נוי פדלון: "אני לא זמרת וזהו". דניאל קמינסקי

נוי פדלון: "אני לא זמרת וזהו"

נוי פדלון שחררה היום (ג') אלבום חדש ומפתיע בשם "טריו", תפסנו אותה לראיון על האלבום, על הקריירה, על תעשיית המוזיקה ועל הצד החדש והמפתיע שלה שנחשף באלבום החדש

אין ספק שנוי פדלון היא אחד השמות החמים בתחום המוזיקה בכלל ובז'אנר הים תיכוני בפרט. הזמרת, שהתחילה בכלל מאחורי הקלעים ככותבת (ואף כתבה לאיתי לוי את הלהיט "שתישרף האהבה") ופרצה בסערה לפרונט עם הלהיט "סוודר" שכבר גרף מיליוני צפיות, מוציאה היום (ג') את החלק הראשון מתוך שלושה אלבומים בשם "טריו". מלבד העובדה שהיא זמרת מרגשת וכשרונית בכל מובן המילה, ניתן לראות שהיא גם מחזיקה בתובנות אדירות לגבי החיים והקריירה ולא נותנת לאור הזרקורים לעוור אותה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך הרגשת בתקופת הקורונה, בה לא היו הרבה הופעות?

"זה מצחיק ששואלים את זה כי בתכלס אנחנו עדיין בסוג של תקופת קורונה. כבר שנתיים שואלים אותי את השאלה הזאת ועדיין זה בערך אותה תשובה. הקורונה הוציאה כל מני חידושים מאנשים ורעיונות חדשים מאחרים, היא גרמה לאנשים לחשוב מחוץ לקופסא וגם לי אבל עדיין זאת אותה תקופה. היו הרבה דברים שהשתנו בשנתיים וחצי האלה- גם עברתי תהליך עם עצמי שהיה מלא למידה, היו שינויים משרדיים שעשיתי כי הייתי אז במשרד ועכשיו אני לא, שהעסק שלי עכשיו הוא עצמאי וגם מלא רעיונות אומנותיים. בסופו של דבר הקורונה היא לא משהו טוב, אבל כשאת באה לזה בגישה של הכל לטובה זה מוציא ממך דברים חדשים וזה בעצם מה שגרם לי לעשות את האלבום הזה ולחלק אותו לשלושה סבבים של שלושה שירים ולהקליט פודקאסט עם אמנים מהתעשייה לפני כל שיר של עשר דקות."

בעבר השתתפת בתכנית הריאליטי "הכוכב הבא". את רואה את עצמך מנסה לחזור לריאליטי?

"לא שוללת ריאליטי, אבל לא תכנית שירה."

בשנים האחרונות אפשר לראות שהרבה זמרות ים תיכוניות מתפרסמות, ז'אנר שבעבר היו בו לרוב גברים. זה משהו שהרתיע אותך בהתחלה, לפני שנכנסת לז'אנר?

"לא, זה בכלל לא הרתיע אותי. כי נכנסתי לז'אנר ככותבת ומלחינה ואם הכניסה לשם הפכתי להיות גם מבצעת. זה לא משהו שהרתיע אותי או מרתיע אותי."

היו קשיים שהתמודדת איתם בקריירה? איך התגברת עליהם?

"יש כל הזמן קשיים, אבל אני חושבת שלכל בן אדם בכל עבודה יש קשיים- אם הוא רופא, עורך דין או מאמן כושר. בכל עבודה, בכל דבר, בכל תהליך וגם בחיים עצמם יש קשיים. אני חושבת שאנחנו כבני אדם צריכים לפני שאנחנו הולכים לישון לחשוב על שלושה דברים הכי טובים שהיו לנו היום, להתמקד בהם, להמשיך ככה את היום שלמחרת ולהסתכל על הצד הטוב. אם נסתכל על הצד הרע, זה לא משהו שיכול לגרום לתנועה טובה."

הוצאת אלבום חדש, ספרי לנו קצת על האלבום

"כמו שאמרתי זה אלבום של שלושה שירים שיוצאים בשלושה סבבים של 'טריו'. ב'טריו' הראשון הקלטתי שלושה אומנים שאני עושה איתם פודקאסט- טליסמאן, צליל קליפי ועדן חסון. שם דיברנו על השיר הספציפי ושיחה אינטימית בינינו על החיים ועל התעשייה. מה ששונה באלבום זה שהפעם זה לאו דווקא שירי דווקא ומה שהקהל רגיל לשמוע ממני, יותר על התהליך והדרך שעברתי."

איך הייתה העבודה על האלבום?

"מעניינת, מאתגרת. כיף לעשות מוזיקה, כיף להוציא שירים החוצה ונהניתי מכל רגע. ועדיין יש הרבה עבודה על השירים הבאים."

מאיפה באה ההחלטה להוציא אותו דווקא בתאריך 22.2.22?

"כן זה תאריך מפוצץ. נראה לי שהתשובה בגוף השאלה, אין לזה סיבה מיוחדת אבל זה פשוט תאריך אש שנורא בא לי עליו. זה כמו לקבוע את החתונה שלך, שירים שנולדים זה כמו שהילד שלך נולד"

באלבום יש קונספט ייחודי- לכל שיר מצורף פודקאסט בו את מדברת עם אמן אחר. מאיפה בא הרעיון?

