סיכומוזיקלי: הבית הגנוז בשיר של דולי ופן. יוטיוב

סיכומוזיקלי: הבית הגנוז בשיר של דולי ופן

שבוע עמוס וגדוש במוזיקה עבר עלינו, ובסופש חורפי שכזה אין יותר כיף מלשבת ולהאזין לכל המוזיקה הישראלית החדשה והמהממת שיצאה בשבוע האחרון. הפעם ברשימה שלנו: אמיר ובן בסינגל חדש ורלוונטי מתמיד, אידר פרי מפציצה כהרגלה ורותם חן מראה לנו שאפשר להיות קצת מהכל

זה רק אנחנו, או שהחורף גורם לנו לרצות למלא את סוף השבוע שלנו במוזיקה אפילו יותר מבדרך כלל? אז זה בדיוק הזמן לקחת את האוזניות, להגביר את הווליום עד הסוף, ולהתכונן להוסיף לפלייליסט שלכם את כל השירים המדהימים שיצאו השבוע. במיוחד בשביל זה הכנו לכם רשימה, בה תוכלו למצוא את הסינגל החדש של טל שטיין, שלומי סרנגה עמוק ומרגש מתמיד והבית הגנוז בשיר המצליח ״ואז את תראי״.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אמיר ובן מארחים את שי רון - תקופות

אחד הצמדים האהובים עלינו ביותר, אמיר ובן, שחררו השבוע סינגל נוסף לקראת צאת האלבום השלישי שלהם, והפעם עם זמרת אורח - שי רון. השיר ״תקופות״, שרלוונטי מאוד לימים בהם אנו נמצאים, נכתב בתקופה בה אמיר היה בבידוד. הוא מדבר על חוויות של ניכור ובדידות בתקופה שבה חום ומגע הפכו להיות מצרך נדיר עבורנו. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להזדהות עם השיר, כי אין אחד שלא רוצה שהתקופה הזו תעבור ונוכל כולנו להיות כבר שוב ביחד. אין ספק שהקול הרך והנוגע של שי רון מוסיף לשיר בצורה מדהימה ומרגשת.

לסיכום: לפחות משהו טוב יצא מהתקופה הזו.

 

אידר פרי - רגע להנות

אידר פרי פרצה לחיינו בסערה לפני מספר חודשים, ומאז לא מפסיקה לגרום לנו להתאהב בה בכל פעם מחדש. השבוע עשתה זאת שוב עם הסינגל הרביעי שלה, ״רגע להנות״, אותו כתב הלחין והפיק עומרי 69 סגל. השיר מדבר על רגע של הנאה, על השגרה שלפני הקורונה, שגרה שכולנו מתגעגעים בה לא הפסקנו להנות ולצבור רגעים של פאן. רק בחודש שעבר שודרה כתבה בחדשות (״שישי עם איילה חסון״) על הזמרת, שגרמה לנו עוד יותר להיכנס אל החיים של אידר ולהבין למה אנחנו כל כך אוהבים אותה. עכשיו רק נשאר לכולנו להגביר ולקחת לנו כמה רגעים של כיף, ופשוט להנות מהשיר המרים והשמח הזה.

לסיכום: הסינגל הוא לגמרי רגע של הנאה!

 

אלמוג לוי - רחוק מדי

תתכוננו להתאהב, כי הסינגל החדש של אלמוג לוי הוא אחד השירים הכי יפים ששמענו לאחרונה. את השיר ״רחוק מדי״, שהוא הסינגל הראשון מתוך אלבומו השני, כתב והלחין לוי עצמו, ועל ההפקה המוזיקלית שיקו פלדמן. אלמוג אמנם רק בן 24, אך הספיק כבר לשחרר אלבום בכורה לפני כמה שנים, ונראה כי הזמר לגמרי הולך בדרך הנכונה. הקול המיוחד והפשטות והכנות שבטקסטים הם לגמרי המתכון להצלחה, ועם שירים יפים כאלה - המסלול להצלחה מרגיש מבטיח. בכל מקרה, אנחנו כאן כדי לעקוב אחרי כל צעד שלו, ותזכרו איפה נחשפתם אליו לראשונה.

