אחרי שביסס את עצמו כזמר - אליעד חוזר אל עולם המשחק. צילום: ערן לוי

אחרי שביסס את עצמו כזמר - אליעד חוזר אל עולם המשחק

לאחר שלקח לנו שנים רבות לבסס את עצמו כזמר מן המניין ולא עוד כבר משמש - אליעד נחום מספר לנו בראיון כי הוא לגמרי בדרך חזרה אל עולם המשחק. עוד דובר בראיון על מאות (כן, מאות!) ההופעות שהתבטלו לו בשל הקורונה, על כך שלמרות שהוא כתב בעצמו את כל השירים שלו (חוץ מאת השיר "איפה את") - הוא בכלל אוהב להיות בפרונט, ולכם הוא אומר - "אל תאכלו חטיפים כל היום - תעשו עם עצמכם משהו"

הוא התחיל את דרכו דווקא בעולם המשחק, כ"בר" משמש שכולכם מכירים. אך לאחר שנים, החל לבסס את עצמו כזמר, מה שעל פיו - לקח המון זמן והמון עבודה. מאז, הוא לא מפסיק להיות בין האמנים המקוריים ביותר בתעשיית המוזיקה הישראלית - גם אם זה אומר שבחודש האחרון הוא העלה לאינסטגרם 6 ביצועים חדשים שלו - ביניהם שיר על הקורונה, וביצוע של עומר אדם באנגלית.  בראיון מיוחד עם אליעד נחום הוא מספר לנו שהוא כבר בדרך לקאמבק עם עולם המשחק, שהוא עשה כמה אודישנים אבל "כרגע הכל מוקפא בגלל הקורונה", ועל מאות ההופעות שהתבטלו לו. דיברנו גם על למה את כל השירים שלו הוא כתב בעצמו - חוץ מאחד, ועל זה שהוא לא מצליח להכיל את כל התגובות הטובות מהקהל. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך אתה מעביר את הבידוד? 

"למזלי יש לי בבית את האולפן. אני כל היום יוצר, עושה מוזיקה, שירים. אני עושה גם דברים וויראלים באינסטגרם, כמו השיר קורונה".

אתה גם זמר וגם יוצר. יש שיר שלך שלא כתבת או יצרת?

"יש רק שיר אחד בחיים שלי שלא כתבתי והוצאתי אותו וזה השיר 'איפה את', אותו מורן דוד כתבה לי".

 

זה הרגיש שונה לשיר שיר שלא אתה כתבת?

"ברור. אבל כשזה קורה אני צריך להרגיש כאילו אני כתבתי את השיר, להתחבר אליו. ככה באמת הרגשתי עם השיר 'איפה את', אז אני שלם עם זה".

יצרת שיר חדש - איך מחליטים אם אתה לוקח אותו לעצמך או אם אתה מעביר אותו לזמר אחר?

"אני לא בעד ששירים שאני כותב סתם ישבו לי במגירה. אז אם למשל המנהל שלי לא רוצה שהשיר הזה יצא כסינגל מסיבה כזו או אחר, אני מציע אותו למישהו אחר. סתם חבל שהוא ישאר במגירה".

© אינסטגרם

יש אמן שהיית רוצה לכתוב לו שיר?

"וואי, חנן בן ארי. אני אוהב לשמוע אותו בבית, המון!".

וכיוצר וזמר כאחד - אתה מעדיף להיות בפורנט או שאתה אוהב את היצירה מאחורי הקלעים?

"בכנות, אני נהנה באותה מידה ללכת לאולפן כמו שאני נהנה ללכת להופעה. אבל האמת היא שאני מעדיף להיות בפרונט".

אתה מרגיש שאתה מצליח לתרום לאנשים בעזרת הטקסטים והשירים שלך?

"כן, אני מקבל הרבה תגובות טובות ומפרגנות על השירים שלי. אבל זה דברים שאני באמת לא יכול להכיל. שאומרים לי שהצלתי את החיים של אדם מסויים, או שהשירים שלי ליוו אותו ברגעים הכי קשים שלו - אני לא באמת יכול להבין את זה, כי אני לא נמצא איתם אבל אני שמח כי השירים שלי כן. תמיד מדהים אותי לקבל פידבקים כאלו ולפגוש את האנשים. זה מדהים שכל אחד מתחבר לשיר ברגע אחר, ובגדול קשה להבין את זה אבל אני מאוד מעריך את זה" .

© ליאל דנינו

איך אתה מצליח לפגוע בנקודות הנכונות, ולהצליח לגעת ולרגש המון אנשים דרך השירים שלך, יש איזו נוסחה?

