גל שלום: "היום אני מאמין בעצמי ובקריירה שלי יותר מתמיד". שירעד ניסים

גל שלום: "היום אני מאמין בעצמי ובקריירה שלי יותר מתמיד"

בגיל 12 הוא חלה במחלה שנקראת כולסטאטומה שגרמה לו לאבד את השמיעה חלקית, אך למרות זאת - הוא לא נתן לזה לעצור אותו מלהתקדם בקריירה המוזיקלית. הוא תמיד ראה את ג'סטין ביבר כ"גיבור" ילדות שלו וקיווה יום אחד לפרוץ בקריירה בינלאומית, בדיוק כמוהו • בראיון הוא מדבר על היתרון במחלה, התגובות מהסביבה, והחלומות הגדולים

אם השם גל שלום לא מצלצל לכם עדיין מוכר, הגיע הזמן שתכירו אותו. רק לפני כחודש הוא הוציא את סינגל הבכורה שלו בשם "מה רק תרצי" וכבר הוא עובד על השיר החדש. זה לא עוד ראיון רגיל, הפעם זה עם מוזיקאי צעיר, שסובל ממחלת "כולסטאטומה", ושחודש זה, חודש מרץ, הוא חודש המודעות למחלה. אז בראיון עם גל שלום, הוא מגביר את המודעות, משתף על הקשיים, וחולם הכי רחוק שאפשר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

על מה אתה עובד בימים אלו?

 "אני עובד על פרוייקט שבו אני מגיע לבתים ושר לאנשים עם רפרטואר מוכן, כולל הסינגל הראשון שלי. אני לא התנסתי בזה בעבר אז זה משהו חדש בשבילי שאני מתחיל. אני כבר עובד על סינגל שני שיצא בקרוב, אני ממשיך לכתוב את השירים ואת הלחנים שלי, שייצאו לאור בעתיד ואני עובד על זה במרץ".

החודש זהו חודש המודעות למחלת הכולסטאטומה שממנה סבלת. ספר לנו מה זו המחלה הזו ואיך היא השפיעה עלייך ועל דרך ההתמודדות?

"קוראים לה 'כולסטאטומה' שהיא בעצם גידול שפיר באוזן שתוקפת את עצמות השמע וגורמת לקרע בעור התוף. היא פוגעת בשמיעה והרופאים ניתחו אותי ובנו לי עור תוף חדש והסירו את הגידול מהאוזן. מגיל 12 אני סובל מזה, התחילו לי כאבי ראש, כאבי אוזניים, וכאבי עיניים. משהו שלא חוויתי בחיים. בהתחלה זה היה ממש לא קל, שכבתי בבית החולים ושמעתי את הזמרים שאני אוהב ואמרתי לעצמי שאני חייב לחזור למוזיקה ולעצמי. אחרי שיקום ממש ארוך, שהיה קשה גם לי וגם להורים שלי, הם בקושי עבדו ואיבדנו בגלל זה את הבית, אבל עכשיו הכל בסדר ואני בתוך הקריירה שלי כזמר, מגשים את עצמי".

© שירעד ניסים

איך גילו לך את המחלה?

"האמת שאני וההורים שלי הגענו לבית החולים אחרי שחוויתי כאבים חזקים והרופאים עשו לי  MRI. ישר לאחר מכן ניתחו אותי ניתוח חירום ואז גילו שזה כולסטאטומה גידול שפיר. זה חתיכת בום בשביל ילד בן שתיים עשרה, לגלות שכל החיים שלו נפסקים עכשיו כשהוא בשיא הגדילה וההתבגרות שלו..מזל שהמשפחה שלי הייתה לצידי כל הזמן. בעיקר מה שעזר לי להשתקם ולחזור לעצמי זאת המוזיקה".

בנערותך אהבת את ג׳סטין ביבר. יש דברים שלקחת ממנו בתור זמר בעצמך?

"האמת שאני אוהב המון דברים אצלו. אני אוהב את איך שהוא שר ורוקד, את הלבוש, את השירה. הוא תמיד היה מודל חיקוי שלי ובהתחלה הרבה אנשים לא קיבלו את זה כמו שצריך, כי היו עליו הרבה סטיגמות. אבל בעיניי תמיד הוא יהיה בפרונט ותמיד יהיה השראה בשבילי. הוא בעצם גיבור הילדות שלי, הוא גם עזר לי להתמודד עם המחלה, הייתי שומע שירים שלו וזה היה גורם לי שמחה".

מה בעצם גרם לך לעסוק במוזיקה?

