אורי בן ארי: "אני לא עושה את זה בשביל להתפרסם". צילום: אבי בן זקן

אורי בן ארי: "אני לא עושה את זה בשביל להתפרסם"

הכירו את אורי בן ארי, את השם אולי לא תזהו, אך את השירים שכתב אין מצב שלא תכירו. בשבוע שעבר הוציא אורי שיר חדש, וזאת סיבה מצוינת לתפוס אותו לשיחה על המעבר מאחורי הקלעים לזמר בפני עצמו

השם אורי בן ארי אולי לא מצלצל לכם מוכר, אבל את השירים שכתב, אין מצב שלא תכירו."הרבה ממך נשאר" של לירן דנינו, "בשעות הקטנות" של ניב דמירל, "פיסה מזכרוני" של עדן בן זקן, "עצוב לי שזה ככה" של עומר אדם ו"שאת הלכת" של משה פרץ. בשבוע שעבר הוציא אורי שיר לעצמו, "אושר לדקה", בדרך לאלבום ראשון.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע?

"התחלתי באיזה גיל 16, היה לי איזשהו רגש ורציתי לקנות אולפן ביתי ולהתחיל להתעסק בכל העניין הזה של המוזיקה, אם זה הקלטות, או אם זה לשיר. התחלתי האמת בהיפ פופ כי זה המקום היחיד שיכולתי להתבטא, לא הייתי יודע לנגן, אז רק ניסיתי לכתוב ולעשות ביטים וככה משם התגלגלתי למוזיקה. התחלתי מהיפ הופ ובסופו של דבר עם השנים קניתי אורגן ולאט לאט התחלתי ללמוד לנגן גם והתחלתי לשיר, התחלתי לכתוב יותר ולהלחין שירים וככה זה התפתח".

© אבי בן זקן

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"קודם כל העניין של העשייה, לעשות קודם כל מוזיקה. אני לא עושה את זה בשביל להתפרסם. התחלתי מהמקום הזה, רציתי פשוט לעשות את זה פיזית, את הדבר הזה שנקרא מילים ולחן ולהקליט, ולהתעסק בזה, בעשייה הזאת, וזה בוער בי ובגלל זה אני עושה את זה עד היום".

לאחרונה הוצאת את השיר "אושר לדקה", איך הייתה העבודה עליו?

"זה סינגל ראשון מתוך אלבום של כמה שירים, והעבודה על האלבום לקחה לנו שנתיים ואנחנו עוד עובדים עליו. העבודה אינטנסיבית וקשה כי אנחנו מאוד פרפקציוניסטים לגבי כל מה שקשור למוזיקה, ואנחנו רוצים גם שזה ישמע מיוחד וקצת אחר אז הדברים לוקחים יותר זמן לפעמים".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"כרגע אני לא מתעסק במחשבות של לאן הייתי רוצה להגיע. הוצאתי שיר ראשון והשאיפה היחידה שלי היא שהשיר יגיע בכמה שיותר אנשים וזהו. שיאהבו פשוט את השיר".

מי המודל לחיקוי שלך?

"יש מלא. אני מושפע מרוב סוגי סגנונות המוזיקה שיש היום, רק אם זה טוב כמובן, ואני בא מבית מאוד מגוון. בגלל שאני במקור נורא מגוון אני אוהב נורא הרבה סגנונות של טקסטים, ואני מושפע מהמון דברים שאני אפילו לא יכול למנות. והאמת היא שאני לוקח מכל מה שיפה, ומכל משהו שאני אוהב, אבל בסופו של דבר אני רוצה להיות אני לא להתחקות. לקחת משהו מוסף מכל דבר ולבנות סגנון משלי".

איך היית מגדיר את הסגנון שלך?

"מוזיקאי אני קורא לזה. מוזיקאי נוגע בכל הסגנונות. האלבום שלי הוא מגוון מאוד מאוד, אני לא חושב שאפשר להגדיר את האלבום הזה".

