שימו לב: כך תדעו שחיית המחמד שלכם לא מרגישה טוב. צילום: fotolia

שימו לב: כך תדעו שחיית המחמד שלכם לא מרגישה טוב

חיות המחמד שלנו דואגות להרעיף עלינו המון אהבה, ולהסב לנו אושר. אבל איך נדע לעזור להן כשהן לא מרגישות טוב? בדיוק בשביל כל בעלי חיות המחמד, אספנו לכם חמישה סימנים שבעזרתם תוכלו לזהות שחית המחמד שלכם לא מרגישה טוב

מהרגע שהן נכנסו לחיינו, חיות המחמד שלנו הפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו. אנחנו משקיעים שעות בטיפול ובדאגה להן, אך לרוב קשה לנו לדעת מתי הן חולות כי הן לא יכולות להגיד כשכואב. אספנו לכם חמישה סימנים שיזהירו אתכם שחיית המחמד שלכם סובלת וצריכה להגיע לוטרינר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בעיות במתן שתן

אצל כלבים, בעיקר בעיות במתן שתן יכולות להעיד על מגוון רחב של מחלות. בינהן אי ספיקת כליות, בעיות בבלוטת התריס ואפילו סכרת. איך מזהים שיש בעיה? אם הכלב שלכן מנסה לתת שתן ולא מצליח או שמופיע דם בשתן, צריכה לקפוץ לכם נורת אזהרה ואתם צריכים לפנות מיד לוטרינר. ללא טיפול סימנים אלה יכולים לגרום לנזקים משמעותיים בבריאות כלבכם.

תשומת לב מונעת אסון
תשומת לב מונעת אסון © fotolia

מחסור בחמצן

הסימן הבא, קשור דווקא בדגים שיש לרובנו באקווריום בבית, אך קשה מאוד לדעת מתי הם נמצאים במצוקה רפואתית. הבעיה הנפוצה ביותר אצל דגים היא מחסור בחמצן ואפשר לזהות אותה כך: סנפירים מכווצים ומוחזקים קרוב לגוף, שחייה תזזיתית או איטית, עלייה לפני השטח ו"השתנקות", אובדן תאבון או שינוי בגוון הזימים מאדום-ורוד לסגול-כחול. במקרה כזה מומלץ לבדוק את רמת החומציות, לבדוק את תקינות הפילטר ולהחליף מים.

רמת פעילות שונה

הסימן הבא מוקדש לבעלי החתולים שבינינו. חתול ממוצע ישן בין 16 ל18 שעות ביום (שאם נודה בזה, זה החלום של כולנו), אך אם החתול שלכם ישן זמן רב יותר, ממעיט בתנועה ומתקשה לעבור ממצב ישיבה לשכיבה כנראה שיש לו בעיה בריאותית כמו דלקת פרקים שנפוצה מאוד בקרב חתולים.

כי גם להם פעילות גופנית חשובה © fotolia

קשיי נשימה

אנו נוטים לחשוב שלכלבים רבים יש קשיים בנשימה בעקבות ההתנשפות שלהם, אך יש לשים לב להבדל. כלב בריא מקרר את גופו דרך הלשון (בדומה לזיעה אצל בני האדם), כלב חולה ינשום בכבדות עם הבטן, יעמוד כשרגליו הקדמיות מפוסקות ויהיה פחות קשוב לפקודות שלנו. מקרה כזה יכול להיגרם ממגוון בעיות וכל דקה בו היא קריטית, ככל שתלכו לוטרינר מהר יותר תיגרם לכלב פגיעה נמוכה יותר.

עליה או ירידה במשקל

בדיוק כמונו, משקלם של בעלי החיים שלנו יכול להשתנות באופן דרסטי. אך מאחר שאנו אחראים לשים להם את אותה כמות האוכל בכל יום, שינויים במשקל יכולים להעיד על יתר פעילות של בלוטת התריס ואף סכרת, מקרים שדורשים התערבות מידית של וטרינר. כמו כן, רצוי שתמיד תהיו ערניים למשקל של חיית המחמד שלכם ותשאלו את הוטרינר מהו המשקל התקין לה ותשתדלו להיצמד לו ככל האפשר.

 
 
 
תגובות