מאחורי הקלעים: השירים המקוריים מאחורי שירי הפסטיגל. צילומים: יחסי ציבור פסטיגל

מאחורי הקלעים: השירים המקוריים מאחורי שירי הפסטיגל

חג חנוכה הגיע וכך גם זמנו של הפסטיגל להופיע על הבמות. את שירי הפסטיגל אתם בטוח מכירים אבל האם אתם מכירים גם את השירים המקוריים מאחוריהם?

בנוסף לסופגניות ולחנוכיות, הדבר שמסמל את חג החנוכה הוא הפסטיגל שקיים כבר 40 שנה. שירי הפסטיגל היו חלק מהילדות שלנו אבל האם אתם מכירים את השירים המקוריים מאחוריהם? אספנו לכם רשימת של שירי פסטיגל שכולכם מכירים ואת השיר המקורי מאחוריהם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

SPY פסטיגל- Livin la vida Loca

את ספיי פסטיגל ראינו ב-2012 וכיכבו בו תובל שפיר, אליאנה תדהר, דנה פרידר ועוד. העלילה שלו הייתה על ארבעה ילדים שהם גם מרגלים וצריכים לעצור את הרשע שאותו שיחק אלי פיניש. שיר הנושא של הפסטיגל מבוסס על הלהיט של ריקי מרטין "Livin la vida loca שיצא בשנת 1999 אבל בזכות הפסטיגל כולנו מכירים את הלחן שלו.

 

פסטיגל גיבורי הממלכה האבודה - The final countdown

אחד מהפסטיגלים האהובים ביותר הוא הפסטיגל של 2006 - פסטיגל גיבורי הממלכה האבודה. בין הכוכבים הבולטים שהופיעו בשנה זו היו רן דנקר, עדי הימלבלוי, דון לני גבאי ועוד. הפסטיגל הזה הוליד לנו הרבה להיטים כמו "שלוש חברות" ו-"איש השאלות" אבל השיר הכי מוכר הוא השיר נושא "פסטיגל פנטזיה" שמאחוריו מסתתר השיר "The final countdown" של Europe שהוא שיר רוק משנת 1986.

 

i פסטיגל - Mr saxobeat

איי פסטיגל של שנת 2011 הוא גם הפסטיגל הראשון של אליאנה תדהר והוליד את השיר האייקוני "הילדים של העתיד". הפסטיגל עקב אחרי הדמויות של אליאנה ותובל שנשאבו לתוך מחשב והם צריכים להילחם בוירוס תוך כדי שהם פוגשים דמויות מעולם המחשבים כמו הפייסבוק ואנגרי בירדס. שיר הנושא מבוסס על השיר Mr saxobeat של אלכסנדרה סטאן שהוא להיט בפני עצמו.

לילה מטורף בפסטיגל - Rythme of the night

הפסטיגל של 2010 או בשמו המוכר יותר "לילה מטורף בפסטיגל" סימן את ה-30 שנה לפסטיגל. בפסטיגל הופיעו לי בירן, טל מוסרי, שלישיית מה קשור, אמיר פיי גוטמן ועוד. באותה השנה, הפסטיגל שחרר שירים אייקונים עד היום כמו "שיר אהבה צרפתית", "ילד עם חלום" ו-"לנצח נשאר". שיר הנושא של הפסטיגל השתמש בלחן של השיר Rythme of the night של Corona.

לא יאומן כי פסטיגל - Dragostea din tei

הפסטיגל של 2004 או בשמו הרשמי "לא יאומן כי פסטיגל" כלל בתוכו שלל של כוכבים כמו רן דנקר, נינט, הראל סקעת ועוד. בין היתר הפסטיגל הזה שחרר להיטים כמו "איש הברק" ו-"לעוף". שיר הנושא של הפסטיגל מבוסס על השיר הרומני "Dragostea din tei" של הלהקה המולדובית O-zone. ואין אחד שלא מכיר אותו.

X פסטיגל - Euphoria

אקס פסטיגל הוא הפסטיגל של 2013 ובו הופיעו אליאנה תדהר, דניאל מורשת, עודד פז וגם שלומי שבת. הפסטיגל עקב אחרי הדמות של עמית יגור שהיא גרה בקרקס אבל מגלה שהאבא המאומץ שלה רוצה להשתלט על ארבעת יסודות הטבע אז היא יוצאת למסע כדי להציל אותם. מאחורי שיר הנושא של הפסטיגל מסתתר השיר שזכה באירוויזיון ב-2012 - "Euphoria" של הזמרת השוודית לורין.

היי סקול פסטיגל - Heroes

הפסטיגל של 2015 הוא הפסטיגל הראשון שפתח את התקופה החדשה של הפסטיגלים שבו אין תחרות שירים ומשתמשים בסיפורים יותר ריאליים. הפסטיגל מבוסס בעיקר על טרילוגיית הסרטים "היי סקול מיוזיקל" שבו הספורטאי המצטיין (עומר דרור) מתאהב בילדה החדשה המחוננת (אליאנה תדהר) שמסתבר שהיא יודעת לשיר ובכך הופכת את הכיתת מחוננים משקופים למקובלים. גם שיר הנושא הזה של פסטיגל לקוח משיר שהקנה לשוודיה את הניצחון באירוויזיון ב-2015. לשיר קוראים "Heroes" ושר אותו Mans Zemerlow.

תגיות
תגובות