יש בו הכל: זה מה שחשבנו על האלבום החדש של אייל גולן. צילום מסך מערוץ היוטיוב של אייל

יש בו הכל: זה מה שחשבנו על האלבום החדש של אייל גולן

אייל גולן שיחרר היום (א') את אלבומו החדש והוויזואלי כאשר בכל שעה הוציא שיר וקליפ חדש מסולחה מפתיעה דרך עומר חזן ועד בשורה על הריון • זה מה שחשבנו על "להיות מאושר"

שיתוף פעולה עם זאב רווח, כוכבי טיקטוק בולטים ועומר חזן: רגע לפני החג, אייל גולן שחרר לאורך היום (א') את האלבום החדש והוויזואלי שלו, "להיות מאושר". נדמה שהזמר ירה לכל הכיוונים והתוצאות? בהתאם!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום החדש של גולן הוא ה-24 במספר. הפעם בחר הזמר לצאת למהלך עם אלבום ויזואלי ראשון מסוגו בישראל, אשר כל אחד משיריו מלווה בקליפים מושקעים. לדבריו, כל קליפ מסמל תקופה אחרת בחייו האישיים והקריירה הארוכה שלו וכן יוצא לכבוד יום הולדתו ה-50 שיצויין בעוד פחות מחודש. האלבום משלב מגוון סגנונות מוזיקליים המאפיינים את כל הקריירה שלו - שירים בניחוח של פעם, בלדות, שירים בקצב ים תיכוני וכן פופ ישראלי עכשווי. האלבום מתחלק לשני חלקים, החלק הראשון, "להיות מאושר", כולל 10 שירים והוא זה שהושק היום. החלק השני, "קצב מזרחי", מתוכנן לצאת לקראת יום הולדתו של גולן ויכלול 11 שירים מהז'אנר והמקצב הים תיכוני. 

בכתיבת שירי האלבום לקחו חלק מוזיקאים מוכרים כמו אברהם טל שכתב את השיר "להיות מאושר" שהוא שיר הנושא של האלבום המציג את החיים מאחורי חיי הזוהר. מדובר בשיר שכולו באווירה שקטה ונוגעת כזו שעוזרת להתחבר אל הזמר ולנסות להבין את הצד שלו בתוך עולם הבידור הקשוח. אומנם אנו הכי אוהבים שהזמר פותח את הגרון בקול גדול - אבל דווקא בשיר השקט הזה שפותח את האלבום ומהווה כשיר הנושא שלו, הוא מצליח להיות חד ומדוייק. אגב בעבר גולן כבר הוציא שיר על החיים באור הזרקורים לפני למעלה מעשור ("שמועות").

 

יש גם סולחה: עוד כותב מפורסם שאפשר למצוא באלבום הוא פאר טסי בשיר "בלונים" (שנכתב יחד עם טליסמאן ואיתן דרמון). לשניים היו עליות ומורדות בקשר המקצועי והחברי ביניהם וכאן הם מכריזים שמפורש שהכל מאחוריהם. למעשה טסי מגלם את אייל בקליפ, מה שבכלל מהווה סימבוליות לכל העבר ביניהם ויש אפילו קריצה ללהיט הגדול של טסי בקליפ. גם כאן מדובר בבלדה שקטה, אך לעומת שיר הנושא הפזמון כאן בועט וקולני יותר. הלחן קליט, מרגש ועושה את העבודה. "זה לא סוד שעברנו לא מעט עליות ומורדות במשך השנים", חלק גולן וסיכם: "עכשיו הוא הגיע להוביל את הקליפ של השיר שהוא כתב עבורי, שיעור לפרגון הדדי ואהבה טהורה למוזיקה".

 

אחד משיתופי הפעולה המפתיעים באלבום הוא ללא ספק בשיר "מלחמה ושלום" אותו מבצע הזמר לצד אריק סיני. את השיר כתבו בניה ברבי ודודי בר דוד לצד אבי אוחיון. מדובר בשילוב מנצח המקרב בין העולמות השונים. יש איחוד מדוייק בין הז'אנרים, כזה שיצליח לגרום לקהל רחב יותר להתחבר. הפזמון עושה חשק להופעות גדולות כדי שנוכל, כקהל, לשיר אותו יחד איתם.

 

בזמן שאנו עוד מתגעגעים לקולנוע - יש באלבום קאבר מעולה שהכי עושה חשק שהכל יהיה מאחורינו ואף נותן אווירה אופטימית מרגשת. מדובר ב"ימים טובים", אשר במקור שימש כשיר הנושא של הסרט "רק היום" של זאב רווח. גולן חולק מחווה לאותו השחקן המוערך ומארח אותו בקליפ שצולם באולם קולנוע (שהקרין קטעים מאותו הסרט) - מה שרק העצים את החוויה וההתרגשות מהלהיט המתקמבק שבוצע במקור על ידי אורי רווח, אחיו של זאב. גולן עשה לגמרי כבוד לשיר שנדמה שמלכתחילה נכתב עבורו והכי הרחיב את הלב, כפי שנכתב בשיר.

