הסטייליסט שהפך לזמר: אייל חדד בריאיון מלא עוצמה. צילום מסך מהאינסטגרם

הסטייליסט שהפך לזמר: אייל חדד בריאיון מלא עוצמה

אייל חדד, הידוע כאושיית סטיילינג ולייף סטייל, הצטרף לאחרונה לתחום המוזיקה. תפסנו אותו לריאיון מלא עוצמה ממש אחרי השיר החדש שיצא! • למה נבחרה דווקא מעיין אדם לקליפ החדש, על העבודה עם דקלה, על המסר המשמעותי שהעביר בשיר שלו בנוגע לאלימות בנשים, על הסטיילנג שעשה למיטב הסלבס, ובעיקר על התשוקה, החלומות והעבודה הקשה שלו שנעשתה לגמרי ב-10 אצבעות

אחרי שהוציא בכיכובה של מעיין אדם שיר מלא בעוצמה ובמסר עמוק מאוד, אייל חדד נותן לנו המון השראה ועוצמה מטורפת על בחירות, החלטות והגשמה עצמית. איך מגיעים לצמרת התעשייה הישראלית ואיך עושים את כל זה כשמגיעים מעיר קטנה בדרום ושמה באר שבע? הוא גילה לנו הכל בראיון חושף, מעמיק ומלא במסרים חשובים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אז איך מגיעים מעולם העסקים, הסטיילינג והטלוויזיה – אל עולם המוזיקה?

"קודם כל זו שאלה מעניינת. הייתי על הבמה כל החיים, ממש מגיל אפס. בחו"ל, מחזות זמר, התארחתי בערוץ הילדים, הייתי ב'בראבו' עם מיכל ינאי, עשיתי באמת המון דברים. במהלך הצבא התחלתי לכתוב יחד עם דקלה. פניתי אליה, סיפרתי לה שאני ממש מחובר אליה ויש לי חומרים שכתבתי, ואני רוצה שנעבוד ביחד. שלחתי לה מייל, וממש לא דמיינתי שהיא תחזור אליי או תסכים להיפגש איתי, בזמנו גם לא עשיתי שום דבר שקשור למוזיקה, ובטח לא מקורית – ולשמחתי הרבה היא לגמרי הצליחה להתחבר למה ששלחתי לה. קבענו להיפגש באולפן, עבדנו על מוזיקה ביחד ותוך כדי, פתאום, קרה משהו עם הסטיילינג. הכרתי שתי בנות מאוד מיוחדות, לאחת קראו ליהיא גרינר ולשנייה דנה לפידות. שתיהן באמת ביקשו ממני להלביש אותן, אני בכלל התעסקתי במוזיקה ולא דמיינתי שאני הולך להתעסק בסטיילינג. הלבשתי את ליהיא גרינר, ואני חושב שזו גם הייתה הפעם הראשונה שהיא קיבלה 'שיק' בפנאי פלוס. מאז השאר היסטוריה. מאז במשך שלושה חודשים לא היה לי זמן ביומן להכניס כלום, נכנסתי לעולם הסטיילינג. התחלתי ללמד סטיילינג, פתחתי אקדמיה לסטיילינג במכללת רמת גן ובאמת אין שער, מגזין, תוכנית או אמן שלא הלבשתי. ולאט לאט עם השנים, אמנם עבודה מאוד קשה אבל לא לשם כיוונתי, הפכתי להיות ממש אושייה בתחום הלייף סטייל: תוכניות אירוח, טלוויזיה וכו'. פתאום התחלתי ממש לעבוד בזה, היה לי עסק שלם שכולו לייף סטייל וסטיילינג והמוזיקה והבמה זזו קצת הצידה. כן הייתי תמיד בקדמת הבמה, אבל בנושאים אחרים: הגשתי, הנחיתי בטלוויזיה בנושא הלייף סטייל". 

