מרגש: הפינגווינים סוקי וצ'ופצ'יקוני - זוג. מאוהבות

מרגש: הפינגווינים סוקי וצ'ופצ'יקוני - זוג

כיאה לפינגווינים צעירים בטבע וגם בספארי, בשלב מסוים כאשר הם מתחילים להתבגר, הם מסתדרים בזוגות ונשארים כך יחדיו לכל החיים. זה גם מה שקרה לשני הפינגווינים סוקי וצ'ופצ'יקוני

כיאה לפינגווינים צעירים בטבע וגם אצלנו בספארי שברמת גן, בשלב מסוים כאשר הם מתחילים להתבגר, הם מסתדרים בזוגות ונשארים כך יחדיו לכל החיים. זה גם מה שקרה לשני הפינגווינים סוקי וצ'ופצ'יקוני.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• עושים שינוי בחברה בישראל. מי אחריי?
• גרינפיס פועלים לשינוי. איך זה עובד?
• למה השירותים בבתי הספר הרוסים?

אצל פינגווינים קשה לדעת מי הזכר ומי הנקבה, אך לרוב המטפלים לא מפספסים, הם מתבוננים בגודלו של הפינגווין, בצורת ההתנהגות שלו וכך יודעים לומר מי זכר ומי נקבה.

רועי מנדל באולפן מראיין את תמוז סטי, ראש ענף ציפורים בספארי בר"ג על הזוגיות של סוקי וצ'ופצ'יקוני (יוגב אטיאס אסי כהן ואורי דוידוביץ, סטילס: טיבור יגר, ספארי ר"ג, הפקה: ארז ארליכמן, ליאור סלנט והדר גיל-עד)

כאשר גדלו, סברו המטפלים שסוקי שהיא פינגווינית קטנה למדי, היא נקבה וצ'ופצ'וקוני הוא זכר. אמנם באופן יחסי גם צ'ופצ'ייקוני היה נראה קטן מעט אך כאשר השניים הפכו לזוג, היה ברור לכולם שצ'ופצ'יקוני הוא זכר. לשניים עדיין אין מחילה משל עצמם ולכן הם פתחו לעצמם "סניף" קטן במעלה המחילות של הפינגווינים הבוגרים.

כמו כל זוג צעיר, הם התחילו במלאכת בניית הקן, שניהם אספו חומרי קינון והחלו לבנות אותו. אלא שלאחרונה הוחלט לערוך מחקר בחצר הפינגווינים שבספארי ולצורך כך נלקחו בדיקות דם מכולם כדי לדעת בוודאות מהו הזוויג שלהם, מי הם הזכרים ומי הנקבות.


קרב פינגווינים. הפינגווינים רבים על הכוך שיצרו

צ'ופצ'יקוני השתייך לקבוצה הראשונה שנבדקה וכאשר הגיעו תוצאות הבדיקה, הם הראו ללא ספק שמדובר בנקבה. המטפלים נדהמו, שכן לכולם היה ברור שמדובר בזכר בעיקר מאז שהוא מנהל קשרי זוגיות עם סוקי.

"לגבי סוקי לא היה שום ספק שמדובר בנקבה, היא מאוד קטנה ואין שום סיכוי שהיא זכר", טענה תמוז סטי, מנהלת מחלקת הציפורים של הספארי. אולם, גם ממנה נלקחה דגימת דם והתוצאה שלא אחרה לבוא הוכיחה מעל לכל ספק שסוקי היא אכן נקבה.

"זה זוג הנקבות הראשון שנמצא אצלנו בספארי", אמרה תמוז, "מכיוון שישנם עוד זכרים צעירים בחצר, די ברור לנו שזו הבחירה שהן עשו ולא מתוך ברירת מחדל".

תגובות