טלי קופר: "החלום שלי זה לייצג את ישראל באירוויזיון". אור דנון

טלי קופר: "החלום שלי זה לייצג את ישראל באירוויזיון"

טלי קופר הייתה רק בת 9 כשהקסימה אותנו עם אחותה בתוכנית גוט טאלנט ישראל. היום היא בת 14, מחזיקה בקריירה בינלאומית, הוציאה את הסינגל השני שלה בעברית בתחילת השבוע, ושואפת לפרוץ במוזיקה הישראלית. תפסנו אותה לראיון על קריירה וחלומות

את טלי קופר אתם כנראה מכירים כחצי הצעיר יותר מהצמד ׳האחיות קופר׳. האחיות הגיעו עד הגמר בתוכנית הריאלטי ׳גוט טאלנט ישראל׳ בזכות כשרון השירה והמתיקות שלהן. קריירת הסולו של טלי בארץ אמנם רק מפריחה את ניצניה הראשונים, אך על אף גילה הצעיר, הספיקה קופר כבר לפתח קריירה בינלאומית שלא מביישת זמרים בוגרים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

היא מספרת לנו: "אני שרה ומופיעה מגיל ארבע. כבר מגיל ממש קטן השתתפתי בתחרויות בחו״ל. השתתפתי בדה וויס רוסיה שם הגעתי עד הגמר וזכיתי במקום שני, בדה וויס אוקראינה שם הגעתי עד חצי הגמר ויש על הסרטונים שלי משם ביוטיוב מעל 60 מיליון צפיות. בזכות שתי המקומות האלה התפרסמתי ועלו לי המון עוקבים באינסטגרם. מאז השתתפתי בעוד המון המון תוכניות שירה. הספקתי גם לשיר עם המון זמרים בינלאומיים". ביום א׳ הוציאה קופר את הסינגל השני שלה, רגע אחרי, תפסנו אותה לשיחה על הרצון שלה לכבוש את המוזיקה הישראלית.

אז איך הכל התחיל?

"אמא שלי ראתה שכבר מגיל קטן אני שרה, אז היא שמה אותי בחוג וראתה שאני נהנת מזה ושאני אוהבת את זה. היא פשוט הבינה שנולדתי להיות זמרת, שזה מה שאני רוצה ומה שאני אוהבת".

© אור דנון

חשבת פעם להוציא סינגל עם אחותך? או שאת מעדיפה קריירת סולו?

"אני לא פוסלת כלום, אני מאוד אוהבת להתנסות בדברים חדשים. כרגע אני מתעסקת בקריירה שלי, אבל כן אולי כשאני איהיה קצת יותר מוכרת בזכות עצמי בישראל לא תיהיה לי בעיה לעשות שיר יחד עם אחותי כדואט. אני חושבת שזה יהיה גם מאוד מעניין לקהל, כי הם זוכרים אותנו מגוט טאלנט ישראל כצמד אחיות קופר. לאט לאט גם נוציא ביחד קאברים לשירים".

כמו שאמרנו, הוצאת ביום א׳ את הסינגל השני שלך, איך הייתה העבודה עליו?

"הייתה עבודה ממש כיפית, נהיננו מאוד. ישבנו כולנו ביחד וחשבנו מה אנחנו רוצים שיצא מזה. כל פעם שבאנו לאולפן הייתה אווירה של צחוקים וכיף. מה שאני רציתי זה לעשות שיר קליט ומגניב, משהו לטיקטוק, שילדים יזכרו אותו ושיהיה להם כיף לשיר ולרקוד אותו. כששמעתי את השיר חשבתי שזה יכול להיות ממש מגניב ולעבוד טוב".

הסינגל השני של קופר נקרא ׳בום׳ וכתבו לה אותו אלי פרץ ואופיר מלול. השיר נמצא בז׳אנר הפופ, הוא צעיר, מקפיץ, בועט, ולגמרי ממכר.

 

מה הייתה ההשראה לסינגל?

"האמת שלא הייתה השראה לסינגל. אני עושה את מה שאני אוהבת, אני רוצה להיות מי שאני. אני מלאת הערכה לכולם, אבל אני מרגישה שאני מביאה משהו אחר. אין לי שאיפה להיות משהו שאני לא. אני רוצה להיות מי שאני ומה שאני".

הספקת לעשות לא מעט דברים יחסית לגילך, מה את חושבת שההישג הכי גדול שלך בינתיים?

"כל מה שאני עושה מביא לי סיפוק. זה מלמד אותי המון ונותן לי הרבה ידע. הספקתי לעשות הרבה דברים למרות שאני עדיין בת 14. כששואלים אותי את זה אני תמיד לא יודעת מה להגיד כי עברתי כל כך הרבה חוויות וכיף ושמחה. אני לא אשכח אבל את ההשתתפות שלי בדה וויס באוקראינה בגיל תשע, כי זו הייתה הפעם הראשונה שלי בריאלטי ועליתי עד חצי הגמר. כשהגעתי אחרי זה לאוקראינה רצו אליי וביקשו להצטלם וחתימה ועלו לי המון עוקבים".