לפני שנתיים החלטתי שאני עוצר רגע, חוזר למה שעשיתי עם דקלה, זה היה השיר הראשון שהוצאתי – אגב הוא נכנס לגלגלצ. תחשבי על זה שנורא פחדתי, מי אני פתאום שאוציא שיר, אני נורא מוכר בתחום הסטייל ובטח יצחקו על זה ויגידו 'מה הוא משחק אותה פתאום, מוציא שיר'. אבל אמרתי לעצמי 'אייל, כמו שעשית כל החיים, והאמנת בעצמך, והלכת אחרי החלומות שלך בלי רעשי רקע – אתה הולך לעשות את זה הכי טוב, גם הפעם'.התייעצתי עם מאור זגורי שהיה היועץ המקצועי של הפרוייקט הזה, הוצאתי את השיר, והחלטתי שאני חוזר לקדמת הבמה. אני לא זונח את הסטיילינג והלייף סטייל  – אבל אני חוזר למקום שאני כל כך אוהב, וחשוב להגיד שאני כותב את הכול – ולכן זה כל כך חשוב לי. אני קודם כל יוצר, ולא אכפת לי איך אני נוגע באנשים: אם אני מלביש אותם, אם אני נוגע בהם דרך מוזיקה או אם אני משפיע עליהם דרך הריגוש ומאפשר להם להתחבר לעצמם דרך הלב שלהם".

תספר לנו על שיתוף הפעולה עם דקלה

"דקלה היא מכשפה!  היא מסתכלת עליך ברגע: רואה הכול, יודעת הכול, אני בא לאולפן עם לב שבור ולא מספר לאף אחד שום דבר והיא תבוא ותגיד "קרה משהו! הנה קרה משהו!". מעבר לזה שהיא בעיניי אחת היוצרות הכי מוערכות בישראל, אני מלביש אותה – כל החיים אני עושה לה סטייל. בדרך כלל אני המורה שלה, בסטיילינג, אבל פתאום במוזיקה היא המורה שלי. והיא מורה לא פשוטה. היא נורא עקשנית, יודעת מה היא רוצה ומה היא אוהבת. בפרויקט הזה, בשיר השני, היא החליטה שהיא המנהלת האומנותית. מה זה אומר? היא ישבה באולפן ואמרה, זה כן, זה לא, אני רוצה את הכינורות האלה והכלים האלה והיא ממש נכנסה לפרויקט – התעקשה לראות את הקליפ, התמונות, והכול. היא באמת הייתה מעורבת בהכל. העבודה איתה היא כמובן עבודה מאוד מאתגרת, ויש רגעים שאני יושב באולפן מסתכל לצד ואומר, אני לא מאמין שאני מוציא שיר שני שדקלה כותבת לי, מלחינה לי, מנהלת אומנותית. אני בתעשייה הזו קרוב לשבע שנים ואנשים שעובדים איתי בתעשייה יודעים שכל דבר שאני עושה זה מכל הלב ואין אצלי פשרות. אני את השיר הזה שיצא עכשיו צילמתי לפני ארבעה חודשים. למה הוצאתי אותו רק לפני יומיים? כי עד שזה לא היה מדוייק והרגשתי שזה בול – זה לא יצא. ואפשר לראות את התוצאה עכשיו שאני מאוד גאה בה".

מה גרם לך לרצות להוציא שיר שהמשמעות שלו היא אלימות נגד נשים?

"השיר הוא שיר אהבה שנכתב לפני משהו כמו שנה, וכשצילמנו אותו הבימאית המטורפת, תום זואילי, הביאה איזשהו רעיון. היא באה לישיבת קונספט על השיר והביאה רעיון שאני מגבס את הבחורה וכל מיני דברים. ואני אמרתי, מה גבס, מה הקשר עכשיו גבס, לא הבנתי כל כך מה היא רוצה לומר. כשהתקדמנו לאט לאט הבנו שאנחנו בעצם דרך השיר מייצרים איזשהו סיפור על מערכת יחסים מורכבת. הרי מערכות יחסים ואהבה הן דבר מורכב. כולם יודעים.. היא הביאה את המקום של בחורה שיוצאת מקשר מאוד מורכב ובסוף מנצחת אותו. בגלל שזה צולם לפני ארבעה חודשים, אנחנו לא היינו במקום שאנחנו בו היום במדינת ישראל, שזה מקום מאוד מאוד בעייתי בנושא הזה של אלימות נגד נשים, אנחנו שומעים על שלוש או ארבע נשים נרצחו רק השנה בגלל הבעלים שלהן, דבר בלתי הגיוני. כשסיימנו הכול, הסתכלנו אחד לשני בעיניים וידענו שעשינו את מה שעשינו. כשצילמנו את זה לא תיארנו לעצמנו כמה זה יהיה רלוונטי ואקטואלי לתקופה הפסיכית הזו. מעיין היא חברה מאוד מאוד טובה שלי וגם אשת תקשורת מאוד ממולחת, היא ראתה את הקליפ ואמרה 'אוקיי, תקשיבו. יש כאן מסר. מסר מאוד מאוד חזק, ואנחנו חייבים לנסות לעודד נשים לקום ממערכות יחסים קשות'. אני לפחות, מרגיש, מהסביבה, שלא מספיק רק משטרה ואכיפה – צריך פה הסברה אמיתית לילדות ונערות ממש מגיל אפס, מהגן – שהן יכולות הכול! ואם לא טוב להן, אז הן קמות והולכות, וזה לא משנה מה המחיר שהן יצטרכו לשלם. קומו ולכו – אל תישארו איפה שלא טוב לכן. אני רואה באינסטגרם ובטיקטוק הרבה בנות שמאפשרות לאנשים להתנהג אליהן איך שהם רוצים, רק בגלל שהן אוהבות או צריכות, וזה דבר שמבחינתי חייב לשים אותו על סדר היום - לא להישאר איפה שלא טוב לכן! ולא משנה אם זו מערכת יחסים, עבודה, חבר שיש בו משהו רומנטי או לא. אנחנו לא נשארים איפה שלא טוב לנו. זה המסר". 

