"מרגיש שהכל חסר משמעות וריק". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

"מרגיש שהכל חסר משמעות וריק"

לפעמים במהלך החיים אנחנו מרגישים שאין לנו כוח לכלום. זה יכול להיות מתוצאה של שגרת לימודים קשה, או מדברים שמשתנים במהלך היום יום שלנו ועוד לא התרגלנו אליהם. אלו רגשות שבאים וחולפים, אבל הם גורמים לנו לעתים לעצור ולחשוב ברצינות על עצמנו. זה לא תמיד קל ולעתים מבלבל

על כולנו עברו אי פעם ימים קשים וכנראה שעוד יהיו הרבה ימים כאלו. במצבים מתסכלים כאלה אנחנו רק רוצים לצאת מזה, לחזור לחיים הבריאים והטובים שלנו, ללמוד מטעויות ולהתמודד עם הקושי שלנו. אבל מה קורה כאשר משגרה טובה ונעימה, החיים הופכים פתאום לחסרי משמעות וריקים במעבר חד? נער בן 14 שיתף את גולשי אתר askpeople בריקנות העצומה שעוטפת אותו מאז שנפתחה שנת הלימודים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"עוברים עליי ימים קשים. אין לי פתאום כוח לכלום, אני מרגיש שהכל חסר משמעות וריק. לפני שהתחילה השנה, הייתי שמח, רגוע, נקי ממחשבות שליליות, בכושר, אוכל בריא, ישן טוב, נפגש עם חברים. כשהיא התחילה הכל הדרדר". הוא ציין שהחל מהיום הרביעי ללימודים הוא נכנס לדיכאון עמוק שממשיך. הוא לחוץ ומתוח כל הזמן ושהוא הפסיק עם הדברים הטובים שהיה עושה. למרות המצב הדכאוני שבו הוא נמצא, הוא מנסה לחיות כמו שצריך, לישון טוב ולאכול בריא. "החיוך פשוט לא עולה לי על הפנים", הוא משתף. "אני אחד כזה שמסתכל קדימה, שמחשב צעדים מראש ומאוד דואג לגבי העתיד שלי. מה שעשיתי במהלך החופש זה לקרוא ספרים על כלכלה, על התנהלות כלכלית נכונה, נכנסתי לסמינרים אינטרנטיים וחקרתי המון. מאז שהתחילה השנה, פשוט הפסקתי. חד משמעית, ולא כי אני לא רוצה, אלא כי המוטיבציה שלי נפגמה מסיבה כלשהי. אין לי פתאום כוח לכלום, אני מרגיש שהכל חסר משמעות וריקנות קיומית".

© צילום מסך

מעט גולשים הגיבו, אך אלו שכן נתנו עצות חכמות. ביניהם גולשת אחת שהזדהתה עם מה שהוא מרגיש. "יכול להיות שאתה בדיכאון ואל תזניח את זה. לך ליועצת, דבר איתה על כל זה והיא תעשה את כל מה שאפשר כדי לעזור לך. אני מבינה אותך. אתה יודע מה אותי מעודד? לחלום. לחלום על מה שבאמת יעשה אותך מאושר ולעשות דברים בשביל שזה יקרה. רק מלחשוב שהחלום שלי יתגשם עולה לי מצב הרוח! תנסה גם".               

גולשת נוספת החליטה להושיט לו יד וכתבה: "אני ממש מבינה על מה אתה מדבר, אני הייתי עם דיכאון במשך הרבה זמן בעבר. אולי זה סתם לחץ מתחילת הלימודים, הפסק לדאוג כל כך לגבי העתיד שלך, אתה רק בן 14. יכול להיות שזה בגלל הלו"ז הצפוף שיש לך. אם זה באמת דיכאון, אל תשמור את זה לעצמך, דבר עם ההורים שלך. אולי גם תטפח יותר את התחביבים שלך ואת הדברים שאתה באמת אוהב לעשות, זה יעזור לך להרגיש טוב".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שגם כשלא תמיד הכל הולך כמו שאנחנו רוצים, חשוב לזכור לא להתייאש.



תגיות
תגובות