סך העוקבים בערוץ של קופר עולה על לא פחות מ-200 מיליון צפיות, זהו הישג שלא מבייש אמנים הגדולים ממנה, והוכחה מוצקת לפוטנציאל של טלי לפרוץ במוזיקה הישראלית.

© אור דנון

כשהתחלת להתפרסם בארץ, החברות מהכיתה פרגנו או שהייתה קנאה?

"תמיד יש קנאה, שחושבים שאני ׳חשה את עצמי׳ או שסתם לא מפרגנים, זה תמיד יהיה, גם בכיתה וגם בחוץ. אפילו בדה וויס אוקראינה, ממש בתחילת הדרך שלי קיבלתי המון שנאה, ׳מה לילדה קטנה כזאת יש לעשות פה?׳ ׳גועל נפש׳ ודברים כאלה. בהתחלה מאוד נפגעתי מזה. אבל הבנתי שזה לא משנה, הנחתי את זה בצד, וזה כבר ממש לא מעניין אותי. כי לעומת זאת יש גם את המפרגנות, החברות שלי תמיד יפרגנו לי, הן תמיד רוצות לבוא להופעות שלי ולעזור לי. הן תמיד לצידי ותמיד תומכות בי. אני בוחרת להסתכל על הצד החיובי ולא השלילי״. היא מספרת לי ללא היסוס, ונשמעת בטוחה בעצמה כמו אישה מנוסה שחוותה לא מעט, ולא כמו נערה בגיל ההתבגרות".

את מרגישה שבגלל שפרצת בגיל כל כך צעיר הילדות שלך הייתה שונה משל אחרים? את מתחרטת על זה לפעמים?

"הילדות שלי מהממת בעיניי. לפי דעתי כל ילד היה חולם לכאלה דברים. הגעתי למצב הזה בזכות ההורים שלי, ממש אפשר להגיד שהכל בזכותם. אמא שלי ואבא שלי תמיד קידמו אותי ותמכו בי. החיים האלה והילדות הזאת תמיד היו החלום שלי".

© אור דנון

איך עברה עלייך התקופה של הקורונה? היה לך קשה עם זה או שניצלת את זה לדברים חיוביים?

"האמת שדווקא הקורונה עזרה לי מאוד בקריירה. דווקא בתקופה הזאת התחלנו לעבוד על שירים ועל כל מיני תכנים מעניינים. לפעמים חשבתי ׳וואי מה אני אעשה עם עצמי, אני לא יכולה לצאת,  ולטוס ללכת לתוכניות׳ אבל כשהתחלתי להכנס לאולפנים, לשיר ולכתוב, זה היה הרגשה מטורפת. אז כן הקורונה עזרה לי באיזשהי צורה".

מזהים אותך ברחוב לפעמים? איך זה מרגיש?

"בעיקר מזהים אותי בחו״ל, באוקראינה וברוסיה, כי יש לי יותר מעריצים שם מאשר בישראל. פעם אחת העלתי מאוקראינה סטורי שאני הולכת ברחוב, פתאום מישהי כותבת לי ׳וואי תחכי לי אני רוצה להצטלם איתך׳. פעם נוספת הייתי בהופעה, וכשאנשים ראו אותי בקשו תמונה וחתימה. גם בישראל זה קורה מדי פעם, אבל הייתי רוצה שיכירו אותי פה יותר בגלל שפה נולדתי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tali Kuper (@tali__kuper)

בריאלטי את נאלצת לשמוע גם תגובות פחות טובות מהשופטים, איך התמודדת עם זה?

"האמת שלא שמעתי מהשופטים ביקורות לא נעימות. ההפך, השופטים בעיקר מפרגנים לילדים. כן פה ושם נותנים הערות, אז בינתיים אצלי זה בסדר. אבל גם אם יגידו, אני תמיד אקח את זה כשיעור לחיים. הם מאוד מאוד מכירים את התחום הזה ומבינים בו, אז אם אומרים לי שאני צריכה לשיר או להתנהג אחרת אני אלמד לזה ואקח את זה כשיעור ואעשה מה שהם אומרים כי ברוב המקרים הם מבינים יותר ממני".

אם יכולת לשתף פעולה עם כל זמר מהארץ או מהעולם, עם מי זה היה ולמה?

"בחו״ל נראה לי אריאנה גרנדה, בילי אייליש, אני מאוד אוהבת את הסגנון שלהן, זה הסגנון שאני שרה ואני אוהבת אותן מאוד".

לסיום, מה החלומות שהיית רוצה להגשים?

"החלום הראשון שלי זה לייצג את ישראל בארוויזיון, זה חלום שלי מגיל קטן. החלום השני שלי זה שיכירו אותי בישראל, שיבינו מי אני ומה אני יכולה לתת, שידעו מי זאת טלי קופר".

תגיות
תגובות