 

השיר "הלב הזה" מדבר על האהבות הכי גדולות של הזמר: משפחה, מוזיקה וכדורגל. נדמה גם שזהו השיר שהכי מחובר אליו גולן מתוך האלבום. יש בו משהו אמיתי, נקי ומיוחד. בקליפ מככב השחקן דין מירושניקוב ששיתף פעולה עם הזמר ב"גולסטאר" כאשר הזמר היה מאמנו בשתי עונות.

 

אחת ההפתעות הטובות באלבום הוא השיר "סוכריות קופצות" שהצליח לבלוט בין הלהיטים הרגועים והשקטים. שיר שעשה חשק למסיבה כייפית ואפילו מרגיש כמו שיר המשך ל"ילדי המרפסות". בקליפ מככבים ילדיו של גולן, ליאם ואלין שהופכים לכוכבים בעצמם בזכות הטיקטוק. ולא רק הם: כוכבים נוספים מהאפליקציה מפציעים במסיבה הקופצנית של גולן כמו נועה בוג, אפיק גלברג, כוכבי "הבנים והבנות 2020", יסמין עומרי, יונתן בטיטו ועוד. אין ספק שעם חזרתן של המסיבות בהדרגה זה לגמרי אחד השירים שיככבו ברחבה. לגמרי עשה כיף. גולן מספר שזו הייתה הזדמנות להתחבר יותר לילדיו, להם הוא מאחל שהשמחה תלווה אותם תמיד. "אף אחד לא לימד אותנו להיות הורים וזה משהו שמגיע עם הזמן, מה שבטוח זה שאני יכול להבטיח שעד סוף ימיי אתן להם כל שביכולתי", שיתף אייל.

 

אם לא הספיק לכם הרגש בשאר האלבום: היכונו לאחד חזק נוסף. "לכתוב אותך" הוא אחד השירים שהכי אהבנו באלבום. הוא לא מנסה להעמיס על עצמו ביותר מדי קישוטים אלא מביא את החבילה הכוללת בלי יותר מדי מאמת - וזה מה שקנה אותנו. את הקליפ מוביל במלואו השחקן עומר חזן שרק תרם לכל התחושות המועצמות שלנו בשיר. מבין כולם זה השיר שהכי ריגש אותנו, כמעט עד דמעות. שיר שמדבר על כתיבת שיר מרגש - אולי נשמע קיטשי מבחינה רעיונית - אבל התוצאה היא וואו. "אף פעם לא הייתי טוב בלהראות רגשות, תמיד הכותבים המוכשרים סביבי הצליחו להסביר את הרגשות שלי דרך השירים", סיפר גולן עם שחרור השיר והוסיף: "כל תקופה והיצירה שהיא הביאה איתה ופתחה לי את הלב, עם הזמן גם התחלתי להצליח כתוב בעצמי ולהשתתף בכתיבה וגיליתי כמה זה משחרר ואיזו דרך מדהימה זו לבטא את עצמך. תודה לעומר חזן שהביא את השיר המרגש הזה לידי ביטוי ביכולת המשחק המופלאה שלו ולאבי אוחיון ששוב כתב את הלב שלי על הנייר".

 

את האלבום חותם שיר שהוא גם אייטם - גולן ואשתו דניאל גרינברג מצפים לבייבי שני! השניים חשפו את הבשורה בקליפ לשיר "בית", שכשמו, עוסק במשפחתו. בקליפ משתתפים כל ילדיו של גולן, ליאם ואלין שהשתתפו גם ב"סוכריות קופצות", יאן בנו של גולן מרולסנה וכן מיאל הקטנה שנולדה לפני יותר מחצי שנה. השיר הכי מביא את התחושה המשפחתית החמימה, זו שמכוונת אותך כשצריך ומזכירה את מה שחשוב באמת - ובעבור אדם כמו גולן שעסוק בקריירה - השנה האחרונה הביאה לו את המשפחתיות במלואה ובהתאם - השיר המאיר הזה שעשה לנו חיוך על הפנים. את הקליפ חותם גולן בפריים שלו עם דניאל כשהוא חובק את בתנה, ובכך מכריז כאמור על הריון נוסף. מרגש!

 

אם צריך לסכם את האלבום של גולן, נציין שזהו אחד האלבומים הכי טובים שיצאו בשנה האחרונה. יש בו עומק, הפתעות, שיתופי פעולה מעניינים ולא מעט רגש שנשפך החוצה והועבר במדוייק אל הקהל.

תגובות