שרים למדינה: הביצועים של הזמרים הגדולים לשירים הכי ישראלים שיש . צילום מסך מיוטיוב

שרים למדינה: הביצועים של הזמרים הגדולים לשירים הכי ישראלים שיש

לכבוד יום העצמאות ה–73, הכנו לכם רשימה של קאברים וביצועים לשירים הכי ישראלים שיש אשר בוצעו על ידי הזמרים הכי גדולים במדינה • תתכוננו לפלייליסט ישראלי חגיגי במיוחד!

כל שנה ביום העצמאות כל המדינה חוגגת בענק – מסיבות, הופעות, שירים וחגיגות אינסופיות לתוך הלילה. גם כאן בפרוגי אנחנו חוגגים והכנו לכם רשימה של הקאברים לשירים הישראלים הכי אהובים עלינו בביצועם של הזמרים המצליחים בישראל – מעדן בן זקן ועד לשלומי שבת.  

הללויה (גלי עטרי ועדן בן זקן)

לא כל יום זמרת ענקית כמו גלי עטרי ואחת הזמרות הגדולות בישראל, עדן בן זקן, מתחברות לדואט ביחד, אבל לכבוד יום העצמאות ה–70 הכול יכול להיות! לפני שלוש שנים, לכבוד חגיגות השבעים, עטרי ובן זקן ביצעו ביחד חידוש ללהיט הענק "הללויה" שזכה באירוויזיון 1979 (אשר בוצע במקור ע"י גלי עטרי עצמה ולהקת "חלב ודבש"). הביצוע זכה להצלחה גדולה והוא אחד מהאירועים הזכורים ביותר מאירועי ה-70 למדינה. 

 

שיר השיירה (עידן עמדי)

אירועי יום העצמאות בשנה שעברה היו שונים לחלוטין ממה שהכרנו עד אז. זה היה אי שם בסופו של הסגר הראשון, שכולם היו סגורים בבתים ולא ידעו הרבה על הנגיף שמשתולל בחוץ. כדי לחגוג כמה שאפשר את החג, עידן עמדי שיתף פעולה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וביצע קאבר לאחד מהשירים האהובים ביותר של אריק איינשטיין  – "שיר השיירה". בקליפ הרשמי של הביצוע, אזרחים מכל הארץ הצטרפו לעידן וביצעו גרסה שלהם לשיר, כל אחד מהבית שלו. השילוב של הסרטונים מכל הארץ והביצוע המעולה של עידן עמדי יצרו קליפ מקסים, מרגש ורלוונטי לתמיד. 

 

על כל אלה ("קולולם" עם שלומי שבת)

במסגרת חגיגות השבעים למדינה, עוד כשהיה אפשר להתקהל ללא מסכות, מיזם "קולולם" אסף 12 אלף אנשים (!) וביחד עם שלומי שבת הם שרו כולם ביחד בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב את השיר האהוב של נעמי שמר "על כל אלה". התוצאה פשוט מדהימה – ביצוע מרגש, מיוחד ופשוט עוצר נשימה לאחד השירים הישראלים הכי יפים שיש לנו.

 

שירו של שפשף (עומר אדם, ליאור נרקיס ומשה פרץ)

אי שם במרץ 2020, כשהגבלות הקורונה הראשונות נכנסו לחיינו, קיבלנו שיתוף פעולה ענק וביצוע לשיר נוסטלגי במיוחד כדי להרים את מצב הרוח בעם. שלושת הזמרים המובילים בישראל, עומר אדם, משה פרץ וליאור נרקיס הקליטו קאבר לשיר האהוב "שירו של שפשף" מתוך הסרט הישראלי "שוברים". הסרט לא זכה להצלחה גדולה, אבל השיר הזה שהוא הכניס לחיינו הפך במהרה ללהיט גדול והוא עדיין אהוב ומושמע גם אחרי יותר מ-35 שנה. הביצוע של אדם, פרץ ונרקיס מקפיץ ושמח ואחרי שנה בלי מסיבות, בחג הזה סוף סוף נוכל לרקוד לצליליו. 

 

פרחים בקנה (סאבלימינל)

השיר "פרחים בקנה" אמנם יצא לפני יותר מחמישים שנה, אבל עדיין עד היום אין מי שלא מכיר אותו. השיר בוצע במקור על ידי להקת חיל התותחנים ויהודית שוורץ ומיד הפך ללהיט ענק. מאז, ביצעו לשיר הזה קאברים רבים – בינהם הביצוע הזה של הזמר האהוב סאבלימינל. במסגרת אלבום האוסף שלו, "היצירה שלי" שיצא ב-2012, הוא ביצע חידוש לשיר האהוב. החידוש שונה מהביצוע המקורי של להקת חיל התותחנים אבל מאוד מיוחד בדיוק כמו שרק סאבלימינל יכול לעשות. 

 

 

תגובות