סיכומוזיקלי: הסוד של אליעד ו"ג׳וני" בגרסת "ג'ינה". אביב שילה

סיכומוזיקלי: הסוד של אליעד ו"ג׳וני" בגרסת "ג'ינה"

יום שישי הגיע ואיתו גם הסיכום המוזיקלי הקבוע לשירים שיצאו השבוע • ניקול ראידמן ומיכל אמדורסקי בשיתוף פעולה מפתיע, זוכה ״בית הספר למוסיקה״ חוזר ובגדול ואסף גורן בסינגל חדש

בכל שבוע מחדש המוזיקה הישראלית לא מפסיקה להפתיע אותנו ובדיוק כשאנחנו חושבים שאין כבר מה לחדש - מגיעים אלינו השירים הכי מעניינים שיש. השבוע נכיר לכם צמד חדש בעולם המוזיקה, דואט של שני זמרים צעירים ומבטיחים וגם - מהו הסוד של אליעד? שימו פליי!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ניקול ראידמן - My Story

על ניקול ראידמן נאמר כבר הכל וכשזה מגיע אליה - היד של אנשים מאוד קלה על המקלדת. השבוע ראידמן לא נשארת אדישה לכל אלו ומשחררת שיר שעונה לכל אותם אנשים שמדברים איך שהם רוצים. את הסינגל "My Story" כתבה והלחינה לה בשיתוף פעולה מפתיע - לא אחרת מאשר מיכל אמדורסקי. את הפזמון פותחות המילים: "תכשילו, תשפילו אותי כרגיל, ניקול יש אחת יחידה, עור של פיל". האמת? אפילו לפני ששמענו את השיר הבנו שמדובר בבחורה חזקה, אך אחרי השיר הזה אנחנו לגמרי מבינים עד כמה. בנוסף, כל ההכנסות מהקליפ יותרמו לעמותת "לא לאלימות" הנלחמת באלימות נגד נשים וילדים. 

לסיכום: אישה חזקה עם מסר חשוב.

 

אליה רוסיליו - שוב נופל

כבר שנים שאליה רוסיליו הוא אחד המוזיקאים החזקים ביותר במדינה, בין אם מאחורי הקלעים כיוצר או כזמר. כחלק מהפרויקט שלו, "המחברת של אליה", יצא לנו לראות עד כה שיתופי פעולה עם חן אמסלם, רן דנקר ועומר אדם, אך השבוע רוסיליו לגמרי בעצמו משחרר סינגל בשם "שוב נופל". את השיר כתב רוסיליו עצמו, והלחין יחד עם רובי פאייר שגם אחראי על ההפקה המוזיקלית. השיר מדבר על החיים כמוזיקאי במדינה, על הקשיים שהמקצוע מביא איתו והוא לגמרי מעביר את המסר אליו כיוון. מעבר לכך, אנחנו חושבים שהשיר מצוין והתאהבנו בו משמיעה ראשונה.

לסיכום: כמו חץ ללב.

 

עדי אולמנסקי - נמוך

אחת המוזיקאיות הכי מבטיחות בישראל היא ללא ספק עדי אולמנסקי. השבוע שחררה הזמרת את הסינגל "נמוך", השלישי מתוך אלבום הבכורה הראשון שלה בעברית (״שתיים בלילה״), עליו עובדת בתקופה האחרונה. את הסינגל כתבה, הלחינה והפיקה בעצמה יחד עם הדר ובר. אולמנסקי מספרת כי השיר עוסק במערכות יחסים בדור של היום מהבחינה הטכנולוגית, שחלק גדול מהן תלוי באם הצד השני מחובר או לא וכמה זמן לוקח לו להגיב. בקיצור, אנחנו עפים עליה ברמות ומחכים כבר לשמוע עוד ממנה!

לסיכום: דווקא הכי גבוה שיש!

 

אופל רביבו ונתנאל ששון - בלעדיי

שני זמרים צעירים שמשתפים פעולה זה תמיד מסקרן והפעם אנחנו יכולים להגיד לכם שלגמרי מדובר בהצלחה ענקית. הזמרים אופל רביבו ונתנאל ששון משחררים השבוע דואט משותף בשם "בלעדיי". את הסינגל עיבד והפיק מוזיקלית ששון עצמו וגם כתב והלחין יחד עם כפיר עזרן. השיר הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום השני של נתנאל ששון ואם האלבום נפתח בצורה כל כך חזקה - אנחנו כבר יותר מסקרנים לגלות מה יהיו השירים הבאים בו. כבר הרבה זמן שחיכינו לדואט מושלם לעונה הבאה ונראה לנו שלגמרי מצאנו.

