סיכומוזיקלי: הגרסה הים תיכונית לאנה זק. ביאנה ויטקין

סיכומוזיקלי: הגרסה הים תיכונית לאנה זק

עוד שבוע של מוזיקה מדהימה, מרגשת וסוחפת נגמר. מרוב מוזיקה אפילו לא שמנו לב שעבר כל השבוע, והנה כבר הגיע לו הסופ"ש. אז כמו בכל שישי גם הפעם הכנו רשימה של השירים הישראלים שיצאו השבוע שפשוט אסור לכם לפספס. והפעם: גיא ויהל ממכרים בסינגל חדש, אביחי הולנדר מצמרר כרגיל, והגרסה המזרחית של אנה זק

איך אנחנו שמחים שהשבוע עבר כל כך מהר. אמנם עבר עלינו שבוע של מוזיקה מדהימה, אך כל מה שחיכינו לו זה שיגיע סוף השבוע ונוכל לקחת לעצמנו כמה רגעים, ולשמוע את כל המוזיקה הזו בנחת וברוגע. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

גיא ויהל - הלב יתעורר

שיר חדש של גיא ויהל תמיד הופך לנו את השבוע למוצלח יותר. אולי הצמד הכי מוכשר שאנחנו מכירים, שחררו השבוע הסינגל בשם ״הלב יתעורר״, אותו כמובן כתבו הלחינו והפיקו בעצמם. השיר מדבר על התקופה והזמן שבו אנו חיים - איך ממשיכים אחרי השנה המוזרה והמורכבת הזו שעברה על העולם כולו? האם הכל יחזור להיות כפי שהיה לפני, או שהעולם השתנה ובתוכו גם אנחנו השתנינו? תמיד אמרנו שהשירים האהובים עלינו הם אלו שגורמים לנו לשאול את עצמנו שאלות, ונדמה שהשיר הזה עונה בדיוק על ההגדרה הזו.

לסיכום: הכי אוהבים אותם בעולם

אלנתן - זוג עיניים

הקול המרגש והשירים הטהורים של אלנתן שלום, שאנחנו פשוט לא יכולים להישאר אדישים אליהם, בכל פעם מחדש גורמים לנו לצמרמורות. השבוע שחרר אלנתן שיר חדש בשם ״זוג עיניים״, אותו הלחין למילים של דורין דנאי, ועל ההפקה אמון חיים ויס. מה שאנחנו אוהבים בשיר הוא שכבר בשמיעה הראשונה הוא פשוט סחף אותנו אל תוכו ואל תוך הסיפור שלו, והרגשנו את הסיטואציה עליה השיר מדבר כאילו אנחנו נמצאים ממש בתוכה. השיר הוא חלק מאלבום שעתיד לצאת במהלך השנה הנוכחית, ואנחנו מודים שאנחנו פשוט לא יכולים לחכות.

לסיכום: ממוטט אותנו!

 

אמיר אבו ונועם בתן - Kenti Hayati (pour la vie)

השילוב של אמיר אבו ונועם בתן הוא ללא ספק אחד השילובים המעניינים והמוצלחים שיצא לנו לראות בתקופה האחרונה. את הדואט ששחררו השבוע יצרו השניים יחד עם אבי אלבז ויהונתן אבידני, שגם הפיק את השיר. השילוב של השפה הערבית והשפה הצרפתית יוצר שיר כל כך מעניין ומרענן, שמשך לנו את האוזן תוך רגע ואנחנו פשוט לא יכולים להפסיק להאזין לו. גם למי שלא מבין מילה ממה שנאמר בשיר, אי אפשר שלא להתרגש מהעוצמה שבקול ומכל הרעיון של השיר המיוחד הזה. 

לסיכום: שילוב מנצח

 

אביחי הולנדר - ברית

מהרגע שאביחי הולנדר לפני פחות מחצי שנה כבש את כל המדינה עם הסינגל ״לא נרגע״, ואחריו גם עם הסינגל ״בלתי מנוצח״, אנחנו מודים שאנחנו פשוט מכורים אליו. השבוע סוף סוף שחרר הזמר סינגל חדש בשם ״ברית״, אותו כתב והלחין בעצמו והפיק אסף צרויה. השיר הוא שיר אהבה כנה וחשוב שכתב הולנדר לאשתו, שלטענתו הצילה אותו מעצמו והאמינה בו מתחילת הדרך, ומספר כי בזכותה התחיל לכתוב גם על הדברים המשמחים והחיוביים בחיים. השם ״ברית״ הוא השם היהודי שקיבלה אשתו בתהליך הגיור שעברה. גם בשירו החדש, הזמר כרגיל מרגש אותנו במילים שלו וברגש הכל כך נוכח שלו, ואנחנו כל כך שמחים שיש לנו שיר נוסף בפלייליסט שלנו שאנחנו הולכים לחרוש עליו כל התקופה הקרובה. 

