ליעד מאיר נולד להיות כוכב ענק ובקרוב כל המדינה תדע את זה!  . צילום: ניר אמיתי

ליעד מאיר נולד להיות כוכב ענק ובקרוב כל המדינה תדע את זה!

במוצ"ש התקיימה הופעה מלאה ראשונה של הראפר ליעד מאיר במועדון הגגרין בתל אביב והיא הייתה הפתיחה הכי טובה שיכולה להיות לקריירה שלו! • ביקורת הופעה

יכול מאוד להיות שאתם עוד לא מכירים את השם ליעד מאיר או שעוד לא נתקלתם בשיר שלו אבל הראפר הצעיר (21) הוא אחד השמות הצעירים הכי חמים בעולם ההיפ הופ, עם אלבום ראשון מלא, סינגלים מצליחים והכי חשוב - קהל מעריצים ש"יורה" את השירים שלו בעל פה וחיכה להופעה שלו יותר מאשר להפסקת האש שלנו עם הגיהאד האיסלאמי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קודם כל חשוב לי לציין שאני לא מעריץ אדוק או קלאסי של ליעד, למעשה לא הכרתי אותו בכלל עד לפני שבועיים שנחשפתי לשיר שלו בטיקטוק, הגוון קול המיוחד, הכריזמה והאינטליגנציה שזיהיתי ב34 שניות של סאונד כל כך סיקרנו אותי שהחלטתי לחקור מי זה החבר מכוכב אחר הזה? 

גיליתי עולם! עצם בלתי מזוהה שהגיע אלינו מגליל התחתון- כרמיאל. מסתבר שליעד התחיל בגיל צעיר ובגיל 15 הוא כבר השתתף בתוכנית דוקו של "הוט" בשם "ביטים" וגם שם היה בין הבולטים והחזקים אם לא הכי אף על פי גילו הצעיר. בקיצור הכתובת הייתה על הקיר תמיד ואני הייתי חייב להשיג כרטיס להופעה שלו.

הכניסה למקום החלה ב20:30, בשעה 21:50 בזמן הופעת חימום החל ירי מעזה לגוש דן ולאחר מכן אזעקות בערים קרובות (חולון, בת ים וראשון לציון). היה חשש שזה תכף יגיע גם אלינו וההנחיות לשעת הצורך חודדו אך למרות הלחץ אף אחד לא העז לזוז מילימטר מהמקום שלו! 

בשעה 21:55 ליעד עלה, הקהל הריע לו בעוצמות שלא מביישות את הקהל של נועה קירל באירוויזיון, הוא הקדיש את השיר הראשון - טיל (תודי), לארגון הטרור שהוציא את שגרת חיים שלנו מאיזון בימים האחרונים ומאותו הרגע שהוא פתח את הפה היה ברור לכולם שזה מה שהוא נועד לעשות בחיים והוא עושה את זה הכי טוב!

 

© צילום: ניר אמיתי

 

מהרגע שהחללית של ליעד נחתה על הבמה הוא לא ירד ממנה ולו לדקה! לא הייתה לו שום הפסקה בין שיר לשיר וההפסקה היחידה שלקח הייתה רק כדי להכניס את האמנים שבאו להתארח ולשיר איתו על הבמה כמו סויסה, ביג סזאו ודודא גאנג (זיו שביט השותף שלו לדירה, רון חיון שהוא עילוי צעיר בעצמו ויובל ניאזוב "דודא" מפיק העל של האלבום של ליעד) 

בזה אחר זה הוא שר את הלהיטים שלו בביצועי לייב מרשימים שהוכיחו שליעד הוא לא משהו רגיל וגם לא משהו שרואים כל יום. בתור אחד שהיה בהופעות של כוכבים גדולים כמו בילי אייליש, כריס בראון וגם טרוואיס סקוט שהוא מהז'אנר של ליעד, זיהיתי אצלו בדיוק את אותם האיכויות שזיהיתי אצלם, פרפורמר כריזמטי שמרגיש ומתקשר עם הקהל שלו בצורה מדוייקת, יודע להרים לעצמו כדי להנחית עליהם ולהגיש את השיר בדיוק כמו שהם רוצים.

שמות גדולים ומוערכים בתעשיית ההיפ הופ עומדים מאחורי ליעד כמו: שגיא דהן, די ג'יי קוש (שפיזית עמד מאחוריו כל ההופעה) ויובל ניאזוב "דודא" אבל ללא ספק הרגע הכי מפתיע בהופעה היה שליעד העלה את אח שלו הקטן, בן ה-12 להערכתי, לשיר איתו את אחד הלהיטים הכי גדולים שלו "פלואו של טמבל". 

 

© צילום: ניר אמיתי

 

 

לאורך ההופעה ראיתי דפוס של הערכה כלפי המקום ממנו ליעד הגיע או כמו שהם אומרים ליעד "רפרזנט",  בין אם זה סבב תודות לאנשים שעזרו לו להגיע עד הלום (ליעד אומר שם שמודה לו והקהל עונה לו ידבע) או בין אם זה שאוט אאוט לחבר הילדות שלו שארל שהיה בקהל ובעייני אין יותר מוערך מזה - זה מוסיף אופי לאומן ולבמה.  

ליעד יודע לפלרטט עם הקהל שלו מבלי להתיש אותו, בלי תוספות מיותרות, הוא שומר על אותנטיות ונשמע זהה לביצועים שלו, מיומנות שלוקחת לכוכבים אחרים שנים להגיע אליה אבל הוא נולד איתה וכמו שדודא אומר - " הוא בא לעבוד" ורואים שהוא עובד על זה קשה, הטענה היחידה שיש לי כלפי ההופעה היא שהיא נגמרה מהר מידי אבל כנראה זה בגלל שנהנתי יותר מידי וגם בגלל שעדין אין לו מספיק שירים ואין לי ספק שזה ישתנה בקרוב.

בסוף ההופעה ליעד ביקש לומד מילות תודה לקהל שלו, תודה על זה שהגיע להופעה הראשונה שלו, שבזכות הקהל הזה הוא ממשיך לקום כל יום ולעשות את המוזיקה שלו, לא היה לי ספק שאני עד לרגע היסטורי, לפני שבועיים לא ידעתי מי זה ואמנם בשבועיים האלה שמעתי את כל השירים שלו בריפיט מהבוקר עד הערב (מרצוני החופשי בלבד) אבל באותו הערב ראיתי לידה של כוכב, לא סתם כוכב, חבר מכוכב אחר שלא מפחד ממאדים במרץ!

בקיצור אם בא לכם לקחת קצת שיעורים בפרי סטייל, תנו לו להעביר לכם אותם, הוא כבר לא תקוע בין דברים כי יש לו ביט של דודא, קחו אתכם כמה בחורים טובים (או בחורות), משקפי שמש, שלוק מהבלו ותלכו להופעה הבאה של ליעד מאיר. אולי יש לו פלואו של טמבל 2 אבל הוא פליי רצח שיגרום לכם לצעוק כל ההופעה 'או שיט', זה הכי הוא ומה אתם חושבים? הוא גם אף פעם לא שוכח להקפיץ את הרגל!

 

 

 

תגיות
תגובות