נזכור לתמיד: הפסקולים הגדולים של סרטי השואה. לינוי מסטבוים

נזכור לתמיד: הפסקולים הגדולים של סרטי השואה

יום השואה שמצויין היום (ה') הוא יום משמעותי וחשוב עבור העם שלנו. עם ישראל מציין את הזוועה שעברנו בהמון דרכים: ימי זיכרון, טקסים, הצגות, סיפורים, עדויות וראיונות - ואפילו בסרטים ובשירים. אספנו את הפסקולים המרגשים ביותר של סרטי השואה

מתחת לכותרת של סרטים שנכתבו על השואה תמצאו הרבה קטעים קולנועיים יוצאי דופן, שמאחוריהם עומדים הפסקולים של הסרטים שהם אלו שמעניקים להם את הייחודיות שבהם. לכבוד יום השואה מצאנו את חמשת הפסקולים המרגשים ביותר של אותם הסרטים.

המסע של פאני

הסרט הצרפתי העוקב אחר מסעה של פאני בת ה-12, יחד עם עוד חבורה של ילדים נודדים לעבר החופש. מדובר בסרט הרפתקני שמצליח לרגש בצבעיו והספורחם יוצאי הדופן של ילדים אשר מתמודדים עם המסע לבדם. הסרט עטוף בפסקול ייחודי אותו כתבו סילבן פארב-בול וג'יזל ז'ראר-טוליני. אלו מעניקים בפסקול הסרט גוון תזמורתי מוערך והמון רגעים שלווים בחוויותיהם של הילדים, לצד הרמוניות שיוצרות את החשש והקשיים שבדרך.

 

רשימת שינדלר

סרט שמוזכר בהקשרם של סרטים על שואה תמיד ידוע "רשימת שינדלר" בבימויו של סטיבן ספילברג. על הפסקול הסרט הגאוני הלחין ניצח והפיק ג'ון וויליאמס כשרובו מלווה בכינור, שאף עליו מנגר הכנר הישראלי המצליח יצחק פרלמן. את הפסקול מסיים השיר הישראלי "אלי אלי" ששרה זמרת ישראלית נתנאלה. הפסקול זכה לאוסקר יחד עם זכיות רבות בו ומועמדויות ונחשב לאחד הסרטים הטובים. על הפסקול שלו אף המליץ שפילברג בעצמו.

 

החיים יפים

אם יש סרט חינני שמעניק מעבר למאורעות השואה גם רגעים קולנועיים של הומור והרבה רגשות הוא הסרט "החיים יפים" האיטלקי. המוסיקה בסרט נכתבה על ידי המלחין הידוע ניקולא פיובאני, והפסקול התזמורתי שלו מלא מרץ ותקווה ומאפשר יכולות וירטואוזיות אשר מעניקות לו את הייחודיות והפשטות לצד הסיפור הכאוב. בין האהובים ביותר הוא "abbiamo vinto" שגם מופיע בסיום הסרט.

 

הפסנתרן

הפסנתרן הוא אחד הסרטים החשובים והעניק הרבה רגעיים קולנועים בלתי נשכחים. בהתאם לסרט שעוסק בפסנתרן, מוזיקת הסרט שלא נופלת מהרגעים בו. בסרט משולבים יצירות קלאסיות שונות שמעוררים את אפקט הרוח הקלאסית ואת רוחו של הפסנתרן. כך שהמוזיקה הצילה בסופו של דבר את הפסנתרן.  לאורך הסרט אנו נחשפים ליצירות קלאסיות רבות שיוצרות יחדיו פסקול מלא רגש, עמוס במלחינים גדולים שמועברים כרגש ושמוציאים את דרכם בליבו את הפסנתרן, ואנו נפגשים עם פסקול מגוון ומלא במוזיקה מוכרת.

 

קברט

קברט הוא אולי לא סרט על השואה, אבל הוא אחד ממחזות הזמר החשובים וטובים ביותר. הוא נכתב בתחילת המלחמה והחל לספר את מנקודת זמן זו. הסרט נמנה יחד עם חמשת מחזות הזמרת הטובים בכול העולם הודות לפסקול שהלחין ג'ון קנדר שמלווה בתזמורת שמבוססת ושעוקבת אחר כוכבת ומשתנה בהתאם לסיפור.

 
 
תגובות