הכירו את אלי B: "המוזיקה הצילה לי את החיים". צילום מסך מיוטיוב

הכירו את אלי B: "המוזיקה הצילה לי את החיים"

הוא נמשך לעולם המוזיקה מאז ומתמיד, למרות כל המכשולים שבדרך הוא לא נתן לשום דבר לעצור אותו. ואחרי שהוציא סינגל מוצלח הוא מקדיש אותו כעת למדינת ישראל , הכירו את "הראפר אלי B"

מהרגעים הראשונים בגיל 14 החל "אלי B"  (אליאור בדור) לכתוב מוזיקה וכיום הוא מגדיר את עצמו כ"ראפר שורד". כעת, מראה לנו בדור שהוא הלך כנגד כל הסיכויים והגשים את החלום המוזיקלי שלו. לאחרונה שחרר שיר שהקדיש ליום הולדתה השבעים של מדינת ישראל. 
 
 
מתי התחלת לעסוק במוזיקה ולמה?
"התחלתי בגיל חמש עשרה לכתוב כל מיני סוגים של מאמרים שלאט לאט הפכתי אותם לשירים ובגיל שש עשרה כבר התחלתי לחלוטין לשיר. כל העניין של ההתעסקות במוזיקה נוצר בגלל עבר קשה שעברתי בתור ילד ומקום המפלט שלי היה פשוט המוזיקה, תמיד הלכתי לכיוון הזה".
 
 
 
מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"המוזיקה הצילה לי את החיים , מבחינתי היא התרופה שלי להוציא את כל הכאב שאני מרגיש וזה בעיקר מה שמושך אותי לכל העולם הזה. אני מרגיש שהמוזיקה היא חלק בלתי נפרד ממני, אני כותב, אני יוצר , אני שר ומופיע המון וזה באמת מקנה לי את השלווה שאני צריך".
 
לאחרונה הוצאת את הסינגל "אין כמו הבית", איך הייתה העבודה עליו?
"העבודה על השיר הזה הייתה ללא ספק הכי מיוחדת שיש , השיר הזה זה הבייבי שלי, עבדנו עליו מאוד קשה והמון אנשים לקחו חלק בעשייה שלו ובגלל זה התוצאה הסופית שלו היא באמת מאוד מיוחדת עבורי ואני לגמרי גאה בתוצר הסופי". 
 
אלי בי
"אני גאה בתוצר הסופי" צילום: ריטה מגי
 
הסינגל החדש שלך מוקדש לכבוד 70 שנים לקיומה של המדינה, מה לדעתך מייחד את המדינה שלנו משאר המדינות האחרות בעולם?
"אני חושב שעצם זה שיש פה מגוון של תרבויות, מגוון של אנשים ,מגוון של מאכלים מיוחדים ,את הבנות הכי יפות בכל העולם, שיש פה פשוט הכל מהכל ,זה מה שמייחד אותנו משאר המדינות ולכן בחרתי בנושא הזה בשיר שלי, ראיתי לנכון להדגיש את הנושא ולקחת אותו צעד אחד קדימה".
 
 איפה הכי היית רוצה להופיע?
"החלום הגדול שלי זה היכל נוקיה (מנורה מבטחים)  או קיסריה, כי אלו המקומות שהזמרים הכי גדולים שאני מאוד אוהב ומעריך הופיעו שם ואני ממש אשמח אם יום אחד גם אני אעמוד ואופיע על הבמות הגדולות האלו. זה יהיה כבוד גדול ולגמרי הגשמת החלום".
 
מי המודל לחיקוי שלך?
 "אני חושב שהמודל שלי הם  להקת 'לינקין פארק', שזו להקת רוק שאני מאוד מעריך ומעריץ אותם ,אני ממש גדלתי על המוזיקה שלהם ואני שומע אותם עד היום ,הסולן שלהם הוא חבר הלהקה שהכי התחברתי אליו כי גם הוא עבר חיים לא פשוטים בכלל והוא עשה דרך פשוט מדהימה בחיים שלו ובמוזיקה שזה מעורר בי השראה ואני מרגיש הזדהות גדולה איתו".
 
© צילום: תהל אזולאי
 
איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?
"הסגנון שלי הוא מאוד מגוון כמו הרבה מאוד דברים בחיי. הוא בעיקר מוגדר כראפ אבל השנה הכנסתי עוד כל מיני סגנונות לאלבום שעתיד לצאת לי. ביניהם יש היפ הופ ,ראפ, רגטון ורוק פאנק ישראלי. כמו שציינתי, מאוד מגוון". 
 
אם היית יכול לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט , במי היית בוחר, ולמה?
"שלמה ארצי, אני גדלתי על השירים שלו ועד היום אני מאוד אוהב לשמוע אותו, אני חושב שהוא יוצר וזמר ענק שלא ניראה כמוהו בישראל. בנוסף, אני מתחבר לקול הרגוע ולרוגע הכללי שהוא מעביר. ולכן, החלום שלי זה לעשות איתו דואט".
 
 
 
איפה נראה אותך עוד 10 שנים?
"אני מקווה שכמובן אמשיך ליצור מוזיקה, שיאהבו את השירים שלי. ולהופיע בכל מקום אפשרי".
 
לסיום, יש לך מסר לגולשי פרוגי?
"בוודאי, אנשים תמיד שואלים אחד את השני מה החלום שלך? תמיד תענו שהחלום שלכם הוא לא להפסיק לחלום, תמיד לחלום על דברים שאתם רוצים. אל תוותרו על החלומות שלכם בחיים ותמיד תסתכלו על חצי הכוס המלאה!".
תגובות