 

מה הרגשת במהלך צילומי הקליפ? זה נושא מאוד כבד, שקשה לצלם.

"כשהגענו לשם, מעיין היתה בדיוק אחרי פרידה ומכיוון שאני חבר מאוד טוב של מעיין שנינו הגענו לקליפ מאוד מגוייסים, אני הגעתי לקליפ מתוך כתיבה של הטקסט ומעיין הגיעה ממקום מאוד חזק כי היא לא נשארת איפה שלא טוב לה בחיים. צילמנו בקאמרי במשך 13 שעות שהרגישו כמו שעתיים, כי כל כך הגענו עם שליחות לקליפ הזה שאפילו באיזשהו שלב היא היתה צריכה ללכת אבל היא נשארה בכל זאת כדי לצלם את הסצנה הזו, רק כדי שהכול יצא כמו שצריך. זו באמת ההזדמנות להודות למעיין גם על המשחק, וגם על החלק שלקחה בהכול, גם על העלילה, בקיצור - הכול היא". 

למה דווקא מעיין אדם נבחרה לגלם את מרכז הקליפ?

"היא פשוט הייתה אצלי, באה אליי לקפה, אמרתי לה – 'תקשיבי, יש לי סקיצה, אני לא יודע, בואי תקשיבי'. היה קטע בשיר שאומר 'האם זה שקר או אמת, אני פוחד לדעת'. פתאום מעיין אמרה לי, 'יש לי צמרמורות. אני משחקת בקליפ הזה'. אמרתי לה, 'אבל עדיין אין קליפ', והיא אמרה לי – 'תקשיב, אני פנויה עד עוד חמישה ימים. עד אז אני נכנסת לפרויקט גדול. אם אתה מצליח לגייס את הקליפ הזה אני מגיעה ואני שלך'. תוך חמישה ימים הרמנו קליפ, עם 30 אנשי צוות, סגרנו את הקאמרי, משהו מטורף. פשוט תוך חמישה ימים הרמנו קליפ, ומה שנקרא – דברים קורים לא סתם. בגלל זה מעיין אדם".

ספר לנו על הדרך שלך. איך בעצם הגעת מ"צעירי באר שבע" ועבודה בפורום למקומות כל כך גבוהים בתעשייה?