לסיכום: זמר ויוצר מדהים

 

טל שטיין - איזה מזל

אולי רובכם לא מכירים, אבל את השם טל שטיין יש לנו תחושה שאנחנו הולכים לשמוע עוד הרבה. השבוע שחרר הזמר את השיר ״איזה מזל״, אותו כתב והלחין בעצמו. האמת - אנחנו לגמרי מרגישים ברי מזל שיצא לנו להיחשף השבוע לשיר הזה, כי מהרגע הראשון ששמענו אותו אנחנו פשוט לא מצליחים להפסיק. בחשבון האינסטגרם שלו כתב טל כי ״השיר מוקדש לכל האנשים שחוו את הרגע הזה, הרגע בו לומדים להעריך את מה ואת מי שנמצא מסביבך. הרגע שאתה מבין שאתה יותר טוב איתם. הרגע שאתה מבין שאיזה מזל שיש לך תמיד לאן לחזור״. אנחנו עפים על השיר וכנראה שהוא לא הולך לצאת לנו מהראש בזמן הקרוב.

לסיכום: איזה מזל שנתקלנו בשיר הזה!

 

רותם חן - קצת מהכל

את רותם חן אין מצב שאתם לא מכירים, ואם לא - זה בדיוק הזמן! השבוע שחרר הזמר את הסינגל השביעי שלו הנקרא ״קצת מהכל״, שיר שנולד כדי לומר שמותר להיות גם וגם. את השיר כתב רותם יחד עם נועם קאפח ועידו נמר, והפיק אסף צרויה. רותם הוא עורך דין צעיר שהחליט לשים בצד את הקלסרים רק בשביל ללכת בעקבות הלב, ולעשות מוזיקה. איזה כיף לנו שהחליט לבחור בדרך הזו, כי כל סינגל שלו גורם לנו להתמכר מחדש, ואנחנו לא יכולים לחכות לשמוע ממנו עוד ועוד. רותם אומר כי ״מותר להאמין וגם להיות ספקן, מותר לכתוב שירים גם אם אתה משפטן, ובעיקר כדאי ורצוי לטעום קצת מכל דבר״. אין ספק כי בכל פעם מחדש מוכיח רותם שהוא לגמרי כאן כדי להישאר!

לסיכום: קצת מהכל, וים של כישרון.

 

בר - נרקומן של אהבה (עם אליאור שמש)

בכל פעם כאשר בר אלפנדרי משחרר סינגל חדש, אנחנו מרגישים מכורים עוד לפני שאפילו שמענו אותו. גם הפעם זה קרה, וכמו בכל פעם התחושות שלנו לא הטעו אותנו, ואנחנו פשוט לא מצליחים להפסיק להאזין לשיר. את השיר ״נרקומן של אהבה״ (שהפיק יונתן ג׳וני קדם) כתב בר במהלך הסגר השני, בתקופה בה הייאוש חלחל והתקווה אבדה, והזוגיות שלו הייתה הדבר היחיד שנשאר שם, וזה הרגיש כמו הסם שלו. בשיר מארח בר את אליאור שמש, שנשמעת כמו מלאך ומוסיפה ים של קסם לשיר. בקיצור - פשוט לכו לשמוע. 

לסיכום: איך אפשר שלא להתמכר?

