איך יודעים שבא אביב? החיות שמתעוררות משנת החורף. AdobeStock

איך יודעים שבא אביב? החיות שמתעוררות משנת החורף

אביב הגיע ופסח בא אך לא רק חג החירות מגיע כשהאביב בפתח אלא גם כמה יצורים ישנוניים שהעדיפו להעביר את החורף הקר בשינה נעימה וחמימה

אביב הגיע ופסח בא אך לא רק חג החירות מגיע כשהאביב בפתח אלא גם כמה יצורים ישנוניים שהעדיפו להעביר את החורף הקר בשינה נעימה וחמימה, עכשיו, כשהטמפרטורות עולות והפרחים מתחילים לנבוט ולפרוח גם החיות אשר ישנו בנעימים את שנת החורף שלהן מתעוררות עכשיו. אבל מי הן בעצם אותן חיות אשר מתעוררת להן משנת היופי הארוכה הזו?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דובים

אחת החיות המפורסמות ביותר בשנת החורף שלה היא הדוב, כאשר הטמפרטורות צונחות בסביבות חודש נובמבר, הדובים מתכוננים לקראת שנת החורף שלהם שנמשכת כחמישה עד שבעה חודשים. הדובים מתחילים להתעורר לקראת האביב הקרב ובא כאשר השומן שנמצא אצלהם בגוף מגן ומחמם אותן בזמן השינה אך כאשר האביב מגיע ומזג האוויר נעים, הדובים מתעוררים. כשהדובים מתעוררים משנת החורף הם ידועים ברעב שלהם. קצת מזכיר את הרעב שלי אחרי שאני מתעוררת בבוקר.

 

© AdobeStock

 

עטלפים

העטלפים, בדומה לדובים, הולכים לישון במהלך הסתיו ומתעוררים באביב במטרה לשרוד את החורף הקשה. התרדמת של העטלפים מתחילה באוקטובר ונמשכת כשישה חודשים עד חודש מרץ. ולאחר מכן באביב מתעוררים וממשיכים את התעופה שלהם. אולי הם עפו לפגוש את המשפחה שלהם ולבקר אותם לכבוד האביב.

© AdobeStock

קיפודים

את הקיפודים לעומת זאת עדיין נוכל לראות מסתובבים בחוץ בסביבות דצמבר כאשר החורף מתאפיין כחורף חם (כלומר חורף אשר עדיין ישנם כמה ימים חמימים). שנת החורף של הקיפודים נמשכת עד אפריל. הקיפודים בונים לעצמם קן במשך הסתיו כדי להתכונן לשנתם הארוכה. אבל יש לשמור מרחק מהקיפודים כאשר הם ישנים . במהלך שנתם הקיפודים מתחזים למתים והם עלולים להיות תוקפניים כאשר מעירים אותם משנתם ולאחר שהם מתעוררים באביב הם מנקים את הקן שלהם אולי גם הם נכנסו לאווירה של חג הפסח.

 

© AdobeStock

 

נחשים

שנת החורף של הנחשים תלויה באקלים המקומי שבו הם גרים. במקומות קרים יותר הנחשים יהיו ידועים בשנת חורף מאוד ארוכה, שנתם נמשכת בערך כשבעה עד שמונה חודשים ואילו באזורים חמימים יותר, הנחשים יכולים לישון כמה שבועות ואף חודשים בודדים. הנחשים הם יצורים אסטרטגיים, ומתכננים את מקום המסתור שלהם כדי שהגשם והרוח לא יפגעו בהם במהלך השינה שלהם, הם מתחבאים במאורות של חיות שהרגו או מתחפרים בחולות או בגזעי עץ. קצת כמו שאני מתחפרת מתחת לשמיכה שלי כדי להימנע מלנקות את החדר שלי לפסח.

שינה היא חלק מהמחזור של כולנו, בני האדם וחיות כאחד. חלקנו אוהבים לישון, חלקנו פחות אבל לחיות הללו זו לא רק הנאה ( כי מי לא היה רוצה לישון ככה ולהשלים שעות שינה) אלא זו דרך חיים חיונית בשביל שהן יוכלו לעבור את החורף בצורה החמה ביותר, אז בזמן הקרוב, כל החיות הללו ועוד מתעוררות משנת היופי שלהן כשהטמפרטורות עולות וימי השמש מפציעים ומחממים אותנו...

 

תגובות