© אבי בן זקן

מה החלום שלך?

"אני לא מתעסק במה יהיה. אני באמת רוצה שהשיר הראשון שלי ייגע באנשים, והשאיפה שלי שאנשים יאהבו. אני מתחיל ממקום קטן וזה בסדר להגדיל מקטן ולגדול לאט לאט אני מאמין בתהליך של צמיחה ולא בתהליכים אחרים".

אתה אחראי לכתיבה של המון להיטים כמו "הרבה ממך נשאר" של לירן דנינו ו"פיסה מזכרוני" של עדן בן זקן, אתה מבואס שלא יצאת איתם כשירים שלך?

"שאני נותן שיר אני אף פעם לא מרגיש שאני נותן אותו זה הקטע. אני מרגיש שזה שלי, זה לא הופך להיות חלק נפרד ממני. כל השירים שאני כותב לאמנים אחרים ילוו אותי גם במהלך הקריירה שלי. זה שירים שלי. שיצא השיר לעומר אדם או שיצא השיר ללירן דנינו אני מרגיש שאני הוצאתי איתו שיר ביחד. אתה אמנם מאחורי הקלעים אבל יש בזה משהו כיף לפעמים בלכתוב ולהישאר קצת אנונימי. עכשיו זה קצת סיפור אחר כשאני יוצא עם השירים שלי בעצמי, אבל אני מרגיש חלק בלתי נפרד מכל שיר שנתתי לאחר, וזהו זה כיף לי אני שמח בהצלחות של השירים ובהצלחות של הזמרים שקיבלו את השירים".

 

וקיבלת הכרה ככותב? 

"כשהתחלתי לכתוב שירים באתי ממקום נורא חסר ביטחון. לא חשבתי שבאמת יהיו לי שירים ולהיטים. ובסך הכל כתבתי את השירים האלה באולפן שלי הקטן בעתלית, זה לא היה מתוכנן לתת שירים לאמנים ושהם יהפכו ככה ללהיטים. שום דבר אנחנו לא יודעים והכל קורה ככה עם הזמן, ולשמחתי זה הצליח וזה נתן לי ביטחון והמשכתי ככה בכתיבה ובסופו של דבר אנשים אהבו והתחברו וזה הדבר היחיד שהביא לי את הביטחון, הפידבק שאתה מקבל מהקהל אם שיר מצליח, וככה עולה לך הביטחון. אבל אני אחד כזה שגם אם מרעיפים עליו מחמאות ומילים יפות אני עדיין עובד קשה. ועד היום אני עובד קשה כי אני בטוח שזו הדרך היחידה בשביל להצליח בכל תחום לא רק במוזיקה".

כמה מקום הכתיבה תופסת בחיים שלך?

"אני קם בבוקר ומכריח את עצמי לכתוב שירים לאו דווקא בשביל אמנים אלא רק בשביל להכניס לעצמי איזה מוד של עבודה. והכתיבה תופסת מקום גדול מהחיים, זה המקצוע שלי. צריך לשבת ולעבוד כל היום, ולכתוב ולעשות שירים. זה יותר כזה משפיע עליי, זה הקריירה שלי, שאני חי אותה. זה רוב היום".

© אבי בן זקן

מה היית ממליץ לילדים קטנים שרוצים להתחיל לעשות מוזיקה?

"לדעתי שכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון וילך עם זה עד הסוף. כי ללכת עם זה עד הסוף זה הסוד בסופו של דבר, ושלפני איזה שנתיים לא היה לי איזה שיר מוכר והצלחה גדולה להתגאות בה, הרבה חשבו שאולי זה לא יקרה ואמרו לי- אתה רק חולם, ומה שאני יכול לייעץ זה בעצם שיכלו עד הסוף ויאמינו בעצמם, וזה הכל עניין של עבודה קשה והתמדה ושום דבר לא קורה סתם או במקרה".

 



תגובות