עמית בן דוד: "החלטתי שהטיקטוק לא ינהל לי את המוזיקה - אלא להיפך". אהוד שגב

עמית בן דוד: "החלטתי שהטיקטוק לא ינהל לי את המוזיקה - אלא להיפך"

הזמרת ויוצרת התוכן עמית בן דוד, נמצאת כבר כבר שנים בתחום, פעם בפן היותר מוזיקלי ופעם יותר ברשתות החברתיות. לאחרונה, שחררה לאחרונה את הסינגל החדש "מסיבת רווקות". תפסנו אותה לריאיון מיוחד, בו שיתפה אותנו על האון-אנד אוף בעולם המוזיקה, ההשפעה של הרשתות על הקריירה, למה היא מיצתה תכניות ריאליטי מוזיקליות וגם - האם יש סיכוי שהיא תייצג אותנו באירוויזיון?

כבר שנים שהזמרת ויוצרת התוכן עמית בן דוד, הידועה בכינויה כ'עמית מיוזיק', עובדת בלבנות את המוזיקה שלה והסרטונים שמעלה בטיקטוק הופכים לויראלים במיוחד. בשבוע שעבר שחררה עמית סינגל חדש בשם "מסיבת רווקות", כשעוד קודם כן הספיקה לטוס למרוקו, עבדה עם מפיקים ולאט לאט, החלה ליצור סגנון מוזיקלי אחר ממה שראינו ממנה. בראיון מיוחד היא שיתפה על הדרך המוזיקלית שלה, על החלום שלה להופיע באירוויזיון ועל השפעת הרשתות החברתיות על הכל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כבר הוצאת בעבר סינגלים, מה שונה במסלול החדש שאת הולכת אליו?

"קודם כל, הייתי הרבה יותר צעירה. מספרת עמית. "אני חושבת שעברתי מסע של התפתחות אישית ולא רק מבחינה מוזיקלית, אלא גם כבן אדם. עכשיו אני מוצאת את הדרך לשלב את האהבה של ׳סול׳, ׳גוספל׳ ו-׳אר אנד אנד בי׳ לבין השורשים שלי. אבא שלי הוא מרוקאי, יש לי שורשים במרוקו ואמא שלי חצי טריפולטאית וחצי תימניה, ובמסע שלי דרך אנשים שפגשתי ודברים שעברתי הגעתי למסקנה שאני צריכה לעשות את החיבור הזה - בין העולם המוזיקלי שאני אוהבת לבין השורשים שלי. גם טסתי למרוקו, עבדתי עם כל מיני מפיקים ומשם נוצר הסגנון המוזיקלי והשירים שיצרתי אחר כך כשחזרתי לפה".

 

כיום, כשאת יוצרת תוכן פעילה וחזקה זה עוזר לקריירת המוזיקה?

"אני חלוקה בתשובה שלי", מתוודה בן דוד ומסבירה, "מצד אחד, יש קהל שגדל איתי, קהל שאני מעניקה לו כל יום מהתכנים שלי... ומצד שני, אם שיר הוא לא באמת טוב, אז הוא לא יתפוס. זה יכול לתת איזשהו ביטחון, אבל אם השיר לא יהיה טוב, הוא לא יניע את הקהל לשמוע את השיר, כשהם למשל במסיבה או כשנוסעים באוטו, כי מבחן התוצאה הוא השיר. הטיקטוק או האינסטגרם שלי יכולים להיות כלי עזר מצוין, אבל האמת נמצאת בשירים".

במסלול הנוכחי שלך במוזיקה, כמה יש מחשבה מראש על בחירת שיר שיצליח גם כסאונד בטיקטוק?

"זה תמיד עובר במחשבה. אבל, לפני שחזרתי לעשות מוזיקה, החלטתי שהטיקטוק לא ינהל את המוזיקה, אלא המוזיקה תנהל לי את הטיקטוק, אחרת אני מאבדת את האותנטיות שלי בתור אומן. אני עושה מוזיקה מאהבה, כדי שזה יהיה הכי מדהים שאפשר ורק אחרי זה, אני אמיר לסאונד בטיקטוק. 'סתלבט בקיבוץ' למשל הפך לויראלי בטיקטוק, כי הוא פשוט שיר טוב. אין בו אלמנטים שמשרתים את הטיקטוק, אלא שהוא שיר מעולה".

© אוהד שגב

יותר חשוב לך להשקיע במוזיקה או בטיקטוק?

