הכירו את רן: "לא הייתי משנה דבר בדרך שלי". צילום: קובי פלשמן

הכירו את רן: "לא הייתי משנה דבר בדרך שלי"

כמו בכל שבוע, גם הפעם אנחנו מכירים לכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, הכירו את רן קלינה, יוצא 'אקס פקטור', בראיון בו הוא מספר לנו על הדרך שעבר ועל השאיפות שלו לעתיד

רן קלינה החל את דרכו בגיל צעיר במיוחד, צבר נסיון במשך השנים ואף הספיק לקחת חלק בתכנית הריאלטי אקס פקטור. כעת, משחרר אלינו סינגל בסגנון חדש. תפסנו את קלינה לראיון בו סיפר לנו על הפחד הגדול שלו, על הזמרים הגדולים מהם לוקח השראה ועם מי היה רוצה לשיר דואט?

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע? 

"התחלתי לשיר לראשונה בגיל תשע, לאחר מכן זה המשיך לכתיבת החומרים. לכתוב ולהלחין את השירים התחלתי בגיל עשר, לנגן לראשונה על פסנתר ומעט על גיטרה בגיל 12". מוסיף, "תמיד כשהייתי שומע מוזיקה הייתי נכנס עמוק אל תוך השיר, מרגיש את המשמעות של כל שיר ומסתקרן מהעולם המדהים ומהמטורף הזה. ממשיך קלינה ומספר, "יום אחד בערב קריוקי של החברים של אחי הגדול, דניאל, אחד החברים שלו נתן לי את המיקרופון ופשוט התחלתי לשיר וכולם היו המומים. מאותו הרגע הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".

 
 
מה מושך אותך לעולם המוזיקה?  
"יש המון דברים שמושכים אותי לעולם הזה. על ידי המוזיקה אני יכול להביע את עצמי ואת מה שיושב לי על הלב, להביא את הסיפור שלי ולקחת כל שיר למקום שלי מבלי לפחד שאנשים ישפטו אותי. אני יכול לגעת בלב של אנשים, זה הדבר שהכי מושך אותי יותר מכל דבר אחר. כשאני שר אני חושף את עצמי ואת העולם שלי, מציג את הסיפור שלי ומביא אותו ללב של האנשים וזה הדבר שנוגע בהם. כשאנשים מתרגשים כשאני שר שירים, מוחאים כפיים ומתחברים אליי ואל הסיפור שאני מביא לכל שיר, זו ההרגשה הכי מטורפת שיכולה להיות והיא פשוט מרגשת. אין לה תחליף".
 
רן קלינה
"הרגשה שאין לה תחליף" ©קובי פלשמן
 
לאחרונה הוצאת את הסינגל "הלבד הזה", איך הייתה העבודה עליו? 
"העבודה הייתה מאוד כייפית ומרגשת. כיף לראות איך שיר נוצר ומתפתח לאט לאט ועם הרבה עבודה. כשנכנסתי לאולפן פשוט שרתי מבלי לחשוב יותר מידי, וחזרתי לרגעים בהם כתבתי את השיר. ההקלטות הסתכמו בטייק אחד ובמהירות. כשסיימתי לשיר, נכנסתי לחדר בו כולם ישבו, ראיתי שהם מחייכים ומופתעים, וגם אני הייתי מופתע לא פחות מהם שהנסיון הראשון צלח. לבסוף, ערכנו את צילומי הקליפ שערכו יומיים שלמים במספר מקומות בארץ. הצילומים היו קשים אבל מאוד מהנים. השיר הזה הוא חוויה אחת מטורפת שלא אשכח".
 
איפה הכי היית רוצה להופיע? 
"אם מדובר על מדינת ישראל, אז ללא ספק הייתי רוצה להופיע בהיכל מנורה מבטחים. ואם לא שם אז הייתי רוצה להופיע במקום שאליו כל זמר שואף להגיע יום אחד - אמפי קיסריה. אין ספק שזה חלום שכל זמר חולם להגשים במהלך הקריירה שלו, וגם אני".
 