 

 שלומי סרנגה - כולם מדברים עליי

אחד הזמרים שאף פעם לא מפסיקים פשוט להפתיע לטובה, הוא ללא ספק שלומי סרנגה. השבוע שחרר סרנגה סינגל חדש בשם ״כולם מדברים עליי״, אותו כתבו והלחינו אבי אוחיון ודודי בר דוד והפיק מתן דרור. השיר מדגיש את הקול העמוק והעוצמתי של הזמר, ואי אפשר שלא להתרגש מהטקסט היפה שנוגע בול במקומות שהוא צריך לגעת. השירה הייחודית של סרנגה מתאימה בדיוק לשיר הזה, שמציג צד אחר בו שלא שמענו הרבה עד היום. אהבנו בטירוף, והכנסנו ישר לפלייליסט שלנו. עם שיר כזה יפה - איך לא ידברו עליו?

לסיכום: עמוק ומרגש.

 

איה כורם - הכוכבת של נצרת עילית

מחר (שבת) תחגוג הזמרת איה כורם את יציאת האלבום החדש שלה, ״הכוכבת של נצרת עילית״, במופע השקה דיגיטלי וחגיגי. לפני כמה ימים יצא גם סינגל מתוך האלבום, הנושא את אותו השם, אותו כתבה בעצמה, והלחין והפיק אדם בן אמיתי. איזה כיף שיש לנו במוזיקה הישראלית נשים כל כך עוצמתיות ובו בזמן רכות ומרגשות כמו איה כורם. אנחנו אהבנו בטירוף את השיר, וגם את שאר השירים שבאלבום, ואנחנו לגמרי ממליצים לכולכם ללכת ולהאזין להם.

לסיכום: הכי כוכבת!

 

ליאורה יצחק - סרט ורוד

השבוע שחררה הזמרת ליאורה יצחק סינגל חדש בשם ״סרט ורוד״. את השיר כתבו הראל סנדרוסי וזהר אלדר, ועל ההפקה המוזיקלית דור דקל וגיא קחלון. ליאורה מספרת כי בחרה לשחרר את השיר ביום האהבה הבינלאומי כדי לשלוח אהבה וחיזוק לכל הרווקות באשר הן, ולגרום להן לראות את המציאות דרך העיניים שלה ודרך השיר הזה. ״השיר הוא מתנה בשבילי שאני רוצה לחלוק עם העולם. כששמעתי אותו בפעם הראשונה הצלחתי לראות בו את העבר, ההווה והעתיד שלי״ הוסיפה הזמרת. בקליפ מופיעות שתי בנותיה, הן מעין מטפורה לילדותה ולהתבגרותה. אהבנו ומאחלים לכולנו שבקרוב החיים שלנו יחזרו להיות ממש כמו סרט ורוד!

לסיכום: זמרת אלופה.

 

שווה האזנה

דולי ופן - ואת את תראי (גרסת הבית הגנוז)

אחד השירים הכי מצליחים ואהובים של שנת 2020 הוא ״ואז את תראי״ של דולי ופן, בו הם מארחים את דיקלה, עידן חביב ומארק אליהו. לרגל יום האהבה שחל בתחילת השבוע, חשפו בפנינו דולי ופן את הבית שנגנז מהשיר. הבית נכתב לשיר המקורי אך בסוף הוחלט לוותר עליו. השבוע החליטו דולי ופן להשמיע לנו את הבית היפה הזה, בגרסה משלהם. אין לנו מילים חוץ מוואו אחד ענק! איזה כיף שזכינו לשמוע גם את הבית הזה.

   אור בר בקאבר ל״קטונתי״

הזמר אור בר פרסם השבוע בחשבון האינסטגרם שלו קאבר לשיר ״קטונתי״ של יונתן רזיאל. אור כתב שהשיר תפס אותו כבר בפעם הראשונה ששמע אותו במהלך שירותו הצבאי, ושמאז בכל פעם כשהשיר מתנגן ברקע הוא נוגע לו באותו הרגש. גם אנחנו מתרגשים ביחד איתו מהקאבר היפה הזה, ובטוחים שאין אחד שלא יתחבר לקול הקסום והנוגע שלו. אהבנו!

 

תגובות