בר יונה: "אם אתקדם צעד צעד אני מאמינה שאגיע רחוק". צילום: יח"צ

בר יונה: "אם אתקדם צעד צעד אני מאמינה שאגיע רחוק"

הכירו את בר יונה, זמרת שפרצה לחיינו לפני כפחות משנה וכבר הספיקה להוציא מספר סינגלים ולהביא איתה משהו חדש ורענן למוזיקת הפופ והנוער של היום

אולי השם בר יונה לא מצלצל לכם מוכר, אבל ייתכן שבשנים הקרובות תשמעו אותו די הרבה. בר מייצרת מוזיקה שדבקה למוזיקת הנוער והפופ שלהם ומביאה משהו פופי וצעיר לסגנון. אז מתי הכל התחיל?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע?
"האמת שאני עוסקת במוזיקה מגיל מאוד מאוד צעיר, בערך כיתה ג' כזה. הייתי בקונסרבטוריון של פתח תקווה, שרתי במקלות, שיעורי פיתוח קול ובנוסף הופעתי על במות מאוד גדולות בארץ ובעולם במסגרת הקונסרבטוריון. אחר כך גן שהגעתי לתיכון הייתי במגמת המוזיקה, עשיתי בגרות במוזיקה, ואחרי שהשתחררתי מהצבא החלטתי לקחת את זה באופן קצת יותר עצמאי, ולקחת את כל עניין המוזיקה שני צעדים קדימה, ללכת על זה בקטע רציני, ולעשות את המוזיקה שאני אוהבת ואני רוצה. וככה זה התחיל באופן ספונטני והפך בזמן מאוד קצר למשהו שעושה הרבה רעש, וגם וויראלי, ואנשים מאוד מפרגנים ורוצים לשמוע עוד ורוצים לראות עוד, וככה נשאבתי לעולם הזה. וככל שאתה עושה יותר אתה שם לב כמה כיף לעשות את מה שאתה עושה וכמה זה ממלא אותך".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
" האמת היא שזה פשוט משהו שבא לך בטבעיות. העולם הזה של המוזיקה מושך הרבה אנשים ואני מצליחה להבין למה, מוזיקה זה אהבה, מוזיקה זה רגש. אני בן אדם מאוד רגשי וזה פשוט עושה טוב על הנשמה. מוזיקה עושה טוב תמיד. זה כיף ואושר במיוחד שאתה עוסק בזה ושאתה עושה מה שאתה אוהב. אתה רואה כמה זה ממלא אותך וכמה זה נותן דרייב להמשיך לעשות".

לאחרונה הוצאת את הסינגל שלך "סיבה למסיבה", איך הייתה העבודה עליו?
"העבודה הייתה ממש כיפית ומדהימה. קצת סגנון אחר ממה שעשיתי עד עכשיו, גם עברתי והפקתי אצל אנשים אחרים אחרי זה, ועכשיו אני עובדת עם עמרי ויודעת שאני רוצה להמשיך לעבוד איתו".

 


איפה הכי היית רוצה להופיע?
"האמת היא שאני הכי מכוונת הכי גבוה שאפשר. כרגע אני מופיעה במועדונים בתל אביב. אי אפשר לדעת איזה דלתות יפתחו לך בעתיד. אבל בכל זאת, הייתי רוצה להופיע בהיכל נוקיה, מנורה מבטחים, למלא אולם שלם. אם מדובר ברמה של חו"ל השמיים הם הגבול. כרגע אני מתרכזת במה שאני עושה ואם אתקדם צעד צעד אני מאמינה שאגיע רחוק".

אם היית יכולה לבחור כל אמן ולבצע איתו ודואט, במי היית בוחרת?
"אני חושבת עם זה בקטע של שיתוף פעולה אולי מייג'ור לייזר, אבל הייתי שמחה לחלוק במה עם ג'ניפר לופז".

מי המודל לחיקוי שלך?
" אבא שלי, שהוא זה שתומך בי ועוזר לי וכמובן מממן את כל מה שאני עושה. אני שכפול שלו ומגיל צעיר אנחנו נורא קרובים. כל היום אנחנו ביחד- אנחנו גם מבלים מעבר לעבודה שאנחנו עושים. הוא זה שתומך בי ועוזר לי ובלעדיו אני חצי" .

איך את מגדירה את הסגנון שלך?
"היפ הופ. היום המוזיקה כולה הולכת לפופ. כרגע סיבה למסיבה הוא היפ הופ טהור. השיר הבא הולך לכיוון הפופ".

איפה את מאחלת לעצמך להיות בעוד 10 שנים?
"מאחלת לעצמי להיות כל יום להיות באולפן ולעשות מוזיקה ולעבוד עם אנשים שאני אוהבת ושרוצים בהצלחתי. גם להופיע על במות גדולות. אני אוהבת להופיע, ואני אשמח שאנשים יכירו את המוזיקה שלי, ויאהבו אותה ושכולם יוכלו להינות מהבמה שאני מביאה".

 


לאיזה קהל יעד את מכוונת?
"כרגע מה שאני עושה זה מה שאני אוהבת לשמוע. כל עוד אני אוהבת את זה אין לי בעיות. אני לא אעשה משהו שאני לא אוהבת, ואני לא אעשה משהו כדי לרצות קהל יעד מסוים. אני אעשה רק מה שאני אוהבת. אני אמשיך לעשות מה שנראה לי לנכון ואני לא אכוון למקומות רק כדי להגיע למקום הנכון" .

יש משהו שאת רוצה להגיד לילדים שרוצים להגיע לאותו מקום כמוך?
"ראליטי זה לא הכל, זה אמנם חושף אותך ואמנם יש אנשים שתכניות ריאלטי עשו להם טוב, אבל זה אחד למאות בתכניות האלו. וזו לאו דווקא הדרך להצליח והדרך שיכירו אותך. מי שבאמת מאמין בעצמו ורוצה לעשות מוזיקה, חשוב שהוא יאהב את זה, וחשוב שהוא יאהב את עצמו ויבין שכדי שאנשים יאהבו אותו הוא חייב לאהוב את עצמו קודם. להיות בטוח בעצמו, ולכוון הכי גבוה שרק אפשר, ולא לפספס הזדמנויות לעבוד קשה, יום יום שעה שעה אם צריך. מי שעובד קשה בסוף מרוויח ומצליח" .

תגובות