סיכומוזיקלי: האמנים למען חללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: האמנים למען חללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה

השבוע ציינו את יום הזיכרון לחללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה. המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות תמיד היה שנוי במחלוקת, אך לדעתינו המעבר החד הזה רק מחדד את העובדה שבזכותם אנחנו עדיין כאן וממשיכים לקום בכל פעם מחדש. דרך המוזיקה השבוע חגגנו גם שמחה וגם עצב, זיכרון וגעגוע, וניצחון. גם השבוע אספנו במיוחד בשבילכם רשימה של כל השירים המעניינים של השבוע, ולכם נשאר רק להאזין

23,928 סיפורים של אנשים שהיו ואינם עוד, שהותירו אחריהם משפחות ואהובים שירגישו בחסרונם לנצח. השבוע כמה אמנים ישראלים בחרו להנציח סיפורים של כמה מהם דרך מוזיקה, ודרך שירים שהוציאו, וכל אחד מהם ריסק לנו את הלב בכל שמיעה מחדש. אך לצד זה אסור לשכוח את המעבר הכל כך מיוחד הזה אל יום העצמאות, אל השמחה שמהולה בעצב, על כך שבזכות כל אותם גיבורים אנחנו יכולים להמשיך לחגוג כאן היום במדינת ישראל. ברשימה היום תוכלו למצוא שירים המנציחים חיילים לצד שירים שחוגגים את העצמאות שלנו ואת היותנו עדיין כאן, למשל: פרויקט בינלאומי חדש ומעניין של היוצר אלון פרץ, והזמרת ספיר נהון שיוצאת לדרך חדשה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

טהר - זה בשבילך גיבור

את השיר ״זה בשבילך גיבור״ ששחרר השבוע הזמר והיוצר טהר, בחר להקדיש לזכרו של סמל עדן קסנטיני ז״ל, מ״כ בגולני אשר נפל בעת מילוי תפקידו בחודש פברואר 2018. השיר כל כך מרגש ונוגע ללב, וכל מילה ומילה בו חדרה אלינו כמו חץ. מרגישים עד כמה הוא נכתב מעומק הלב, והמסר הצליח לעבור אלינו בקלות. אנחנו ממש אהבנו, ובטוחים שכך בדיוק היה רוצה קסנטיני ז״ל שינציחו אותו. מדהים.

לסיכום: מרגש עד דמעות

 

עמית עגנון וליאל מליניאק - גיבורים

השיר ״גיבורים״ שיצא השבוע לעמית עגנון וליאל מליניאק, שהפיק חן מליניאק, הוא אחד השירים הכי חזקים ועמוקים שיצא לנו לשמוע. עגנון כתב את השיר מנקודת מבטו של חייל הלום קרב אשר מתאר את הקשיים שאיתם הוא מתמודד ומקדיש את השיר עצמו לחבריו שנפלו. עגנון כתב בחשבון האינסטגרם שלו שזוהי הפעם הראשונה שהוא מוציא שיר המספר סיפור שהוא לא שלו, ושבעיניו אותם החיילים האלה, אלו שמתמודדים עם הצלקות, הטראומות ובמקביל נלחמים יומיום לנהל חיים נורמלים למרות הכל - הם גיבורים. אל השיר הצטרפה הזמרת ליאל מליניאק, שמוסיפה גוון מדהים ומרגשת עד כאב.

לסיכום: אחד המדהימים ששמענו

 

רותם חן - בוא הביתה (מוקדש לזכרו של סגן הדר גולדין ז״ל)

הזמר והיוצר רותם חן מצליח להפתיע ולרגש אותנו כל פעם מחדש, אך נדמה כי השבוע הגיע השיא, כאשר שחרר את השיר ״בוא הביתה״ לזכר סגן הדר גולדין ז״ל. את הסינגל כתב והלחין יחד עם דביר גיל קהלני, שגם אחראי על ההפקה. כחלק ממבצע ״צוק איתן״ בקיץ 2014, יצא גולדין לקרב ולא שב. גולדין נהרג ונחטף במהלך הפסקת אש, בפעולה שנועדה לאיתור מנהרות שמטרתן חיסול הישובים בדרום. השיר נכנס עמוק לתוך הלב ומנציח באופן מדהים את זכרו של הדר. 

לסיכום: קורע את הלב

 

שירז לנציאנו - תמיד בראש שלי

לפני כמה שנים הייתה שירז לנציאנו אחת המתמודדות הבולטות בתכנית הריאליטי המוזיקלית ״דה פור״. השבוע שחררה הזמרת סוף סוף את סינגל הבכורה שלה בשם ״תמיד בראש שלי״, אותו כתבה והלחינה קרן קריספיל והפיקו אמיר ובן. ללנציאנו יש קול כל כך ייחודי ומלטף, בשילוב עם האמנים המוכשרים שיצרו את השיר עם טקסט כל כך חזק והפקה מדויקת - כל אלו יוצרים שיר פשוט מושלם, שלגמרי לא הולך לצאת לנו מהראש בזמן הקרוב. תזכרו איפה שמעתם את זה קודם - מדובר בכוכבת!

