נתב"ג: נתפסו עשרות צפרדעים ארסיות. נמל תעופה בן גוריון, כאן החשודים נתפסו. צילום: גוגל מפות

נתב"ג: נתפסו עשרות צפרדעים ארסיות

רשות המיסים ורשות הטבע והגנים דיווחו על תפיסה מוצלחת של משלוח לא חוקי של צפרדעים ארסיות שיכול היה לגרום לנזק אקולוגי בישראל הכולל פגיעה בבעלי חיים מוגנים

איך נשמע צפרדע שנתפס במכס. בתחילת השבוע שעבר, בשעות הבוקר המוקדמות זוהה חשוד על ידי בודקי המכס בנתב"ג בעת שחזר מהולנד. בדיקה מהירה העלתה כי על הזמנת הטיסה שלו היו רשומים 2 נוסעים נוספים.

פעילות מבצעית מידית נערכה והחשוד ואחד משני הנוסעים הנוספים אותרו. נערך אחריהם מעקב לתוך המסלול הירוק. בחיפוש מדוקדק, שנערך על גופם, נמצאו מספר קופסאות אשר הכילו כשלושים צפרדעים ארסיות המיועדות לאספנים בישראל.

מבדיקה שנערכה עם רשות הטבע והגנים עולה כי מדובר בצפרדעי חץ אשר אינן גדלות בארץ ועשויות לגרום נזק אקולוגי רב באם יגיעו למאגרי המים בישראל ובכלל זה פגיעה קשה במאזן הביולוגי של עשרות בעלי חיים מימיים, חלקם בעלי חיים מוגנים.

"ישנה סכנה מוחשית לדו-חיים הארצישראליים כתוצאה מכניסה לארץ של מינים אקזוטיים ולכן רשות הטבע והגנים אינה מאשרת ייבוא דו חיים לארץ. כל הצפרדעים נתפסו והועברו להמשך טיפול רשות הטבע והגנים".

"הרשות העבירה דיווח מסודר על ההברחה לאינטרפול וזאת כחלק מקבוצת עבודה בינ"ל בה חברה רשות הטבע והגנים אשר מנוהלת על ידי האינטרפול ועוסקת בסחר לא חוקי בחיות בר", ציינה טלי טננבוים, דוברת רשות הטבע והגנים.

תגובות