הכירו את אנוש: "מוזיקה זה משהו שאני לא יכול להסביר אותו". צילום: סלי בן אריה

הכירו את אנוש: "מוזיקה זה משהו שאני לא יכול להסביר אותו"

כמו כל שבוע, גם השבוע נלכד בעיננו זמר כובש, שעובד על אלבום בכורה שבתוכו כבר מספר סינגלים. לכבוד שירו החדש שיצא ממש היום, תפסנו אותו לשיחה קצרה

אנוש הוא זמר יוצר ומוזיקאי בן 22. הוא גדל במושב רמת מגשימים ברמת הגולן, ורק מלפני שנה וחצי הוא סיים את שירותו הצבאי. כרגע אנוש במהלך עבודה על אלבום הבכורה שלו שכולל כבר שלושה סינגלים, ״תצייר את המחר״, ״לוקח לריאות״, ו-״תהיי איתי״. היום (ד') הוא מוסיף עוד סינגל לאוסף. אז מה השאיפות שלו? ומה הכי מושך אותו אל המוזיקה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:


מתי התחלת להתעסק במוזיקה?
"את האמת שמגיל מאוד צעיר אני מתעסק וחי את העולם הזה, אך מבחינה מקצועית אני מתעסק בזה מגיל 17, שבו התחלתי להקליט ולעבוד. במהלך השירות הקרבי שאליו נכנסתי, זה קצת נעצר אבל כשהייתי חוזר הביתה הייתי ממשיך לעבוד. לפני כשנה וחצי השתחררתי ומאז אנחנו ממשיכים בעבודה קשה".
 
מה הכי מושך אותך לעולם המוזיקה?
"בוא נגיד שמוזיקה זה משהו שאני לא יכול להסביר אותו כמשהו שהתחלתי להתעניין בו, זה משהו שמגיל מאוד צעיר תמיד משך אותי ותמיד היה שם. תמיד ידעתי שזה תחום שאני אתעסק בו וכך קרה".
 
איך אתה מגדיר את סגנון המוזיקה שלך?
"אני לא אוהב להגדיר, אני עושה המון דברים ומושפע מהמון סגנונות- כמו מוזיקה ישראלית ישנה שגדלתי עליה. היום אני שומע גם המון פופ. אבל יש המון כיוונים שאני מושפע מהם".
 
היום עלה השיר החדש שלך "בית על החוף" איך הייתה העבודה עליו?
" את 'בית על החוף' אני וחבר בשם אלון פרץ הפקנו, עיבדנו, כתבנו והלחנו, אנחנו עובדים כמעט שנה ביחד. הכל זה בעצם פרויקט של שנינו, כולל העיבוד וההפקה ואני חושב שהוא שיר מאוד מרענן, מאוד חדש. אני גם חושב שיש בו משהו ששומעים הרבה בפופ העולמי בשנה האחרונה אצל זמרים למשל כמו שון מנדס וצ׳ארלי פוט׳ ואני מנסה להביא את זה לכאן".

 

יש לך מודל לחיקוי שממנו אתה לוקח השראה?
"יש לי המון, עידן רייכל השפיע עליי מגיל צעיר ואני לוקח ממנו המון השראה. בשנים האחרונות נחשפתי יותר למוסיקה מחו״ל ואני מושפע מאד מלהקות כמו Coldplay, one republic, imagine dragons ".

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"לא יודע, אני חושב שכל במה שמכבדת את עצמה ובכל מקום שיש קהל שירצה להקשיב, לתמוך, ללכת וליהנות ממה שאני עושה. שם אני אהיה".

מה השאיפות שלך בתור זמר?
"כמובן להגיע למקומות הכי גבוהים שיש, ליצור מוזיקה בצורה הכי טובה והכי מקצועית. וגם לגרום לאנשים להמשיך ליהנות, להתרגש, לשמוח ולקבל את מה שמרגישים באמת מהמוזיקה".

"לדעת להנות ולשמוח משירים כאלה" © צילום: סלי בן אריה

אם היית צריך לבחור זמר או זמרת ולבצע איתם דואט במי היית בוחר ולמה?
"אני חושב שכריס מרטין, סולן להקת קולדפליי. הוא יוצר גדול בעיניי".
 
איפה נראה אותך עוד 10 שנים?
"מאמין שעם כמה אלבומים שרצים כבר, ושהקהל ירצה כל פעם לחכות לשיר הבא. וכמובן- מאוד מקווה שאני אעשה את זה טוב, וכשאתסכל אחורה, אהיה גאה בדברים שעשיתי- אם זה בחיים ואם זה במוזיקה".
 
יש משהו שתרצה לומר גולשי פרוגי?
"בתקופה האחרונה אנחנו רואים שינוי בתפיסה ובהקשבה של הקהל למוסיקה, החשיבות של הטקסט כבר לא מה שהיא הייתה פעם, ושירים עם קצב טוב ומוסיקה מעניינת תופסים את הבמה,כמובן שאלו שירים שמופקים ומבוצעים ברמות הכי גבוהות, אבל עדיין. כמו שאתם שמים לב אני אומר את הדברים האלה לפני יציאה של שיר חדש שגם הוא נכנס בקטגוריה שציינתי ובגלל זה אני מרשה לעצמי להגיד את זה, חפשו את השירים שידברו במקומכם ויגידו את מה שיש לכם בפנים ולא יכולתם ולא רק את השיר הבא שיגרום לכם לזוז ולחייך. תתרגשו ותנו למוזיקה להיכנס לחיים שלכם כמשהו שמחזק ונמצא איתכם גם בימים הפחות טובים. ובנתיים בואו נבנה איזה בית קטן על החוף".

תגובות