68.3% מהנוער מעדיף ללמוד מוזיקה ולפתח כשרון דרך הרשת. adobestock (אילוסטרציה)

68.3% מהנוער מעדיף ללמוד מוזיקה ולפתח כשרון דרך הרשת

בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה בפרט, רוכשים בני נוער רבים את הידע שלהם ומפתחים תחביבים דרך הרשת. זמינות המידע והעובדה שניתן לצרוך אותו בכל מקום ובכל זמן רק מעלה את מעודדים את בני הנוער ללמוד, לרכוש כלים ולפתח תחביבים וכישורים

בשיתוף עם נגינה אונליין

בשנים האחרונות חלה עלייה במעבר לשיעורים דיגטליים ברשת, במיוחד בשנה האחרונה בה נאלצנו לעבור בכל הכח אל המסכים. בין אם זה לימודים במסגרות החינוכיות ובין אם אתם רוצים לפתח את הכשרון שלכם או לרכוש אחד חדש  - כיום הכל אפשרי ברשת והביקוש עולה בהתאם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

על פי סקר שערך אתר פרוגי בשיתוף מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע יחד עם אתר "נגינה אונליין" עלה כי 68.3% מאוכלוסיית בני הנוער בישראל (בגילאי 15-18 מכל קבוצות האוכלוסיה בישראל -היהודית והערבית) מעדיפים ללמוד על נושאים, לקבל שיעורים חדשים, לרכוש שפה ולפתח כשרון במרחבי הרשת.

מתוך כלל הנשאלים, 37.4% מעדיפים ללמוד דרך היוטיוב, 23.1% מעדיפים לעשות זאת דרך תכנים דיגיטליים מיוחדים הנמצאים ברשת (כמו אתרי קורסים ייעודים לנושא), 3% ינסו לרכוש זאת הידע דרך הטיקטוק, בעוד 4.8% מעדיפים את שאר הרשתות החברתיות בנושאים אלו. לעומת זאת 17.3% העידו כי הם מעדיפים ללמוד, לפתח ולרכוש כשרונות באמצעות חוגים פיזיים כמו בעבר.

מוזיקה היא מבין התחומים המבוקשים בכל הנוגע ללמידה. החל מלימודי נגינה על שלל כלים שונים ועד לקורסים מקצועיים של פיתוח קול. וכן, זה לא מפתיע שגם את זה אפשרי לעשות היום במרחב הוירטואלי ולא להתפשר על האיכות בכלל. לצד סרטוני מידע ולמידה שמופצים ביוטיוב ובשאר הרשתות החברתיות, שלא תמיד מצליחים להעביר במסודר את כל הידע, קיימים גם קורסים מקוונים מיוחדים המעניקים את כל מה שצריך כדי להתמקצע בתחביב החדש והמוזיקלי.

חברת "נגינה אונליין" היא חברה בינלאומית, והינה החברה המובילה בישראל לשיעורי נגינה במגוון כלים. בית הספר האונליין למוסיקה של "נגינה" מספק מעטפת מלאה וייחודית של פתרונות מוזיקליים לנגנים מתחילים ומתקדמים בכלים אינטראקטיביים ובשיטות לימודיות ייחודיות המבוססות על למידה דידקטית עצמאית. בנוסף, לאחרונה הם אף פתחו את הקורסים המושקעים לפיתוח הקול.

"בית הספר שלנו מקנה יכולות נרחבות בלימוד כלי נגינה שונים תוך תחושת הצלחה והתקדמות לתלמידים אשר לומדים במקום ובזמן הנוח להם", מספר לנו אבי שלום מנהל פיתוח עיסקי ישראל של "נגינה", "זאת בעזרת מאגר שירים עדכני המלווה בתווים ואקורדים לנגינה עצמית, ודרך קורסים שמדריכים את התלמידים צעד אחר צעד. אצלנו יוצרים חווית משתמש מעצימה ומהנה לכל משתמש ובספקטרום גילאים רחב".

© adobestock אילוסטרציה

עוד נתון מעניין שעלה בסקר, הוא לשאלה "האם היית רוצה להפוך את העיסוק שלך במוזיקה למשהו מוסדר?". 70.3% ענו כי הם היו רוצים להשאיר את המוזיקה כתחביב אותו לומדים עצמאית (כאמור, בעיקר דרך העולם הוירטואלי, כפי שהעידו בני הנוער בשאלה הקודמת) ו-29.7% ענו כי אכן היו רוצים להפוך את תחביב המוזיקה שלהם דרך משהו מוסדר ואף היו רוצים לקבל קורסים או שיעורים פרטיים בתשלום עבור היעד שלהם.

כידוע, התקופה הנוכחית, תקופת הקורונה, מזמנת לכלל העולם אתגרים, אולם גם הזדמנויות, בין היתר להתקרב עוד צעד בדרך לחלום. כיום, כשהקורסים זמינים בכל שעה ובכל מקום, קל יותר להגיע אל הלמידה ולחזור עליה פעם אחר פעם ללא לחץ או חשש מהספק הקבוצתי בחוגים קבוצתיים למשל ואף נחסך זמן רב באונליין לעומת הגעה פיזית הדורשת שינוע ממקום למקום. הנגישות היא קלה יותר והמחירים נוחים יותר. עולם המוזיקה העשיר נראה קרוב מתמיד, והתחביב של בני הנוער יכול לקבל בית חם, מסודר ומלא בתוכן באמצעות העידן המתקדם היום והקלות בה ניתן לרכוש את הכשרון או לפתח אותו כמו בקורס לפיתוח הקול המציעים בחברה.

© מתוך אתר "נגינה"

*הסקר נערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע, בקרב בני נוער (בגילאי 15-18), בין ה-14 ל-16 בפברואר 2021. בסקר השתתפו 503 בני הנוער מכל קבוצות האוכלוסיה בישראל (היהודית והערבית). **טעות הדגימה המרבית הינה: 4.4%+

תגובות