"אני נולדתי עם חלומות גדולים. מהרגע שהבנתי שיש לי חלומות גדולים, הבנתי גם שאף אחד לא יוכל להגשים לי אותם. באתי ממשפחה חמה ואוהבת, אבל לא מלאה בכסף בכלל, וידעתי שיש לי עשר אצבעות ואני חייב להיות חרוץ ולהאמין. זה יישמע אולי מוזר כי באתי מבאר שבע לעיר הגדולה, והצלחתי וזה נראה נוצץ, אבל מאחורי הקלעים אני יכול להגיד לך שלא תמיד היה קל. זה אומר לפעמים לעבוד קשה 12 שעות ביום, לעשות ויתורים גם על חיים אישיים ודברים שאתה מאוד רוצה, והכי חשוב להיות מרוכז ולא להקשיב לרעשי רקע. הרבה פעמים כשאתה נכנס לתחום שאתה רוצה אנשים אומרים לך 'לא, עזוב, זה קשה מדי ולא תצליח. יש המון כמוך, איך מבאר שבע תגיע לתל אביב? ממה תתחיל?'. אז אני אומר, אני מתחיל מאפס עם הרבה ביטחון ותשוקה, הבנה שעבודה קשה ואמיתית תביא לתוצאות. היו לי בדרך הזדמנויות לקצר את הדרך אבל אני לא מוכן ולא מעוניין שיגידו אפילו בטעות עליי 'הוא נהיה מי שהוא בגלל ריאליטי או זוגיות מתוקשרת'. .היו לי הזדמנויות – אני החלטתי שאני את מה שאני עושה – אני אעשה בעשר אצבעות. וזה אמנם לקח הרבה זמן, ועדיין לוקח, אבל אם יש לך חלום אין מצב לא להגשים אותו. תעבוד קשה, תהיה מרוכז ותרחיק מעצמך אנשים שאומרים לך שאתה לא יכול. תקיף את עצמך באנשים הנכונים".

איך ממשיכים עם עולם הסטיילינג והעסקים גם בסגר?

"הסגר השפיע על כולנו כמובן, אבל באיזשהו שלב הבנתי שאם אני אשב ואבכה שום דבר לא ייצא. התחלתי לייצר דברים: התחלתי לעשות הרבה דברים בדיגיטל, אני עוזר לחברות שמתעסקות באופנה ולייף סטייל עם האינסטגרם שלהן, אני יוצר תוכן, גם מעצמי וגם מאחרים, אני עושה הרצאות בזום וסדנאות של סטיילינג ואינסטגרם וכמובן שהתפניתי לצלם את הקליפ הזה. חשוב לציין שיש זמרים שמצלמים את הקליפ שלהם וזהו – נותנים למנהלים שלהם לעבוד. אבל אני, בגלל שאני מעורב בהכול ולקח לי המון המון זמן, ומבחינתי להוציא שיר כזה זה ממש לבנות פרוייקט מאפס - אז בזמן הסגר, חודשיים מתוכו התעסקתי רק בלהפיק ולנהל את הדבר הזה. אני מאוד מקווה שנהיה עם הפנים קדימה. להסתכל תמיד על מה יש ולא מה אין". 

הקורונה השפיעה על הרצון לקדם את הפן המוזיקלי שבך?

"האמת שעכשיו אני לומד את המקצוע מאפס, כי זה לא כמו סטיילינג ולייף סטייל שאני כבר די שוחה בחומר, אני משתדל לעשות את הדברים מהלב ולעבוד עם אנשי מקצוע טובים ואיכותיים, ולעשות באמת את מה שאני מאמין בו: זה לא כזה פשוט, אני לא אוציא משהו פחות מ-100 אחוז, אבל אני כן בהחלט כותב המון ונמצא באולפנים. אני בונה את הקו קדימה וכמובן רוצה שייפתח הסגר כדי שאני אוכל להמשיך להתארח גם ברדיו, הופעות וכדומה". 

אתה רואה את עצמך כזמר?

"אני רואה את עצמי כיוצר, אני מרגיש שתהיה לי קצת חוצפה לקרוא לעצמי זמר בשיר השני יש לי עוד דרך לעשות אבל אני כן יוצר, מבצע. אז אני מגדיר את עצמי כיוצר שגם שר. דיי מתקשה לקחת לעצמי את הקרדיט הזה כי אני עוד בתחילת בדרך". 

מה הצעד הבא?

"השנה הייתי רוצה להגיש תוכנית טלוויזיה משלי, זה חלום מאוד גדול. יש לי פינות בטלוויזיה היום וערוץ יוטיוב אבל כן הייתי רוצה תוכנית טלוויזיה משלי. כמו כן, הייתי רוצה לעלות על במה ולהופיע וכמובן להמשיך עם עסק הלייף סטייל שלי. בעיקר להמשיך להתפתח, להוציא קו מוצרים לגברים באתר שלי השנה – ובקיצור - יש הרבה תוכניות, להמשיך וליזום, ולהיות בעשייה כל הזמן". 

 

תגובות