לראשונה מ-2014: ישראל לא העפילה לגמר האירוויזיון. מתוך הקליפ, כאן 11 וגאגא בוקינג

לראשונה מ-2014: ישראל לא העפילה לגמר האירוויזיון

בגלל המצב הבטחוני והתחזיות בסקרים? למרות השואו המוצלח, הנציג הישראלי, מיכאל בן דוד, לא עלה לגמר תחרות האירוויזיון, לראשונה מזה שמונה שנים

חצי הגמר השני של האירוויזיון שהתקיים הערב (ה') באיטליה הגיע לסיומו - ובסופו התבשרנו כי הנציג הישראלי, מיכאל בן דוד, שביצע את השיר "I.M" לא העפיל לשלב הגמר. זו הפעם הראשונה מזה שמונה שנים שישראל לא עולה לשלב הבא בתחרות. 

המצבים בסקרים לא ניבאו לנו מיקום גבוה מדי השנה - ואף די חזו את אי העלייה לגמר, אך עם שואו מטורף כמו של מיכאל הייתה עוד תקווה אחרונה שאולי משהו משתנה. לבסוף שקלול קולות הקהל והשופטים קבע כי ישראל לא תעפיל השנה לגמר.

 
 

מיכאל בן דוד, עד לא מזמן שחקן ורקדן שעבד בסופרמרקט, זכה ב"אקס פקטור לאירוויזיון" ונבחר לייצג את ישראל בתחרות. מאז זכייתו היו לא מעט כותרות סביב מיכאל - החל ממיקום לא מוצלח בטבלאות ההימורים שלא ניבאו את עלייתו לגמר, דרך פרשייה מול יוצרי השיר וההפקה ועד ספק השתתפות המשלחת הישראלית בתחרות בשל הסדרי אבטחה.

אחרי המשדר אמר מיכאל: "אהובים שלי הייתה לי הזכות לייצג את המדינה שלנו בגאווה. עשינו את המיטב שלנו. הכל כתוב בשמיים. מקווה שעשיתי אתכם גאים. אני אוהב אתכם. אני מאושר".

תגובות