רן קלינה
"חולם להופיע באמפי קיסריה" © אינסטגרם
 
 מי המודל לחיקוי שלך? 
"אני רוצה לפתח דרך משלי ולהיות עצמי בדרכים שלי ולא להיות כמו אף אחד אחר. אבל יש המון אנשים ומוזיקאים שאני מאוד מעריך ומסתכל עליהם בהערצה והערכה מטורפת והם אד שירן, וואן רפאבליק, קולדפליי ובישראל - עברי לידר, אביב גפן, עומר אדם, אייל גולן וכו'. אני מאוד מעריך אנשים שיוצרים מוזיקה, ומוזיקה אמיתית, מהלב, עושים דברים מיוחדים במוזיקה שלהם למשל כמו עברי לידר ואביב גפן. הרשימה עוד ארוכה, אז עדיף שלא ניכנס אלייה".
 
 ואיך אתה מגדיר את הסגנון שלך? 
"כמוזיקה ישראלית חדשה. אני לא חושב שאני כמו מישהו ספציפי בעולם המוזיקה כרגע. אני חושב שהסגנון שלי הוא שילוב של מוזיקה מודרנית חדשה לצד מוזיקה מעט יותר ישנה. יש שילוב בין סוגי עומק מסוימים של התקופות האלו - המבנים של השירים, הטקסטים, ההפקות המוזיקליות ועוד.. אני שר בעיקר בעברית אבל יש למוזיקה של חו''ל השפעה לא קטנה על המוזיקה שלי. ביחד כל הדברים האלו מתגבשים לסגנון שלי ומוזיקה ישראלית חדשה זו ההגדרה הנכונה ביותר".
 
רן קלינה
"יוצר מוזיקה ישראלית חדשה" © אינסטגרם
ואיך זה להתחיל בגיל כל כך צעיר? 
"זו הרגשה מיוחדת. אני כל הזמן עסוק במוזיקה וכל היום יוצר מוזיקה, מתאמן ולומד דברים חדשים. אני יודע לשלב את זה עם החיים שלי ועם חיי החברה שלי ועושה מינון נכון לכל דבר. כרגע זה לא פוגע לי בחיי חברה וחיי החברה רחוקים מלפגוע לי במוזיקה. לא הייתי משנה דבר ובעיניי אין שום חיסרון בזה שהתחלתי בגיל צעיר, אלא להפך - זו האהבה הכי גדולה שלי וזה הדבר שמחזיק אותי ונותן לי עוגן בחיים".
 
מה הפחד הכי גדול שלך? 
"אין לי יותר מידי פחדים ואני בן אדם מאוד חיובי ואופטימי. אבל אם אני צריך לשים את האצבע על פחד מסוים, אז אני מפחד שיקרה משהו שלא יאפשר לי ליצור יותר מוזיקה - בין אם לשיר, לנגן או לכתוב ולהלחין, או שיאבד הערך למוזיקה ויצירה של מוזיקה בחברה".
 
 
 אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? 
"יש כל כך הרבה אומנים שהייתי בוחר, בין אם בארץ ובין אם בעולם. אבל אם להיות הכי ספציפי שאני יכול, אז אביב גפן, עברי לידר, וואן רפאבליק וקולדפליי, אלו אמנים שאני מאוד מתחבר למוזיקה שלהם ולשירים שלהם".
 
 איפה נראה אותך עוד 10 שנים? 
"מקווה להיות חלק משמעותי מהמוזיקה בישראל. ושיהיה לי קהל שיתרגש מהשירים והמוזיקה שלי ושהשירים יעשו לאנשים טוב ושמחה. אני כאן כדי להשאר וכאן בשביל לעבור דרך ותהליך. אין רצון יותר גדול מקהל שילווה אותי לאורך העשייה הזאת ויעריך את מה שאני עושה".
 
 
 
תגובות