צועדים למען השיוויון: "פשוט רוצים לחיות". צילום: דוברות הנוער העובד והלומד

צועדים למען השיוויון: "פשוט רוצים לחיות"

על רקע המתיחות הגוברת בחודשים האחרונים בין יהודים לערבים, יצאו כמה מאות בני נוער מחיפה, להפגין בעד השיוויון ונגד הגזענות והאלימות. הם לא הסתפקו רק בצעדה והחתימו בתי עסק בעיר על אמנה חברתית בעד השיוויון

כן לשיוויון: דווקא לאחר מקרים כמו הפיגוע שאירע השבוע במרכז תל אביב, המתח בין יהודים לערבים גובר. רק אתמול דווח על תקיפה של נער דרוזי בירושלים, משום שהוא דיבר ערבית. אבל לפעמים אנחנו שוכחים שבשני הצדדים, יש אנשים שבסך הכל רוצים לחיות.

מאות בני נוער צעדו אתמול (ו') ב"תהלוכת השיוויון" שהתקיימה בשכונת הדר "תהלוכת השוויון". התהלוכה מרחבת רשות השידור ברחוב הנביאים, והסתיימה בעצרת נוער בגן בנימין.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

לפני כחודשיים החלו להיפגש בני נוער ממרכזי נוער בעיר, תנועות נוער ותושבים כדי לנסות להילחם בגילויי האלימות והגזענות בארץ, ובקרב אזור מגוריהם. הם החליטו לא להיות אדישים, ולצאת למאבק בשיוויון ולהדגיש את הערך הזה. בשכונת הדר בחיפה בני הנוער חיים בקיום משותף, האחד עם השנייה, על כלל הדתות, התרבויות והשפות. לכן, הם יצאו לרחובות כדי לצעוק את המסר - חוגגים את השוויון!

© דוברות הנוער העובד והלומד
© דוברות הנוער העובד והלומד

כחלק מתהליך העבודה על התהלוכה נפגשו בני הנוער ממרכזי הנוער השונים בהדר, יהודים וערבים, זאת על מנת להוביל יחדיו את התהלוכה. בני הנוער המארגנים לא הסתפקו רק בצעדה, אלא גם החתימו יותר ממאה ועשרים בתי עסק, על אמנה חברתית הקוראת לחברה שיוויונית ודמוקרטית. באמנה מתחייבים בעלי העסקים להתייחס בשוויון לכלל העובדים והלוקחות המבקרים בבתי העסק.

© דוברות הנוער העובד והלומד

התהלוכה אורגנה בין היתר, על ידי אגף התרבות של עיריית חיפה, תנועת הנוער העובד והלומד, תנועת הצופים ודרור ישראל. שקד, בת 14 משכונת הדר, ממארגנות האירוע, אמרה: "נמאס לי כבר מכל הגזענות, אני חושבת שבני האדם הם שווים ואני רוצה לגדול בחברה שלכולם יש בה מקום. המטרה של התהלוכה היא להגביר את האור - ולנצח את החושך!"

עומר ליבנת, מנהל מרכז נוער הדר: "כבר שלושה שבועות שאני עובד עם חניכיי על תהלוכת השוויון, ואני אגיד דבר אחד פשוט, החניכים בשכונה פשוט רוצים לחיות. רוצים מקום נעים וטוב לגדול בו.  מתוך החיים המשותפים שלהם, הם מבינים שזה אפשרי, שהשוויון אפשרי. אני מעריץ אותם על זה ולומד מהם המון."

 
תגובות