"אני לא חושבת שאלה דברים שסותרים אחד את השני", מדגישה. "מוזיקה היא הסיבה שבגללה פתחתי טיקטוק. אני רציתי להצליח יותר כזמרת, שכמה שיותר אנשים ישמעו אותי והטיקטוק, היה כלי מדהים בשבילי לעשות את זה. עם הזמן, הפכתי למישהי שנותנת ערך לקהל בהרבה מובנים, כמו לתת ביטחון לנערות, מדברת על דימוי גוף חיובי ועל דברים שעברתי בחיים שלי, כדי לתת לאנשים להתעצם בזכותם. אני רוצה לתת ערך גם במובנים הנוספים וגם להיות מוזיקאית, שמשתפת בטיקטוק את החיים שלה ואת מה שהיא עוברת". 

את גם עוזרת לאמנים בסושיאל והופכת את הסאונדים שלהם לויראלים - איך זה להיות מהצד השני והאם זה קל יותר לעזור ולחשוב עבור אחרים?

"האמת שאני לא מרבה לעשות את זה בכלל. היום אני כמעט ולא לוקחת אומנים. אני בן אדם מאוד טוטאלי וכשאעשה משהו עבור מישהו אחר, זה כאילו אני עושה אותו בשבילי. אני נותנת את כל הנשמה שלי וכשאני עושה את זה, אני הרבה פחות מפעילה את הרשתות שלי וזה קשה, אבל היה מטורף להסתכל מהצד. כשאני עושה משהו עבור מישהו אחר, אני בשליטה, רואה את כל התמונה מלמעלה ויודעת מה יגרום לשיר שלו להתפוצץ. כשזה מגיע אלי, אז יש רגליים קרות, פחד מכל פעולה שאני רוצה לבצע וכאן, זה עזר לי להגיע למסקנות של מה עובד בשטח ומה פחות. אתה רואה כמות של שירים שאתה נותן להם דחיפה ברשת וכל שיר בין אם הוא מצליח ובין אם לא, הוא שיעור ל-למה זה קרה? למה לא קרה? ולפעמים זה רנדומלי. הרי טיקטוק זאת אפליקציה רנדומלית וקשה לצפות מה יעבוד ומה פחות".   

יצא לך לעבוד גם עם עומר אדם ולגרום לסאונד שלו להפוך להצלחה. יש סיכוי שאולי בעתיד תשתפו פעולה בפן המוזיקלי?

"אני לא יודעת אם אשתף עם עומר פעולה כזמרת. עבדתי איתו פיזית כשניהלתי את הקמפיין סושיאל של האלבום, ישבנו וצילמנו סרטונים שיש גם בעמוד שלו. אני מכירה את עומר, אוהבת את הבן אדם מאוד, יש לו לב מדהים ולא יודעת אם זה יתורגם לדואטים, אבל ימים יגידו. עומר יודע שאני זמרת, גם הופענו ביחד כילדים ב-2005, במופע 'שיר נולד'".

בשנה שעברה היית יוצרת התוכן שייצגה את ישראל באירוויזיון במשלחת של משפיעני טיקטוק מרחבי אירופה, יש חלום להיות דווקא זאת שמייצגת את ישראל על הבמה כזמרת?

"ברור שזה החלום, אין שום ספק בכלל!"', משיבה. "כילדה, הייתי עומדת במטבח על השולחן, מפנטזת שאני באירוויזיון והייתי מכריחה את כולם לשבת בסלון ולשמוע אותי. מאמינה שגם זה יגיע". 

 

© מתוך האינסטגרם של עמית

 

אגב, אחד הנציגים שהיו איתך במשלחת, ייצג את המדינה שלו השנה באירוויזיון. זה לא עשה לך חשק? 

"ברור שזה עשה לי חשק. אגב, אותו אדם שייצג מהמשלחת היה מאוד גזען כלפי ישראל, הוא היה מהמדינות הסקנדינביות שהיו הרבה פחות נחמדות לישראל, ברמה של לסרב להצטלם איתי. באתי למשל להיכנס איתם לתמונה ואמרו לי ׳Back Off. זה קרה בערב הגמר של האירוויזיון ובכיתי מזה, כי עד לאותה נקודה, לא הבנתי שיש קשר לזה שאנחנו מישראל. לא חיברתי את הנקודות וחשבתי שאולי הם סתם לא נחמדים, אבל כשבאתי להצטרף לתמונה קבוצתית ודחפו אותי, נפל לי האסימון שזה קשור לעובדה שאני מישראל וירדו לי דמעות. בחיים לא חוויתי אנטישמיות. בתור זמרת, יש לי חשק מבטן ומלידה לעשות את זה וכאן זה הגדיל את החשק, כי זה נותן תחושה הרבה יותר חזקה שאפשרי, שיש היום מקום לאנשים שבאים מהטיקטוק, להתקדם ולפרוץ את הגבול הזה אל קדמת הבמה". 

