סיכומוזיקלי נשי במיוחד: שבוע שכולו גירל פאוור!. צילום: אור דנון, אוהד רומנו

סיכומוזיקלי נשי במיוחד: שבוע שכולו גירל פאוור!

עוד שבוע נגמר לו, וכמובן שאין דרך יותר טובה לסגור את השבוע מאשר מוזיקה ישראלית חדשה ומדהימה. השבוע ציינו את יום האישה הבינלאומי, ובצירוף מקרים (או שלא), השבוע יש לנו סיכומוזיקלי נשי במיוחד, מפוצץ באמניות מוכשרות שלגמרי מראות מהו כוח נשי. והפעם - שתי הזמרות המתלותלות האהובות עלינו, יובל דיין ורוני דלומי משחררות סינגלים חדשים, וקאבר מדהים ל"אהבה כזו" בעברית ובערבית

גם השבוע כמו בכל שישי הכנו במיוחד עבורכם רשימה של השירים שיצאו במוזיקה הישראלית במהלך השבוע, וכמובן שהפעם נכנס לו בתזמון מושלם האלמנט הנשי החזק. הפעם ברשימה תוכלו למצוא סינגל חדש של נגה ארז, יוצאת ״הכוכב הבא לאירוויזיון״ מרי בן חיים בסינגל בכורה, ושירה מרגלית בביצוע מיוחד לשיר שלה לרגל יום האישה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

יובל דיין - אתה בכולם

יובל דיין היא מסוג הזמרות שמצליחות פשוט לרגש אותנו בלי אפילו לומר מילה, ובכל פעם כשיוצא שיר חדש אנחנו יודעים שנאהב אותו עוד לפני ששמענו אותו. השבוע שחררה את ״אתה בכולם״, שכתבה והלחינה בעצמה, ומי שהפיק הוא תומר בירן. דיין שיתפה כי ״במירוץ החיים שהפך לי למרדף התרכזתי במה חסר לי כל הזמן, והעצירה בתקופה הזו שינתה לי את כיוון ההסתכלות מ׳כמה עוד לא׳ ל׳כמה כבר כן׳, ובמקום לחפש מה חסר לי אני מלאה במה שיש, במה שתמיד קיים ושם בפרופורציה את כל השאר״. כמובן שיובל עושה זאת שוב ומרגשת אותנו כבר בתו הראשון, ונראה כי היא פשוט לא מפסיקה להתעלות על עצמה בכל פעם מחדש.

לסיכום: כל כך אוהבים אותה

 

רוני דלומי - זה בא אליי

לאחר שהסינגל הקודם שלה ״רציתי שזה יכאיב״ זכה להצלחה רבה, הזמרת רוני דלומי משחררת בשבוע האחרון סינגל חדש. את השיר ״זה בא אליי״ כתבו דלומי, איתי שמעוני וצליל קליפי, והלחינו יחד עם ינון יהל שגם אמון על ההפקה המוזיקלית. רוני סיפרה על העבודה על השיר שהוא נולד מתוך אמונה עמוקה שכל הטוב עוד לפנינו. ״הוא נכתב דווקא מתוך רגע שבו הרגשתי שדברים לא מסתדרים בדיוק איך שאני רוצה או מתכוונת, למרות שאני מנסה ומנסה ומתעקשת, ופתאום חשבתי על כל הטוב בחיים שלי שממלא אותי באושר״. עוד מוסיפה הזמרת ״הרגשתי שכל מה שמסתדר בחיים שלי הוא הוכחה לכך שמה שכרגע מתעכב ולא מוצא את מקומו, יסתדר בהמשך, יבוא אליי״. לשיר מצורף גם קליפ מושקע בבימויה של תמר גורן, שנוגע בסוג של הומור מסוים בטלנובלות הספרדיות שרוני גדלה עליהן.

לסיכום: אנחנו כבר מכורים

 

נגה ארז - Story

נגה ארז היא ללא ספק אחת האמניות הישראליות הכי בולטות בשנים האחרונות, שגבולות הארץ לגמרי קטנים עליה וכבר הספיקה לצבור קהל רב גם מחו״ל. בכל שיר מחדש מקבלת ארז תגובות חמות מהארץ ומהעולם, והשבוע עשתה זאת שוב ובענק. את השיר “Story” כתבה והלחינה נגה יחד עם אורי רוסו, שגם הפיק את השיר. “Story” הוא שיר נוסף מהאלבום החדש שלה “Kids”, אותו תשיק בעוד שבועיים בדיוק. אנחנו לא מפסיקים לשמוע אותו מהרגע שיצא, ואפשר לומר שאנחנו פשוט מאוהבים בנגה ארז ומתאהבים בה מחדש בכל פעם כשהיא משחררת עוד מוזיקה.

