לזמן ההפסקה: השירים שמדברים על בית הספר והלימודים. צילום מסך מהקליפ

לזמן ההפסקה: השירים שמדברים על בית הספר והלימודים

היום אחרי חודשיים של חופש - חוזרים לבית הספר וללימודים ומתחילים את השנה החדשה. אז רגע לפני שנכנסים אל כל העניינים, סידרנו לכם רשימה של כמה שירים שמוכיחים לנו שאולי בית הספר הוא לא כזה נורא, או לפחות גורמים לנו לפתוח את השנה בכיף. הצטרפו אלינו והאזינו!

סוף סוף, אחרי חודשיים ארוכים וממלאים של חופש אנחנו חוזרים אל הלימודים ובמיוחד בשביל זה סידרנו לכם פלייליסט קטן של שירים שמדברים על תקופת בית הספר והלימודים. אז אמנם חוזרים לשגרה וללמוד אבל אולי יש בה דווקא דברים טובים - כי לפחות מוזיקה טובה קיבלנו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

We're All In This Together - High School Musical

השיר הפותח את הרשימה שלנו הוא כמובן השיר הזה, מתוך הסרט "היי סקול מיוזיקל". הסרט האייקוני מתרחש בבית ספר תיכון ואמנם כל השירים שלו מוכרים, אבל זה לגמרי השיר הכי מפורסם מסדרת הסרטים. את השיר מבצעים כל כוכבי הסרט יחד עם הופעה מרהיבה שפשוט גורמת לכל האנרגיות שלנו לצאת. השיר פשוט מביא אווירה כיפית שתשאיר אותנו מחוייכים במשך כל השנה וגם עוזר לנו לזכור שכולנו ביחד בזה!

 

אין מצב יש מיצב - דניאל מורשת ואריה מוסקונה

את השיר הזה מבצע דניאל מורשת יחד עם אריה מוסקונה כחלק מ"היי סקול פסטיגל" והוא מראה את כל המחשבות שלנו - התלמידים אל המערכת הנוקשה של בתי הספר. דניאל מספר כתלמיד בבית הספר, על כמה המבחנים, העבודות והציונים לא משקפים את מי שאנחנו באמת ואת מה שאנחנו שווים. הוא מראה שיש לנו עוד כל כך הרבה מעבר לדברים האלו לגלות אבל אין מצב כי יש מיצב…

 

Popular Song - Mika ft. Ariana Grande

השיר שכתב הזמר המוכשר מיקה וביצע יחד עם אריאנה גרנדה כבר מזמן הפך ללהיט מוכר וגדול. השיר מדבר על הילדים הפופולריים בבית הספר ונכתב מנקודת המבט של האנשים "הרגילים" והשקופים. הקליפ מציג את אריאנה ומיקה בתור הילדים הפחות מוכרים, שחווים בריונות על היותם לא פופולריים ומראה את ההתמודדות שלהם והמחשבות שלהם בתוך הסיטואציה הזו. בסוף הקליפ יש אפילו טוויסט קטן שהפתיע את כולנו.

 

י"א 2 - טונה

השיר המוכר יצא כחלק מהאלבום "טונהפארק" של טונה ואותו כתב והלחין ניר דנן יחד עם טונה עצמו. השיר הזה קצת שונה כי הזמר מתייחס אל תקופת התיכון ממבט בוגר יותר ומסתכל לאחור על כל מה שחווה פעם. בשיר טונה מביע תסכול רב ומספר על כל הפעמים שהתייחסו אליו בצורה מזלזלת ועל הקשיים שחווה בכל פעם מהדברים האלו. השיר גרם לנו להסתכל על חווית בית הספר בצורה קצת שונה ולנסות להוציא ממנה את המיטב.

 

Just Another Brick In The Wall - Pink Floyd

הלהיט שכבר הפך להמנון ידוע הגיע כדי להביע ביקורת חריפה וקשה על מערכת החינוך. בקליפ מוצג תלמיד שמורו לועג לו ומבייש אותו בפומבי. השיר מנסה להראות כי הניסיון להפוך את כל התלמידים לאחידים במקום להביא לכל אחד את ההזדמנות להיות הוא ולהראות מה הוא שווה - זאת טעות. השיר מוכר גם בשם "We Don't Need No Aducation" והגיע למקומות גבוהים במצעדים ותארים ענקיים.

 

בואי לסרט - שון גיטלמן

איך נוכל לא להוסיף לרשימה את השיר שהיה עצמו חלק מחווית הלימודים של כולנו? "בואי לסרט" של שון גיטלמן מדבר על ילד ששר על מה שהוא מרגיש כלפי חברתו ללימודים. הוא מספר את כל הרגשות והמחשבות שלו כלפיה ועל כמה הוא רק רוצה לצאת איתה לסרט. שיר כיפי, נוסטלגי ולגמרי אפשר להתחבר אליו.

 

Good Girls - 5 Seconds Of Summer

הלהקה המצליחה "פייבסוס" הוציאה לא מעט להיטים במהלך השנים. השיר מתאר את החיים של ילדה "טובה" במהלך שנות התיכון שלה אבל מראה שילדות טובות הן בעצם דווקא רעות אך פשוט לא נתפסו. השיר מספר שבזמן שההורים שלה חושבים שהיא לומדת המון בלילות, היא בעצם יוצאת לבלות ולהיפגש עם החבר שלה. השיר אמנם לא מלא במשמעות אבל לגמרי עושה לנו חשק לרקוד ומשחרר בטירוף.

 

בית ספר - אופק המלאך עם מאור בן סימון ושלמה לוי

הגיע הזמן לקום לבית ספר! השגרה קוראת לנו ובדיוק על זה השיר מדבר. להרבה מאיתנו אין ממש את הכוח בבוקר לקום אל בית הספר ומעדיפים ללכת לים, אבל אין לנו הרבה ברירה ולכן במקום להתבאס על זה, אפשר להפעיל את השיר הזה ופשוט להתחיל לשיר, לרקוד ולפתוח את הבוקר בצורה הכי כיפית שיש!

 

Fifteen - Taylor Swift

על טיילור כמובן לא נוכל לוותר ברשימה הזו - ובמקרה יש לה את השיר שהכי מתאים לתקופה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. הבית הראשון מספר על היום הראשון של הלימודים שבו נכנסים לכיתה ורואים את כולם, על הנשימה של השניה לפני ועל כל ההרגשה של ההתחלה החדשה הזו. השיר מדבר על כל חווית גיל ההתבגרות בבית הספר והוא לגמרי השיר שהכי התחברנו אליו מהרשימה הזו.

 

ביי לחופש - נועה קירל

אז השיר שנסיים בו את הרשימה שלנו הוא השיר שיודע לסכם לנו את כל החופש ולהשאיר את הפתח הכי כיפי לשנה החדשה. נועה קירל כמו תמיד, יודעת להפציץ ולהוציא מאיתנו את האנרגיות הכי גבוהות. אז שניה לפני שמתחילים את הלימודים, נעשה לעצמנו פלייליסט קטן של השירים שלה וכמובן נוסיף את השיר הזה שמסכם את כל התקופה האחרונה.

 

שתהיה לכולנו שנה משמעותית ומלאת חוויות!

תגובות