למה שלא תנסי למשל בכוכב הבא לאירוויזיון? 

"אני מרגישה שמיציתי תוכניות ריאליטי", מכריזה. "בתחילת שנות ה-20 הייתי בהרבה תוכניות ריאליטי, נבחנתי, צולמתי וברוב לא שודרתי מבחירה. מה שכן שודר זה רק ב'דה פור' והפורמט הזה, לא התכתב עם מי שאני. הפורמט של ריאליטי הוא אינטיסיבי, בלתי צפוי ואני בן אדם מאוד רגיש, אז כשהיית שם, היה לי מאוד קשה לעמוד מול השופטים. הרגשתי שאני לא מביאה את עצמי לידי ביטוי ב-100 אחוז כמו היום שאני מופיעה, יוצרת תוכן, כותבת ומביאה ומוזיקה. היום, אני מביאה את עצמי לידי ביטוי ב-100 אחוז וזה מה שאני מייחלת לו בחיים שלי. אני מרגישה שבדרך הארוכה שלי דרך הרשתות החברתיות, אני הרבה יותר שולטת בתוכן שלי ובמה שאני מוציאה החוצה". 

 

כמה המוזיקה מלווה אותך ביום יום? 

"כל הזמן. אני תמיד אשמע, אשיר, אני כותבת מוזיקה כדי לבטא את הרגשות שלי וכל חוויה שקורית לי, מתורגמת למוזיקה. גם עכשיו כשהוצאתי את 'מסיבת רווקות' רציתי לעשות טוב, רציתי להביא חיוביות לעולם ולעשות טוב לאנשים שיחגגו את הרווקות, במקום שיכאבו אותה ושיחגגו את מי שהם. המוזיקה, זה הפסיכולוג והתרופה הכי טובה שלי. יש לי גם שירים לאנשים, כלומר המוח שלי מחבר בין אדם לשיר וכשאשמע אותו, זה יזכיר לי את הבן אדם".

© אוהד שגב

בגלל שניסית כמה פעמים מוזיקלית, היו פעמים שחשבת לוותר על החלום הזה ולהתמקד במשהו אחר?

"כשהטיקטוק שלי הצליח, אנשים היו בטוחים שאני זונחת את המוזיקה והופכת להיות רק טיקטוקרית, אבל תמיד הייתי שם. תמיד המשכתי להתעסק בזה מאחורי הקלעים, עבדתי על מוזיקה חדשה, הייתי באולפנים, כתבתי, הלחנתי ויצרתי. תמיד עשיתי דברים שיקדמו אותי מבחינת המוזיקה, אפילו שאנשים לא ידעו את זה".

מה לגבי משחק, זה משהו שמעניין אותך?

"האמת שסיימתי שנה א' בסטודיו 'טכניקה'. אני ממש מתכננת להתקדם, להמשיך, ללכת לאודישנים ולהתעסק בזה עוד".  

איזה סגנון מוזיקה נראה ממך בהמשך?

"אני לא יודעת להגדיר, אבל יצרתי סגנון מוזיקלי שהוא שילוב מרוקאי-אתני עם 'אר אנד בי', 'סול' ו'גוספל', אז זה הולך להיות מאוד מעניין, מגוון, חדש ומסוג הדברים שאתה אומר - או שאנשים יתחברו לזה או שלא, ואני מקווה שכן. כשמישהו הקשיב לשיר 'מסיבת רווקות', הוא אמר שהוא 'אפרוזרחי', שילוב של אפרו ומזרחית".  

© אוהד שגב

איפה נראה אותך במוזיקה בעוד שנה מהיום?

"אני מפנטזת ביחד איתך, שבעוד שנה אהיה עם אלבום בחוץ והופעות".

יש מחשבות גם על קריירה בחו"ל?

"אני חושבת שצריך לעבור דרך בארץ, כדי לקבל את הזכות ולהתקדם הלאה. אני חולמת וחושבת על זה, אבל כל דבר בזמן שלו".

תגובות