הראל סקעת: "משהו בחיבור ביני לבין קרן מרגיש כמו בית". צילום: אור דנון

הראל סקעת: "משהו בחיבור ביני לבין קרן מרגיש כמו בית"

הבוקר (ג'), משחררים הראל סקעת וקרן פלס שיתוף פעולה חדש, 17 שנים אחרי 'ואת', תפסנו את סקעת רגע לפני לדבר על התחושות עם שחרור הסינגל, על ההורות וגם על החלומות לעתיד

הראל סקעת הוא אחד הזמרים עם הקריירות העמוסות במדינה, מדלג בין הופעות להקלטות וצילומים, וכמובן שתוך כדי מתפקד כאבא לארי בן השלוש ואיסלה בת השמונה חודשים. הבוקר (ג') שיחרר סקעת את שיתוף הפעולה החדש שלו עם קרן פלס, סינגל בשם "סלחי לי". לכבוד הסינגל ישבנו איתו לשיחה על החיבור עם קרן, הקריירה וההורות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בשלישי הקרוב משתחרר שיר חדש של קרן פלס ושלך, מה הוליד את שיתוף הפעולה הזה אחרי כל כך הרבה שנים?

"אני וקרן מכירים המון המון שנים, והדרך שלנו הצטלבה בהרבה מקומות. גם כמובן על הבמה, גם בשולחן של 'הכוכב הבא', והכל התחיל ב'ואת', הסינגל הראשון שהוצאתי מהאלבום הראשון שלי, ושם הכל התחיל מוזיקלית. אבל האמת שנפגשנו לפני כמה חודשים, במפתיע, אחרי הרבה זמן שלא דיברנו, וגלשנו פתאום לתוך הלילה לשיחה מאוד מאוד קרובה וכנה ועמוקה, ושנינו באיזשהו שלב בשיחה הבנו פתאום שאנחנו מכירים רק עכשיו. הרגיש כאילו אני לא הכרתי אותה עד אותו הלילה, והיא גם אמרה לי שהיא מרגישה שהיא מכירה הראל אחר ממה שחשבה וידעה עליי. וזה היה מאוד מרגש כי אנחנו כבר 17 שנה מכירים, אבל כנראה שיש רגעים בחיים ומקומות בחיים שפתאום החיבור הופך להיות הרבה יותר עמוק ומתממש. אז במסגרת אותו הלילה, של השיחה והכיף, דיברנו על זה שאנחנו צריכים לעשות משהו יחד עוד פעם, אחרי המון המון שנים שלא דיברנו על זה".

אחרי שיתוף הפעולה שעשיתם ב-"ואת" שהיה שיר סוחף, איך מתחילים לעבוד על שיר חדש? אתה מרגיש שיש ציפיות מסוימות?

"אני עובד מהבטן, ממקום מוזיקלי, אני עושה את הכי טוב שלי בכל שיר שאני כותב ושר, ואני מתעסק המון ביצירה של השירים שלי ובלהפוך אותם למשהו שהקהל יתרגש ממנו. מה יקרה עם זה הלאה? אני לא בהשוואות, 'ואת' היה רגע בזמן, מכל הבחינות. וגם השיר החדש "סלחי לי" כזה, גם בזמן שלי בחיים, גם בזמן של קרן בחיים וגם בזמן שלו בחיים, זה שיר שנכתב לפני המון המון שנים ורק עכשיו הוא יוצא, הוא מבחינתי קלאסיקה שלא שוחררה".

 

במה הייתה השונה העבודה על הסינגל החדש?

