הכירו את: "בבית שלך הדרך לקריירה בנלאומית קלה יותר". צילום: יח"צ

הכירו את: "בבית שלך הדרך לקריירה בנלאומית קלה יותר"

שי רון התחילה את דרכה באקס פקטור, מאז היא לא מספיקה לעבוד על קריירה מוזיקלית, חולמת לעבוד עם נתן גושן וכבר אחרי דואט עם רותם כהן. הכירו את

את שי רון יכול להיות שאתם מכירים מאקס פקטור בתחילת דרכה בגיל 15, היום היא בוגרת יותר והוציאה את הסינגל השלישי שלה בדרך לאלבום בכורה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"אני חושבת מגיל 12, אבא שלי הוא זמר שמופיע עד היום ואחותי הגדולה גם זמרת ושירתה בלהקה הצבאית. המוזיקה היא חלק מהחיים והשגרה בבית. בגדול התקרבתי יותר למוסיקה ולהתעסק בזה ולהבין שאני כן שם היה לקראת הבת מצווה שלי ואת יודעת שיר כניסה, שיר ברכה אולפן לחשוב איך, משם התגלגלתי לאודישן ללהקה יצוגית במסגרת ביה"ס והתקבלתי, מצאתי את עצמי שם."

 

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"מוסיקה זה סוג של מקום שאני יכולה להגשים ולהתבטא רק עם עצמי ועצם השיתוף שלי עם קהל מאוד מחבר ועוזר לי לבטא את עצמי יותר בקלות וזה בהחלט המקום שאני מרגישה בו בטוחה ותמיד גורם לי לשמוח, הניגון בגיטרה זה סוג של חוג שאני עושה לעצמי ולמדתי לבד לנגן וזה מושך אותי תמיד ללמוד עוד ועוד מאוד ממלא אותי ."

לאחרונה הוצאת את הסינגל "משקרת", איך הייתה העבודה עליו?

"האמת היא הייתה מהירה. הרעיון בהתחלה שהייתי צריכה להוציא סינגל עם צמד מוכר וזה בסוף לא קרה. ובער לי כבר להוציא יצירה שלי  ואיך שהוא מצאתי את עצמי מכוונת על השיר "משקרת" שכתבתי והלחנתי. העבודה על הסינגל הייתה עם המפיק שלי אמיר מרקוס."

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"וואו יש לי מלא מקומות לסמן V  ושאני רוצה לכבוש במות ענקיות ונוצצות באולמות גדולים בחו"ל ואני נותנת את הופעת חיי. אבל בואי נתחיל כאן בבית השאיפה זאפות קיסריה וכדומה אבל מנסיון כל במה גם קטנה מאוד מכבדת ותורמת לחשיפה אני חושבת שכמכירים אותך במדינה שלך– בבית שלך הדרך לקריירה בנלאומית קלה יותר."

 

מי המודל לחיקוי שלך?

"אני לא כל כך קוראת לזה מודל לחיקוי אני כן מעריכה את הסגנון ואת היצירות שלה הכוונה לאריאנה גרנדה, והאמת שמבחינת זמר ישראלי אני ממש מתחברת לסגנון של נתן גושן ברמה הכללית כתיבה, הלחנה, מסר ופשטות."

 

איך אתה מגדירה את הסגנון שלך?

"הייתי פחות עוסקת בהגדרת סגנון ולקבע כי אני מאוד מגוונת וגם מנסה סגנונות אך יותר נוטה לפופ קלאסי."

 

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"הייתי בוחרת, בנתן גושן,אני מאוד אוהבת את השירים האחרונים שלו ואני חושבת שכל שיר שהוא כותב מרגיש לי אני בכתיבה ובהלחנה בעיקר שיש לו כוונה ומשדר את מה שהוא כותב שנראה לי שזה מאוד יחבר בננו דואט כזה. במוצ"ש האחרון ב 26.8 הייתה לי חוויה מרגשת ומפרגנת הוזמנתי ע"י רותם כהן להופעה בברלה בלהבות חביבה כאורחת שלו הוא הציג אותי כל כך יפה ונכון והכי מפרגן בעולם שממש אין לי בעיה לחזור לדואט יחד עם רותם כהן הרגשתי ממש ביטחון איתו וליידו." 

 

כנוער אנחנו מתעסקים מאוד ברשת, את חושבת שהרשתות החברתיות בתחום עוזרות?

"בטח! זה העולם שמחבר אותי לקהל ולכל מה שקורה יש לי כרגע כ74 אלף עוקבים וזה מאוד עוזר לי אני מעלה שם קאברים ויש לא מעט צופים והרבה לייקים, הגעתי לא פעם ל10 אלף לייקים ומלא תגובות ברור שזה עוזר. ברגע שאני משתפת את השיר שלי כבר חלק לא קטן שותף לזה פעם שהיו מוציאים שירים היה לאומנים אפשרות רק ברדיו והמון עיתונות היום כאן ועכשיו הכל בום בשנייה משתפים."

 

האם "X פקטור" והלהקה שהיית בה השפיעו על המוזיקה שהוצאת לאחר מכן?

"שהגעתי לאקס פקטור הייתי ממש בוסרית ות'אמת לא ידעתי לאן אני נכנסת באתי ליהנות מהחוויה למזלי חיברו אותנו ללהקה וזה גרם לי ולנו ביטחון חוויה שלעולם לא אשכח, למדתי שם המון המון הקשבה, העמדה, ריקוד, עמידה בזמנים, לתת לאחר במה כל מיני מונחים כן זה מאוד עזר לי, האקס פקטור נתן לי סוג של בטחון להמשיך עם המוסיקה אבל השתניתי במראה ואני סולו כותבת ומלחינה והתבגרתי עברו כ שנתיים וחצי והייתי בת 15 היום אני כמעט בת 18."

 

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"הלוואי והייתי יודעת איפה אני אהיה מחר, כך שעוד 10 שנים אלוהים גדול. כן הייתי מאחלת למצוא את עצמי עם מספר אלבומים שכולם מצליחים ויומן מלא הופעות עם קהל נאמן ועוטף בדיוק כמו עכשיו ושירים שיתנגנו במצעדי ההשמעות בחו"ל."

 
תגובות