מהפכה בצה"ל: חיילים יבחרו את קופת החולים. יבחרו את קופות החולים. צילום: דובר צה"ל

מהפכה בצה"ל: חיילים יבחרו את קופת החולים

חיילי צה"ל יוכלו לבחור את קופת החולים שלהם החל מחודש ינואר הקרוב. זאת אחרי שלפני שנה בדיוק, החליטו בצה"ל להעביר את הטיפול בחלק גדול מהחיילים לקופות החולים "כללית" ו-"מאוחדת". אתר פרוגי מאחל גיוס קל לכל המתגייסים!

חיילים יקרים, ל"פרוגי" יש בשורה משמחת עבורכם: אם עד לפני שנה הייתם צריכים "ליהנות" משירותי הרפואה של צה"ל, ובשנה האחרונה הייתם צריכים "ליהנות" לאו דווקא מקופת החולים שרציתם להיות מטופלים בה. החל מהראשון לינואר תוכלו לבחור את קופת החולים שלכם. 

השבוע נשלחה לבתיהם של עשרות אלפי חיילים הודעה מטעם חיל הרפואה על כך שהחל מהראשון בינואר, יוכלו החיילים לבחור באיזו קופה להיות חברים מבין הקופות הבאות: מאוחדת, לאומית, כללית או מכבי.

ההודעה נשלחה לאחר שבצה"ל החליטו כי החיילים הם אלו שצריכים לקבל את המנדט ולבחור באיזו קופה להיות מטופלים. בנוסף גורמים באחת מקופות החולים מספרים כי המעבר של צה"ל לשתי קופות חולים בלבד לפני כשנה יצר חוסר שוויון כלכלי בין הקופות השונות.

כזכור, לפני כשנה עברו חיילי צה"ל שמשרתים בבסיסי תל אביב ותל השומר לטיפול בקופות החולים "כללית" ומאוחדת" במסגרת פרויקט "אביב". הבשורה שהתקבלה בבתי החיילים השבוע כאמור, היא עוד קפיצת מדרגה בהתקדמות בטיפול רפואי לרווחת חיילי צה"ל. 

חיילים המעוניינים לעבור קופת חולים אחרת יוכלו לעשות זאת מול שלישות היחידה. המעבר יוכל להתבצע עד פעמיים בשנה. 

מאיה (19) חיילת בצה"ל אמרה ל"פרוגי": "זה כל כך משמח שנותנים לנו את האפשרות לבחור לאן ללכת, כשאנחנו במצב בריאותי לא טוב. אני באופן אישי חוזרת לקופת חולים שהייתי בה לפני הצבא, ואהיה מטופלת אצל רופאת המשפחה שלי".

כמו כן, בחיל הרפואה עדכנו השבוע את החיילים כי הם יחזרו לקופת החולים בה היו חברים לפני הגיוס, ברגע שחרורם מצה"ל.

תגיות
תגובות