לסיכום: הכנסנו ישר לפלייליסט 

 

ליאל - תרשום

זמרת מהממת בשם ליאל ארבוב, שחררה השבוע סינגל בכורה בשם ״תרשום״ מתוך EP שיצא בהמשך. את הסינגל כתבה והלחינה היא עצמה, ועל ההפקה המוזיקלית רועי אבני. השיר הוא ראפ נשי שכתבה תוך הסתכלות צינית על היותה בחורה בעולם הדייטים, יחד עם הרצון לשמור על מי שאנחנו אך גם ״לשחק את המשחק״. הסינגל מלווה גם בקליפ מושקע ומיוחד בבימויו של עומר אלוני, ומצטלם כולו בחדרה של פסיכולוגית, אותה משתפת ליאל בכל מה שמרגישה, ואנחנו נחשפים לתפקיד הפסיכולוגית שהוא להקשיב, ובעיקר לרשום. הסינגל יצא בתזמון מושלם עם יום האישה, ולנו אין בכלל ספק כי מדובר באחת הנשים שאנחנו הולכים יותר לשמוע מהן בעולם המוזיקה.

לסיכום: מוכשרת על!

 

מרי בן חיים - Party By Myself

הזמרת והדוגמנית הצעירה מרי בן חיים שחררה השבוע סינגל בכורה, ולרגע הרגשנו כאילו אנחנו לגמרי בחו״ל. בעבר זכתה בתחרות ״מלכת היופי של הדרום״, ואת החשיפה המוזיקלית שלה קיבלה כאשר התמודדה בתכנית ״הכוכב הבא לאירוויזיון״. השבוע שחררה את הסינגל הראשון שלה “Party By Myself” אותו כתבה והלחינה בעצמה, והפיק מוזיקלית אחיה, פול בן חיים. השיר נשמע לגמרי לא מהארץ, ונשמע כאילו היינו פותחים את ה-MTV העולמי וזה בדיוק מה שהיינו רוצים לשמוע שם. אם זה הסינגל הראשון, אנחנו לא יכולים לחכות לשמוע כבר את הסינגלים הבאים.

לסיכום: מוכשרת ברמה עולמית

 

קרנית - טרמבלה לו לה

השבוע שחררה המוזיקאית והיוצרת קרנית סינגל שני מתוך אלבום הבכורה שלה עליו עובדת בימים אלו. את השיר ״טרמבלה לו לה״ כתבה והלחינה בעצמה, ועל ההפקה מאור גרידיש. אולי השיר הוא שונה ממה שאנחנו רגילים לשמוע ביום יום, אך דווקא זה הדבר שמיוחד בה ובמוזיקה שלה, ומבדיל אותה מכל השאר. אנחנו עפים על היחודיות הזו שמשכה לנו את האוזן כבר בשניה הראשונה שהאזנו לשיר, ומחכים כבר לשמוע את השירים הבאים באלבום ואיזו עוד מוזיקה חדשה תצא ותפתיע ותסחוף אותנו.

לסיכום: אחר ומיוחד!

 

אתי רומנו - השארתי לך חדר

איזה כיף שנתקלנו השבוע בשיר הכל כך יפה ושונה הזה. הסינגל ״השארתי לך חדר״ הוא סינגל רביעי של הזמרת אתי רומנו, אותו כתבה בעצמה, והלחין והפיק אודי תורג׳מן. השיר נותר בהשראה של סיפור שפורסם לא מזמן על בחורה בשם קים אריאל ארד, שהלכה לטיפול פסיכולוגי בעקבות תקיפה מינית שחוותה בילדותה, ולבסוף גם אותו פסיכולוג, שהיה אמור לטפל לה בפצעים, אנס אותה. השיר מתאים כל כך לטיימינג של יום האישה, ורומנו מציגה ומבטאת קול של נשים חזקות, שלא שותקות ולא מפחדות להחזיר בחזרה למי ומתי שצריך.

לסיכום: בועט וחודר עמוק לנשמה

 

שווה האזנה

״אהבה כזו״ בעברית ובערבית

השבוע שני זמרים מדהימים, אמיר אבו וצליל שקורי, פרסמו קאבר מדהים שלהם לשיר ״אהבה כזו״ של עידן רייכל וזהבה בן. את הגרסה המדהימה הזו בהפקה של מיקי אביעוז, בחרו השניים לעשות גם בעברית וגם בערבית, ואין ספק כי בין המון קאברים שעשו לשיר הזה, הקאבר הזה בולט וייחודי. השילוב של הקולות של שניהם, וגם העוצמות לצד הרכות שקיימים גם בכל אחד מהם, יצרו קאבר שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו, והפכו את זה ממש למעין שיר משלהם. אנחנו אהבנו לגמרי!

 

״מגיע לנו״ - שירה מרגלית מציינת את יום האישה

השבוע הזמרת שירה מרגלית ריגשה אותנו כאשר פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה גרסה מיוחדת שמוקדשת כולה לרגל יום האישה, ללהיט שלה ״מגיע לי יותר״. בצירוף לסרטון כתבה מרגלית- ״מגיע לנו להיות שוות. מגיע לנו להיות מוערכות. מגיע לנו לאהוב את עצמנו גם אנחנו לא 90-60-90. מגיע לנו לחזור הביתה ולא לפחד מהמקום שאמור להרגיש הכי בטוח״. אנחנו כל כך אוהבים אותה, ובכל פעם מחדש היא מזכירה לנו את הסיבה לכך. איזה כיף שיש נשים כל כך מדהימות בעולם המוזיקה, ואיזה כיף שזכינו לקבל את הגרסה הזו.

 

תגובות