"האמת שזה בא כשישבתי בבית בהכי טבעי עם הגיטרה והתחלתי לכתוב את השיר 'דיסוננס', שמופיע באלבום. נורא רציתי להתחיל עם מה שאני אומרת שם וכל שיר לגמרי שונה אחד מהשני. פתאום עלה לי הרעיון שאולי להסביר כי אנשים ישאלו 'מה עמד מאחורי הטקסט הזה?'. הרבה אנשים ששמעו את השיר לפני שזה יצא וגם חברים קרובים העלו מלא שאלות סביב זה. החלטתי לעשות את זה במקום לחכות לאיזה ראיון או ולהסביר את עצמי. רציתי גם לתת איזה תחושה כמו שפעם פתחו אלבום וקראו שהיה רשום עליו מה האומן רצה להגיד ומה מאחורי השיר, רק לשים את זה בפודקאסט כי אנחנו בעולם הדיגיטלי"

 

באחד מהפודקאסטים שמצורפים לאלבום את מארחת את עדן חסון, שניכם ביחד כתבתם שירים והיום אתם מהזמרים המושמעים בישראל. איך הייתה ההרגשה לעבור מהמקום של מאחורי הקלעים לפרונט?

"הרגשה טובה, תמיד שרתי. ההצלחה הראשונה שלי בתעשייה הייתה דרך כתיבה אבל זה תמיד היה חלק ממני- תמיד כתבתי, שרתי, ניגנתי והלחנתי. כל זה היה החבילה שלי."

אחד השירים מהאלבום (דיסוננס) נכתב על הצד הלא כל כך זוהר של הפרסום- ההתנגדות להתמסחרות ולביקורות שמסביב על כך, נושא שלא הרבה זמרים נוגעים בו בשירים שלהם. מאיפה באה ההחלטה?

"נכון, זה נושא שלא מדובר עליו יותר מדי. זו לא הייתה מעין החלטה, אלא המילים נשפכו ממני בגלל  תהליך ושינויים שעברתי. בגלל כל הקריירה והתעשייה הלא פשוטה. החלטתי שאני רוצה להוציא אותם החוצה.זוהי מעין גישה ראפרית של אנשים כמו טונה ונצ'י נצ' שעשו זאת, בעולם הראפ זה נעשה. יש תחושה שבזמר המזרחי לא מדברים על זה, לא נוגעים שם כי אתה זמר וזהו. אני לא זמרת וזהו אני כתבת, מלחינה, אשת עסקיםועוד הרבה דברים. יותר מכל אני בן אדם, בן אדם שעובר דברים והקהל שלי הוא מקשיב למה שאני אומרת ומאמין לי. אני לא אאכזב אותו ואמכור לו סיפורים ושקרים אם אני מרגישה פחות טוב, במקום זאת אני אספר כשאני לא מרגישה טוב ואביע ביקורת."

 

את חושבת שהמצב של התעשייה כמו שאת מציגה בשיר ישתנה בזמן הקרוב?

"אני חושבת שהתעשייה מגוונת, אני לא יודעת אם היא תשתנה אבל אני יודעת שיש איזה חלוקה בין להיות אמן לבין להיות סלב. יש הרבה אמנים מדהימים במדינה הזאת שהם לא ברמת ה'איי-ליסט' כי הם בוחרים לא להתמסחר. כן מצד אחד אני לא חושבת שזה ישתנה, אבל מצד שני אולי זה מה שעדיף כי אני לא יודעת אם להיות כוכב על במדינה הזאת זה שווה את זה- שכולם מדברים עליך, או שאתה יושב בבית, רואה טלוויזיה ופתאום אתה רואה את עצמך באיזה אייטם. אותי זה מביך, הייתי רוצה לבחור את הדברים שיוצאים החוצה ולא להיות כל כך חשופה, מה גם שזה מקצוע נורא חשוף."

את מעדיפה להופיע באולמות גדולים או באולמות יותר קטנים ואינטימיים?

"אני אוהבת גם את האולמות הקטנים וגם את הגדולים. בכל הופעה זה קונספט אחר, משהו אחר. גם הופעות בקורונה היו משהו אחר. כל דבר מרגש בפני עצמו אז אני לא שוללת."

אפשר להגיד שהשירים החדשים באלבום מציגים צד אחר שלך- פחות את הנוי ששרה בלדות (כמו "סוודר"). פחדת לפני שהוצאת את האלבום שאולי לא יידעו איך לאכול את זה?

"כן, אני כל הזמן חושבת על זה. אני יכולה להגיד לך שאמרתי לבן זוג שלי בשבועיים האחרונים 'אין לי מושג איך יאכלו את זה', בדיוק את המשפט הזה ואני עדיין לא יודעת. אבל אני יודעת שאותי זה מרגש ולי חשוב להגיד את הדברים האלה, לי חשוב לשיר בצורה הזאת, שהשירים האלה יהיו לי ברפרטואר וזה מה שבאמת חשוב בסופו של דבר."

 

באחד הפוסטים שלך באינסטגרם על האלבום החדש, סיפרת גם על השיר "גאלה" ועל המילה עצמה, שיש לה הרבה משמעויות מבחינתך. לאיזה מקומות המילה הזאת זורקת אותך?

"גאלה זה מילה שיצאה מהלקסיקון מזמן, אנשים כבר לא כל כך משתמשים בה. אפשר להשתמש בה להרבה דברים, הפירוש הוא מסיבת השקה אבל בגלל שזה נהפך להיות כל כך הרבה פירושים אפשר לזרוק את זה לכל כך הרבה מקומות."

מה השאיפות שלך להמשך הקריירה?

"יום אחרי האלבום שיוצא אני טסה לתאילנד לעשרה ימים כדי לנקות את הראש מכל העבודה המטורפת ואז אני חוזרת ל'טריו' השני. תוך כדי אני עושה הופעות וגם חופות. אני יכולה להגיד שיש הרבה הפתעות מהבחינה המוזיקלית"

 

 

תגיות
תגובות