"אני חושב שמשהו בחיבור הזה, ביני לבין קרן, אפילו שכבר עשיתי לא מעט שיתופי פעולה, משהו בחיבור הזה מרגיש כמו בית, וצילמנו גם את הקליפ בהיכל התרבות, שזה מקום שהוא מאוד סימבולי, גם הוא רגע בזמן, שקורות בו יצירות ורגעים מאוד מאוד גדולים בתרבות הישראלית. כל התהליך היה מאוד מאוד כיף, כי מאוד כיף לעבוד על שיר שאתה מחובר אליו בנשמה שלך, ושנמצא איתך המון המון שנים, וביחד עם קרן, לשתף שוב פעולה המון שנים אחרי זה יצר הרבה אלמנטים מאוד מאוד מרגשים ורגעים גם ששנינו ניקח לכל החיים מהלילה הזה של צילום הקליפ."  סקעת ממשיך ומספר על הייחוד ביצירה "זה היה לילה לבן, היכל התרבות התל אביב, הלילה הכי קר בשנה".

ביולי האחרון נולדה ביתכם איסלה, איך המעבר מהורות לילד אחד להורים לשניים?

"שני ילדים זה מאוד מאוד שונה מילד אחד", הוא צוחק, "איסלה מדהימה, וזה פעם ראשונה שיוצא לי לבלות כל כך הרבה זמן עם בת, אנחנו רגילים לארי, ופתאום היא הגיעה וזה מאוד מאוד שונה, וזה עדין וזו מתיקות שהיא אחרת, ועם זאת, זה לא פשוט. אנחנו שנינו עם קריירות מאוד אינטנסיביות ובזמן שהדבר הכי חשוב לי בעולם זה לבלות זמן עם הילדים, אז אני כל הזמן בחלוקת זמן, כדי להצליח לבלות כמה שיותר זמן איתם".

איך ארי נכנס לתואר של האח הגדול?

"וואי ארי מדהים, ארי אח גדול פשוט מושלם, הוא כזה גבר, הוא עושה לה מחוות, הוא מצחיק אותה והוא משתולל איתה, ועדין אליה כשצריך ומשתף אותה. באמת, להסתכל עליהם מהצד, על שניהם יחד אלה רגעים של אושר".

איך השתנתה שגרת היום-יום שלכם מאז שעידן נהפך לחבר ממשלה?

"עידן שנתיים חבר כנסת, ושנה חבר בממשלה כסגן שר החוץ. זה שינה את הבית קצת, העיניים עלייך אפילו יותר, אבל הוא עושה עבודה כל כך מדהימה והוא נותן לי כל כך הרבה השראה כשאני מסתכל עליו עובד ורואה את כל הדברים הטובים שהוא עושה ואיך שהוא עוזר לאנשים ואיך שהוא עוזר למדינה, אני מאוד מאוד גאה בו על זה. אבל כן שנינו מאוד מאוד עסוקים וזה מצריך מאיתנו התמודדויות, שאני מאמין שאנחנו עומדים בהן יפה מאוד".

אתה היום אחד הזמרים המצליחים במדינה, האם יש משהו במהלך הקריירה שלך שהתחרטת שלא עשית?

"אני הרבה זמן רוצה לשחק, לעשות קולנוע וסדרות, ותמיד דחיתי את זה כי הייתה לי המון עבודה במוזיקה והמון המון הופעות וזה הדבר שאני הכי אוהב, ואז הילדים הגיעו ונהיה עוד פחות זמן להתעסק בדברים אחרים. אני לא מצטער על זה, כי אין מה לעשות, החיים יותר חזקים מאיתנו בקטע הזה אבל זה משהו שלגמרי אני רוצה לעשות בקרוב"

זה משהו שאתה רואה שעוד יקרה?

"ברור, אין לי ספק"

אם הייתה לך הזדמנות לפגוש את הראל סקעת המתמודד בכוכב נולד, איזה טיפ היית נותן לו?

"האינסטינקטים שלך תמיד נכונים, ואל תשכח לשים את עצמך תמיד במקום הראשון"

 

למרות שאתה שנים בתודעה, שמך מעולם לא נקשר לפרשיות או שערוריות, איך אתה שומר על עצמך ועל הרגליים על הקרקע?

"אני חושב שאני קודם כל בן אדם, אני לא מאמין לסיפור הזה שאנחנו כוכבים גדולים ושאנחנו בלתי מושגים ואני לא רואה את עצמי בטלוויזיה וככה אני תופס את עצמי. אני חי חיים רגילים, עם המשפחה שלי, מתעסק במה שאני צריך להתעסק, וטפו חמסה בן פורת יוסף שתמיד יהיה לנו כזה רגוע".