לסיכום: מרגש אותנו תמיד

 

רועי דורון וג׳ימבו ג׳יי - מקום שני

לאחר שיצרו יחד את השיר ״חתולים״ שזכה להצלחה מטורפת, שחררו השבוע רועי דורון וג׳ימבו ג׳יי סינגל משותף נוסף, ואמאלה כמה שזה טוב! השיר ״מקום שני״ הוא סינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה של רועי דורון, וממש כמו השיר הקודם, גם השיר הזה נכנס לנו כמו חץ אל תוך הלב. בטקסט כזה מדויק לא נתקלנו הרבה זמן, ומה שעוד יותר סוחף אותנו אל תוך האווירה של השיר הוא הקליפ המיוחד שמלווה אותו, בבימוי ג׳ימבו ג׳יי וניתאי דגן. הקצב כיפי, וזה אפילו עוד יותר מעניין כשזה מגיע בשילוב של טקסט חזק ועמוק (ואפילו גאוני אם אתם שואלים אותנו). עם שיר כזה מעולה, בשבילנו זה בטח לא רק מקום שני.

לסיכום: אפילו יותר ממקום ראשון

 

לירונה - אל תפחד עליי

זמרת מדהימה בשם לירונה שחררה השבוע קליפ וסינגל בשם ״אל תפחד עליי״. את השיר כתבה והלחינה בעצמה להפקה ועיבוד של אבי סעודי ותמיר אריה. השיר כל כך מיוחד ונדבק לנו למוח ברגע, וכבר אחרי פעם אחת בלבד ששמענו אותו אנחנו כבר יודעים אותו בעל פה! לירונה מציגה יכולות ווקאליות מרשימות לצד היכולות שלה כיוצרת, שכתבה והלחינה כאן שיר מדויק ומרגש, שעושה לנו חשק פשוט לנסוע איתו שעות ברכב ולהגביר על פול ווליום. אפשר לסכם שלירונה נראית ונשמעת כמו עוד אחת מהכוכבות הגדולות שאנחנו רואים ב-MTV העולמי.

לסיכום: הכי בינלאומית

נועם צוריאלי - ובחלומי

את מה ששמענו בארבע דקות האחרונות, אנחנו אפילו לא יודעים איך להתחיל לתאר! השבוע נועם צוריאלי שחרר סינגל בשם ״ובחלומי״ שכתב והלחין בעצמו והפיק אייל מזיג. אנחנו יכולים להגיד ללא ספק שזהו אחד השירים והקליפים היותר יפים ששמענו וראינו בזמן האחרון - ובכלל. בחשבון האינסטגרם שלו כתב הזמר ״ילד בכיתה ו׳ עם אוזניות וחלום. משם הכל התחיל. 14 שנה אחרי, הגיע הזמן להפוך את החלום למציאות. מוקדש לכל החולמים והחולמות - אל תוותרו. אף פעם״. איזה כיף לו שהוא הפך את החלום למציאות, ולא פחות - איזה כיף לנו שזכינו בשיר כל כך חזק ומרגש. הקליפ המיוחד צולם בוואן-שוט ורמת הדיוק בו פשוט מדהימה. בקיצור, כמו שאומר נועם בשיר - ״עדיף לטבוע עם חלום, מלא לחלום וסתם לצוף״. הלכנו לשמוע את השיר שוב!

לסיכום: כמה כישרון!

 

שווה האזנה

הגרסה המזרחית ל״בחורים יפים״ של אנה זק

וואו, נתחיל ונאמר שאם רוצים לעשות קאבר - ככה בדיוק עושים את זה! הזמרת המוכשרת נוי גבאי פרסמה השבוע קאבר שלה לשיר ״בחורים יפים״ של אנה זק, ולקחה אותו למקום שונה לגמרי. מי שמכיר את הגרסה המקורית (ואנחנו מניחים שאין אחד שלא מכיר), יודע להגיד שהגרסה של גבאי שונה לחלוטין מהמקור, והיא ממש הפכה את זה למעין שיר חדש, שיר שלה. ככה בדיוק אנחנו אוהבים לשמוע קאברים, שונים מהמקור ויוצרים משהו שעוד לא שמענו. ביג ביג לייק.

 

 

תגובות