איך לבחור אוכל נכון לחתול שלנו. adobestock (אילוסטרציה)

איך לבחור אוכל נכון לחתול שלנו

מתלבטים במה להאכיל את החתול שלכם? לפניכם הדברים העיקריים שחשוב לדעת כדי לבחור נכון אוכל לחתולים, שיספק לחבר שלכם תזונה מלאה ומאוזנת

כתבה פרסומית

ראשית כל - אוכל יבש או אוכל רטוב?

אחת הבחירות הראשונות שיש לעשות בכל הנוגע לרכישת אוכל לחתולים, היא בין אוכל יבש או רטוב. 

אוכל יבש לחתולים הוא ברוב המקרים האופציה המועדפת, מאחר והוא מכיל את כל הערכים התזונתיים הנחוצים לבריאות החתול במינונים קבועים וידועים מראש. בנוסף, תהליך לעיסת המזון מסייעת לניקוי שיני החתול ושמירה על בריאותן.

במזון רטוב, לעומת זאת, קשה יותר לאזן את הערכים התזונתיים באופן מדוייק, ולכן הוא מתאים כתזונה מרכזית רק במקרים נקודתיים - למשל אצל גורי חתולים צעירים מ - 6 שבועות, או חתולים זקנים המתקשים ללעוס מזון יבש. בנוסף, ישנם שימורים ייעודים להתוויות רפואיות כגון בעיות בכליות, או במערכת השתן והעיכול, אותם רוכשים על פי המלצת הוטרינר. 

חסרון נוסף של המזון הרטוב הוא עלותו הגבוהה ביחס למזון היבש, שכן תכולת הנוזלים בו גבוהה מאוד.

© adobestock (אילוסטרציה)

יחד עם זאת אין שום מניעה לגוון את התזונה של החתול עם שימורים לחתולים או מעדן איכותי מדי פעם, הוא יודה לכם על זה.

הקפידו על אוכל ייעודי לחתולים

זה אמנם נשמע כמובן מאליו, אבל רבים נוטים להאכיל את החתול שלהם, או חתולי רחוב בסביבתם, באוכל לכלבים מתוך מחשבה שגויה לפיה "זה בכל מקרה אותו הדבר". 

נכון שהמזון שלהם נראה דומה מאוד, אבל לחתולים ולכלבים יש צרכים שונים בכל הנוגע לתזונה – למשל, חתולים זקוקים לתכולת חלבון, שומן וחומצות אמינו חיוניות, כגון טאורין, בשיעורים גבוהים יותר מאשר כלבים. לכן תזונה המבוססת בעיקרה על מזון לכלבים תגרום לחתול לחוסרים ברכיבים אלו ותפגע בבריאותו. אין זה מומלץ גם להאכיל כלבים במזון של חתולים, שכן לרב זה יגרום להשמנה מיותרת

אוכל לחתולים מותאם ספציפית לצרכי התזונה של חתולים ונועד להעניק להם את מלוא הרכיבים התזונתיים שהם נזקקים אליהם. הקפידו להאכיל את החתול שלכם רק במזון זה.

בחרו אוכל המתאים לגיל ולמצבו הבריאותי של החתול

באופן טבעי, לא לכל חתול יש את אותם הצרכים התזונתיים. לגורי חתולים ולחתולות בהריון, למשל, חשוב לתת אוכל ייעודי ועשיר המכיל חלבונים איכותיים. 

חתולים מבוגרים, לעומת זאת, צריכים אוכל עם תכולת חלבונים נמוכה יותר, כדי לשמור על הכליות שלהם ויותר ויטמינים, מינרלים ותוספים תזונתיים המסייעים לשימור איכות חייהם. 

אלמנט נוסף המשפיע על בחירת המזון הוא אורח החיים של החתול – כך למשל חתולים מסורסים, בעלי נטיה להשמנה, או פאסיביים ושוהים בעיקר בבית (מצב הצבירה הטבעי של רוב החתולים..), יזדקקו במרבית המקרים לאוכל לחתול מסורס, או אוכל לייט, כדי לשמור על משקל תקין.

אל תשכחו להתחשב גם בטעמו האישי של החתול

בדיוק כמו עם בני אדם, גם לחתולים יש את הטעם וההעדפות האישיות שלהם בכל הנוגע למזון שהם אוכלים. לכן, גם לאחר שבחרתם במותג מזון איכותי, המותאם לשלב החיים ואורח החיים של חתול, אל תמהרו לרכוש שקים גדולים לפני ש"תתייעצו" עם החתול - קנו תחילה שקית קטנה של האוכל ותראו האם החתול אוהב אותו.

במידה והחתול לא שש לאכול את האוכל שבחרתם, רצוי לנסות טעם אחר של אותו המותג, או מותג אחר. במידה והוא "מלקק את הקערה" (מטאפורית, חתולים לא באמת עושים את זה..), הרי שמצאתם את המזון המתאים לחתול שלכם.