לאיזה מקום אתה בורח שאתה רוצה שקט מהרעש וההמולה סביבך?

"לפעמים אני בורח לאוטו, לעבוד באוטו כזה. אמנם יש לי אולפן בבית, אבל יש לי גם שני ילדים בבית, וזה לא שהם מפריעים, אבל אני לא מחזיק את עצמי מלשחק איתם ולהיות איתם. אבל בעיקר ההופעות שלי, ההופעות שלי זה הכיף שלי, המקום שמטעין אותי באנרגיות".

תעשיית המוזיקה מאוד השתנתה מאז שפרצת לראשונה, נכנסו פלטפורמות שונות לקידום המוזיקה, כמו טיקטוק לדוגמא. איך התאמת את עצמך לשינוי הזה?

"אני משתדל לשמור על מינונים נכונים של כמה זמן אני רוצה לבלות שם וכמה לא, ואני עוד זוכר את העולם כשעוד הייתה פרטיות, אני מאוד אהבתי את זה. אבל יש גם משהו בזה שיש לך את הגישה הישירה לקהל שלך וזה מאוד משמח, זה לא עובר דרך פילטרים. טיקטוק נגיד זה משהו שמאוד מתאים לי, אני בן אדם קצת שטותי, ואני מוצא באפליקציה הזו המון כיף כי היא כולה מורכבת ממוזיקה ושטויות, ובאינסטגרם אני גם נמצא, שומר על המינונים הנכונים של מה בא לי וכמה זמן בא לי לבלות שם".

כמה אתה חי את הרשתות החברתיות?

"אני לא חי את הרשתות החברתיות, אני באמת לא מבין מאיפה לאנשים יש זמן להיות כל כך הרבה זמן ברשת. באלוהים אני מסתכל על הימים שלי של ההופעות והעבודה, עזבי אפילו את ההורות, ואין לי זמן, מתי הם מספיקים? אני לא חי את זה בצורה מלאה בכלל, כשבא לי אני משתף פשוט".

מה דעתך על הדור החדש של הזמרים של היום?

"אני חושב שהדור החדש הוא מעורר השראה, הם כולם מנצלים את הפלטפורמות בצורה מאוד מאוד טובה, זה דור שהוא הרבה פחות ציני, יותר חי את הרגע, המוזיקאים הצעירים שיש כאן הם פשוט פורצים פה דרך בעיניי, הם יוצרים פופ לא מתנצל, ברמה מאוד גבוהה", הוא מוסיף ומפרגן, "פעם היו פערים בין איך שהמוזיקה הייתה נשמעת פה לבין חו"ל אז היום הפערים האלו מצטמצמים, הם בונים את הקריירות שלהם נכון והם בעיקר עובדים מאוד מאוד קשה, אז אני עף עליהם ממש".

 

אתה המון שנים בתעשייה, מה ההישג שאתה הכי גאה בו?

"ההישג שאני הכי גאה בו זה שמתחילת הדרך שלי, בתקופה שזה לא היה כל כך מקובל, אני פתחתי קופות לקהל קונה כרטיסים בהיכלים הכי גדולים בארץ ובהתחלה זה היה לא פשוט, והיה צריך לבנות את זה ממש מהבסיס. זה לחנך קהל לקנות כרטיסים, זה לא היה כמו שזה היום שיש הרבה הרבה הופעות פתוחות ככה. הקהל הזה מלווה אותי עד היום, וההופעות שלי תמיד מלאות. הקהל הולך איתי דרך ארוכה וזה בעיניי באמת ההישג הכי גדול שלי שאני מאוד גאה בו".

מה החלום הגדול הבא שלך?

"להמשיך להביא שירים יפים, לכתוב שירים יפים, ליצור שירים יפים. לגדול עוד ועוד ולהגיע לכמה שיותר אנשים".

יש שאיפה לחו״ל?

"לא"

תגיות
תגובות