לסיכום: השיר עמוק בראש ובלב שלנו

 

ספיר נהון - מאפרת ת׳כאב

השבוע החליטה הזמרת ספיר נהון לצאת להתחלה חדשה, למחוק מערוץ היוטיוב שלה את כל הסינגלים הקודמים, ולפתוח בדף חדש. ״מאפרת ת׳כאב״ הוא הסינגל הראשון של נהון בדרכה החדשה, אותו היא הלחינה למילים של חן גדקר, והפיק גיא דאן. הזמרת פרצה לחיינו כאשר הגיעה למקום החמישי בתכנית ״הכוכב הבא לאירוויזיון״, ומאז אנחנו מחכים לשמוע אותה בכל רגע ומתרגשים לשמוע כל דבר חדש שהיא מוציאה. השיר מרגש ומדגיש את היכולות הווקאליות של נהון, ואנחנו יותר מבטוחים שאם ככה מתחילה הדרך, היא לגמרי תמשיך במסלול הנכון.

געגועים לאבא - מייק שרון

שותפות גורל שהביאה לכדי שיתוף פעולה והנצחה מוסיקאלית בביצוע של האומן והיוצר מייק שרון ובהשתתפות רועי ברקן. העיתוי שנבחר ליציאת הסינגל הינו בשבוע הזיכרון שבין יום השואה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לא נבחר במקרה. מייק שרון, בן מחזור של יהודה ברקן, הוא אמן וותיק במוסיקה הישראלית מבצע טקסט געגוע לאביו שנפטר השנה.    זו היתה שנה רצופה טרגדיות למשפחתו בה איבד גם את אימו לווירוס הקורונה מיד עם פרוץ המגפה. את הטקסט המרגש השמיע לרועי ברקן ומיד החליטו השניים לשתף פעולה. 

לסיכום: נוגע.

 

אלון פרץ וטל מרקו - Where we started

את היוצר אלון פרץ אולי לא כולכם מכירים בשם, אך רובכם בטח מכירים לפחות אחד מהלהיטים שיצר - ״אולי בעולם אחר״ של זהבה בן, ״סליחה״ של דודו אהרון, ״אהיה בכל מקום״ של אייל גולן, ״רק שלך״ של ליאור נרקיס ועוד רבים וטובים. עד כה עסק פרץ בעיקר בעבודה עם אמנים ישראלים מהז׳אנר המזרחי, אך אתמול הפתיע עם פרויקט חדש באנגלית. פרץ מספר כי כבר הרבה זמן שהוא רצה להוציא פרויקטים שלו בחו״ל, והשיר הראשון מתוך הפרויקט הזה הוא “Where We Started”, בו הוא מארח את הזמר טל מרקו, יחד השניים כתבו את השיר עם דולב פרנקל. אנחנו הכי מתרגשים שזוהי יריית הפתיחה של הפרויקט הזה, ונראה כי הם לגמרי בדרך למעלה.

לסיכום: כבר מחכים לסינגלים הבאים

 

שווה האזנה

 פרויקט בלב אחד - לראות את האור (לזכר רב טוראי מימון מידן ביטון ז״ל)

לרגל יום הזיכרון, שחררו כמה זמרים קאבר לשיר ״לראות את האור״ (במקור מבוצע ע״י אפרת גוש), לזכר רב טוראי מימון-מידן ז״ל שנפל במבצע ״צוק איתן״ בקיץ 2014. הפרויקט המוזיקלי נעשה לאחר פניה מרגשת של משפחת החייל, שרצו להנציח אותו, ואין מרגש מזה. בפרויקט לקחו חלק הזמרים: דודי בוזגלו, חיים דדון, בן ימין, שרית אביטן, אוריאן רקיה, עידן בקשי, אלקנה מרציאנו, מאיר אלפי ואושר ביטון. על העיבוד וההפקה של הביצוע המחודש - אחראים נדב חלילי ותום בנודיז. מדהים ומרגש.

 

עדן חסון ויסמין מועלם - שושנים עצובות

השבוע יצאה יוזמה של ״ישראל בידור״ לכבוד יום הזיכרון לחללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה. הזמרים עדן חסון ויסמין מועלם שחררו קאבר לשיר ״שושנים עצובות״ (במקור של עידן רייכל) בהפקתו של גיא דאן. הגרסה הזו מוקדשת לזכרו של סמל ראשון דניאל פומרנץ, שנפל במבצע ״צוק איתן״ בקיץ 2014. לביצוע המרגש מצורף קליפ מרגש אפילו יותר, בו משחקים יעל אלקנה ועופר חיון. בסוף הקליפ מושמעת שיחת הטלפון האחרונה של פומרנץ ז״ל עם אימו, וזה ללא ספק אחד הדברים הכי מצמררים ששמענו. בקליפ מופיעה גם אנה שושן, בת זוגו של דניאל פומרנץ ז״ל, ואם עד אז הדמעות לא הופיעו, בשלב הזה כבר לא יכולנו לעצור אותן. יוזמה מדהימה ומבורכת, עצוב ושובר את הלב.

 

 

תגובות