עם הופעת סולד אאוט: תמיר גרינברג הוכיח שהוא פרדי מרקורי הישראלי. אורית פניני

עם הופעת סולד אאוט: תמיר גרינברג הוכיח שהוא פרדי מרקורי הישראלי

אתם בטוחים שתמיר גרינברג הוא משלנו? פשוט הוא נתן אמש (ה׳) הופעה בימתית עוצרת נשימה, סוחפת, מרגשות וכזו שגרמה לנו לחזור עם כמה מסקנות לגביו • ביקורת מופע

תמיר גרינברג הופיע אמש (ה׳) בלייב פארק בראשון לציון, ולמעשה סגר מעגל על במת המקום בו הוכרז כזוכה של "הכוכב הבא" בשנה שעברה. ההופעה, שהוכרזה כסולד אאוט, העלתה בנו כמה תובנות על הזמר שהפך לסנסציה כבר בתכנית ומאז הוציא להיט אחר להיט.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אומנם ההופעה החלה באיחור של כ-40 דקות, אבל זה נשכח מהר מאוד לנוכח הכריזמה הבימתית הכובשת של הכוכב המזמר. גרינברג לא הפסיק לתקשר עם הקהל והלהיב אותו לאורך כל הערב.

© אורית פניני

מדובר בהופעה שתוכננה כהופעת ישיבה, אך הקהל לא יכל להישאר אדיש ואנשים נעמדו בזה אחר זה, ומרוב התרגשות מצידם קצת הפריעו לאנשים אחרים, מה שהוליד גם תלונות קלות בנושא וחיפוש אחר סדרנים (שלא נכחו בסמוך).  

ובחזרה לחלק האומנותי - כיף לראות זמרים שיודעים להחזיק הופעה שלמה בלייב עם ווקאל מטורף ופרפורמריות ענקית וכובשת. משהו בתמיר גרינברג סוחף וגם מחזיר אותנו אחורה בזמן למין וויב של תחילת שנות ה-70 שמתכתב עם ההווה, ערב מסוג אחר שלא חווינו הרבה זמן.

© אורית פניני

גרינברג, שנתפש כאחד שלא כל כך אוהב לחלוק ולהתראיין, היה יותר פתוח על הבמה, ואף בשיר השלישי שיתף את הקהל כי הוא נכתב על כמה ההצלחה יכולה להיות מסוכנת. בכלל, הסיפורים של תמיר לאורך הערב היו מעניינים והוסיפו לחיבור אליו, אם זה כשסיפר שחזר לארץ לפני שנתיים וקצת ובכלל היה לו כרטיס חזרה לחודשיים אחר כך ושהוא אף פעם לא השתמש בו. זה היה בשיא הקורונה והתקופה הייתה מאוד מבלבלת גם עבורו. מה שהוא עשה זה לחזור לפסנתר ולכתוב חלק מהשירים ששמענו על במת הלייב פארק. 

ולא לבד - תמיר אירח בערב הבלתי נשכח כמה זמרות חזקות ואהובות במיוחד שמתקשרות לתכנית הריאליטי בה פרץ. ראשונה הייתה ואלרי חמאתי (שהגיעה אחריו במקום השני בתכנית), יחד הם ביצעו את הדואט האלמותי שלהם ל׳הללויה׳ ואת ׳All I Ask׳.

עם ואלרי
עם ואלרי © אורית פניני

השנייה הייתה זו זוכת "הכוכב הבא 2018" והאירוויזיון, נטע ברזילי. יחד הם ביצעו משאפ חזק ומעולה ללהיט הענק של גרינברג - 'Better', 'אפס מאמץ' ו-'Don't You Worry Bout A Thing'. כל זה בשילוב עם הלופר המפורסם של נטע שהוסיף בוסט אחר לרגעים שלהם יחד על הבמה.

עם נטע והלופר
עם נטע והלופר © אורית פניני

אחרונה התארחה השופטת בתכנית, ומי שזכתה בעצמה אי שם בתחילת המילניום, נינט טייב. הזמרת המצליחה, שכבר חלקה איתו במה בעבר, ביצע היחד עם כוכב הערב את 'Naughty Girl' של המלכה ביונסה ואת 'With a little help from my friend' של ג׳ו קוקר האגדי. החיבור בין גרינברג לטייב הוא פשוט טירוף! השניים האלו חייבים להוציא דואט רשמי בדחיפות.

מתי דואט עם נינט?
מתי דואט עם נינט? © אורית פניני

לאורך הערב הציג תמיר את מיטב מכשרונותיו ויכולותיו ובעיקר את יכולות הנגינה המרשימות שלו על הפסנתר, היו רגעים בשלושת השירים האחרונים של ההופעה, ותסלחו לנו על הביטוי, שמרוב חיבור ורגש ממש הרגיש לנו שהוא עושה אהבה עם הקהל, שזה מטורף! פייר? אומנם לא הופתענו מכל היכולות, אבל היה כיף לחזות בממשיות מול עינינו בכריזמה הבלתי נגמרת של הכוכב על הבמה, ביכולות שלו להחזיק הופעה ובחותמת הרשמית שהוכיחה - תמיר גרינברג הוא פרדי מרקורי הישראלי, והוא לגמרי לא שוכח מאיפה הוא בא.

© אורית פניני
תגובות