"אני מאמין שהשיר קודם כל צריך לרגש אותי. ואם השיר מרגש אותי, אז אני רק יכול לקוות שירגש גם אחרים. אם יש שיר שאני לא עף עליו באולפן אני מניח שאף אחד אחר לא יעוף עליו גם, וכך אני עושה. זה השיקול שלי האם השיר הוא טוב או לא - אם אני בעצמי זה שהתרגשתי ממנו".

ביקשנו מהזמר לחשוף לנו סקיצה ראשונית מהלהיט שלו "אור", וכך זה נשמע, מהאולפן הביתי שלו - רק הוא והגיטרה: 

 
בתקופה הזאת כשיש יותר זמן פנוי, קל יותר ליצור שירים מפאת הזמן המרובה, או שדווקא אין השראה?

"זה כן ולא. אמנם יש אווירה פחות טובה ליצירה אבל מצד שני יש יותר זמן פנוי ליצירה. אני לא יודע מה אני יותר מעדיף".

© אור גפן

מה קורה במצב של מחסום כתיבה, או כשאין לך רעיונות? הרי עכשיו כשאסור לצאת מהבתים, אי אפשר לטייל, לראות נופים, ובכך קשה יותר לשאוב השראה.

"אין דבר כזה. אני לא מאמין במוזה ולחכות להשראה. אני עובד, אני מביא, אני יוצר לעצמי השראה. כן, יש לי דרכים טכניות, אבל אין מה לעשות, יש דד-ליינים במקצוע, 'בעולם האמיתי'. אתה לא יכול להגיד לאנשים 'אין לי מוזה', זה לא הולך ככה. אני מביאה את ההשראה אליי, דרך העשייה".

יש דברים שהתבטלו לך בגלל משבר הקורונה?

"כל ההופעות שלי כולל הכל התבטלו בגלל הקורונה. זה עומד על מאות הופעות!".

© ליאל דנינו

כמה זמן לקח לך לבסס את עצמך כזמר, ולא בר משמש?

"לקח לי כמה שנים להוציא לעצמי את השם של בר משמש ולהפוך לאליעד הזמר. זה לקח זמן, והמון המון עבודה. אבל למרות שעכשיו אני במקום אחר, אני מאוד מתגעגע לעולם הזה, למשחק".

אז צפוי קאמבק לתחום?

"האמת היא שאני כבר עובד על לחזור לעולם המשחק, הלכתי קצת לעשות אודשנים לכל מיני תפקידי משחק מעניינים. בטח בקרוב אני אקח את זה קדימה. פשוט עכשיו הכל מוקפא בגלל הקורונה".

עכשיו כשכולם נמצאים בבית יש הרבה זמן פנוי, וישנם המון נערים שרוצים להתחיל ליצור שירים ולנצל את המיטב מהזמן הזה כדי להתפתח. איך אתה ממליץ לעשות את זה?

"היום יש הכל באינטרנט. אני גם יושב בבית בעצמי ולומד המון דברים. אפשר לקחת קורסים, או לראות לייבים או לשמוע הרצאות. אם יש לכם זמן - אז תנצלו אותו. אל תשבו, תנשנשו חטיפים ותאכלו כל היום! קומו, תעשו משהו מועיל, תתפתחו, תלמדו!".

ומה התהליך שלך כשאתה יוצר?

"אני מתחיל עם הלחן בדרך כלל, עם הביט. בהתחלה אני לא חושב על הטקסט, אלא אם כן היה לי טקסט לפני. ואז אני מתחיל עם מן ג'יבריש, ובג'יבריש מתחילה לצאת לי האווירה של הטקסט. פתאום אחרי כל מיני חירבושים מתחילה לברוח לי מילה. ואני יודע שהיא לא ברחה לי סתם - המילה נפלטה לי כי זה המילה שהרגשתי על הביט. ואז אני מתחיל להוסיף על זה שכבות ולבנות את זה ובסוף יוצא שיר".

איזה טיפ היית רוצה לקבל כילד שרוצה להכנס לעולם המוזיקה ולהעביר אותו עכשיו לכותבים הצעירים?

"כדאי לאמנים במוזיקה של היום להיות מיוחדים ומקוריים. אם יש כבר אמן כמוך או שיש שיר כמו שאתה רוצה להוציא - אז תחשוב על זה שוב. קשה מאוד לעשות משהו מיוחד, אבל אף אחד לא רוצה לשמוע את אותו הדבר פעמיים. אז לכל מי שרוצה לעשות מוזיקה בעתיד - אני ממליץ לו שיחשוב טוב טוב על איזה מוזיקה הוא רוצה לעשות. שיחשוב מה אין, מה ייחד אותו באופן אישי - וזו הדרך להצלחה - מקוריות ויצירתיות".

תגובות