לסיכום: שילוב מנצח

 

אסף גורן - אלוהים

כמה חיכינו לשמוע מאסף גורן מוזיקה חדשה וסוף סוף היא הגיעה. מי שהוכתר בשנה שעברה על ידי גולשי פרוגי כפריצת השנה במוזיקה, אסף גורן, שחרר השבוע את הסינגל חדש שלו בשם "אלוהים". הסינגל מורכב משילובים בשפה האנגלית והערבית. את השיר הפיקו אמיר ובן ומצורף אליו גם קליפ שנראה (וגם נשמע) הכי חו"ל שאפשר. גורן מביא איתו בשיר הזה צד מוזיקלי מעט שונה ממה שיצא לנו לשמוע ממנו עד היום, ואנחנו חושבים שלגמרי מתאים לו. גם הפאות והציצית המזוהות עמו הוסיפו לקליפ ולשיר. בקיצור, הכי הוספנו לפלייליסט!

לסיכום: מחבר בין עולמות.

 

עוזיה צדוק - כנס ללב

כבר לא ילד: כבר חמש שנים עברו מאז שעוזיה צדוק זכה בעונה השלישית של "בית הספר למוסיקה". השבוע שחרר צדוק סינגל בשם "כנס ללב", אותו כתב ארז ברזוליק והלחין אביתר צדוק, אחיו של עוזיה. על העיבוד יקיר ונה, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית יחד עם ליאור חביב. האמת שהסינגל לגמרי מזכיר עד כמה התגעגענו לשמוע את הקול שלו, שכמובן התבגר והפך אפילו עוצמתי יותר. כרגיל עוזיה מצליח לרגש כבר מהרגע הראשון שפוצח את פיו ועושה לנו צמרמורות בכל הגוף.

לסיכום: רק הולך ומשתפר.

 

 

קונדה ולהאור - השמיעיני

מוכנים לצמד חדש? תכינו את עצמכם טוב טוב כי יונתן קונדה ולהאור רובין (או פשוט: קונדה ולהאור), הם בני הדודים הכי מגניבים שראינו בזמן האחרון (ובכלל). השבוע הם שחררו את סינגל הבכורה שלהם - "השמיעיני". את השיר כתבו והלחינו בעצמם, כאשר בתוך הטקסט סמפול מילים מ"שיר השירים", על ההפקה המוזיקלית והעיבודים אחראי שאנן סטריט יחד עם עידו מימון. השיר מביא איתו מסר ברור וחזק, חוצה מגזרים ואמונות, בין מחאה זועקת לתפילה שקטה הדורש תיקון בין המינים - "השמיעיני את קולך". אנחנו התחברנו לגרוב המיוחד של השניים ולגמרי עפים על זה.

לסיכום: תמיד כיף בשניים!

 

שווה האזנה

ג׳ינה? הגרסה הנשית ל"ג'וני"

האמת שמרוב קאברים ללהיט "ג'וני" שפשוט שבר את המדינה, חשבנו שכבר אי אפשר לחדש, אך מסתבר שטעינו בגדול. השבוע שחרר הזמר רם נעים (המוכר לכם מ"הכוכב הבא") פארודיה בצורת גרסה נשית לשיר ג'וני, או יותר נכון - ג'ינה. את מילות הפארודיה כתב יקיר איזמירלי ואנחנו חייבים לציין שזה פשוט גאוני. כל מילה נוספת מיותרת, פשוט לכו לשמוע את זה.

 

הסוד של אליעד?

אחד השירים הכי נוסטלגיים שיש הוא השיר "הסוד שלי ממך" של דנידין (רוני לוי), שיצא לפני למעלה מעשור. עם כמות הקאברים שאליעד מוציא אלינו, נראה כי יש לו הרבה זמן פנוי בסגר, אבל אנחנו לגמרי לא מתלוננים! השבוע פרסם אליעד קאבר בגרסה מחודשת לשיר הנוסטלגי - ואמאל'ה כמה שזה יפה! אליעד מפציץ כהרגלו.

אבי גרייניק בקאבר לשיר ישן

עוד שיר ישן שזוכה לקבל גרסה מחודשת השבוע הוא שירו של יצחק קלפטר - "האהבה שלי היא לא האהבה שלו". אבי גרייניק, השחקן, הקומיקאי והמוזיקאי (וגם עוד כמה טייטלים, כי הוא פשוט עושה הכל) כבר שנים מבצע בהופעותיו גרסת פסנתר לשיר. דווקא תקופת הקורונה בה כידוע לכולנו התפנה המון זמן, אפשרה לגרייניק לחדד את הכישורים שלו כמפיק וכנגן ולשחרר אלינו גרסה מדהימה ומיוחדת לשיר היפה הזה, שכולם פשוט צריכים להכיר. לדעתנו יצא לו מדהים לגמרי.

 
תגובות