"זאת היתה "אהבה ממבט ראשון",התחלתי לנגן בגיטרה מגיל חמש ,ההורים שלי קנו לי מערכת תופים ומדונה כמו הזמרים וזה מה שמשך אותי.ידעתי שאני אהיה זמר,משם התחלתי להופיע על במות קטנות ואירועים משפחתיים.אבל אז הגיעה המחלה הייתי חייב לנוח ולהיות בבית חולים, אז זה עצר את כל מה שהתחלתי לבנות בתחום המוזיקה.אבל ידעתי שברגע שאני אחלים וארגיש יותר טוב,אני אחזור לזה בכל הכוחות שיש לי והנה כבר הוצאתי סינגל ראשון והדרך עוד ארוכה."

בתור מישהו שעוסק בתחום המוזיקה זה דווקא מגניב להיות עם שמיעה אבסולוטית. איך זה מלווה אותך בחיי היום-יום?

"אני חייב להודות שזאת פעם ראשונה ששואלים אותי על זה. אז בגלל השמיעה האבסולוטית ומה שקרה לי (המחלה) - אני שומע הרבה יותר טוב מבחינה מוזיקלית. זה משהו שגם יותר עוזר לי מבחינה מקצועית כי באוזן אחת השמיעה ירודה אז אוזן שמאל מתעלה על האוזן שלא שומעת טוב, ולכן יש לי שמיעה אבסולוטית".

לפני כחודש הוצאת את הסינגל הראשון שלך ״מה שרק תרצי״. איך היה לעבוד עליו?  

"וואו, זה היה ממש מרגש זאת חוויה מטורפת ונהנתי מכל רגע. עבדנו אני והמפיקה שלי שעות של סאשנים כדי להביא את התוצר הזה לקהל. ההשראה על השיר היא על החיים שלי, זה על בחור שרצות עליו שמועות והבחורה שהייתה איתו לא רוצה אותו בגלל השמועות שרצות עליו. מה שיפה בשיר הוא שבסוף השיר כתוב ‘אולי תפסיקי לחשוב יותר מדי אם זה באמת מה שאת רוצה’. כלומר - אני לא יכול להכריח בחורה להיות איתי אם היא מקשיבה לשמועות ומעדיפה להיפרד. מגיל קטן תמיד לימדו אותי על כבוד האישה ולכבד נשים, תמיד הכבוד היה מבחינתינו בראש ובראשונה במיוחד שזה גם נושא מאוד רלוונטי להיום".

 

היית גם חלק מהכתיבה והלחן. זה מחבר אותך יותר לשיר מאשר רק לבצע אותו?

"ברור. בפעם הראשונה שקיבלתי את הקליפ אז התחלתי לבכות מהתרגשות. זה ריגש אותי לכתוב את מה שיש לי על הלב, ובסופו של דבר גם להפיק ולהוציא את זה לקהל. אין יותר כיף מזה שאני מוציא את הנשמה שלי אל תוך הדף ואחר כך זה נכנס לליבם של האנשים שאפילו לא מכירים אותי".

איך התגובות מהסביבה שלך על השיר ועל הקריירה המוזיקלית?

"התגובות על השיר היו מדהימות וזה ריגש אותי מאוד שאנשים פירגנו לי מאוד. המשפחה גם מאוד אהבה והם יודעים את המילים של השיר בעל פה, הם מאוד תומכים בי. מרגש אותם שאני עושה את מה שאני אוהב וזה משמח אותי".

אתה בתחילת הקריירה שלך אבל מה השאיפות שלך ולאן עוד תרצה להגיע?

"השאיפות שלי מאוד גבוהות. אני בטוח שאני אהיה זמר ואמן בינלאומי, תמיד בער בי להיות על הבמות הגדולות ולכבוש כל יעד בתחום וזה יקרה, אני מאמין בעצמי ועובד מאוד קשה בשביל זה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

"ממשיך עם היצירות שלי ועם מה שאני עושה היום, אני רואה את עצמי כבר על במות.  אמשיך לעבוד ולהנות מהדרך ובעתיד לעשות שיתופי פעולה עם זמרים שאני מאוד אוהב ומעריך מהתחום ואמשיך לעבוד על בניית קריירה בינלאומית".

מה המסר שתרצה להעביר לקוראים שלנו?

"שגם אם אתם מרגישים הכי למטה ובמקום פחות טוב בחיים שלכם - תמיד תשאפו ותאמינו בעצמכם גם כשאף אחר לא מאמין. כמו במקרה שלי שילדים החליטו לצחוק עליי ולרדת עליי, אבל לא נתתי לזה להרוס לי כלום. אני מאמין בעצמי ובקריירה שלי יותר מתמיד".

 
תגובות