בית המשפט קבע: עיצומי ארגון המורים יופסקו. צילום: שובל עלי

בית המשפט קבע: עיצומי ארגון המורים יופסקו

בית הדין הארצי לעבודה פסק לטובתם של ארגון ההורים ומועצת התלמידים והנוער הארצית, והוציא צווי מניעה נגד עיצומי ארגון המורים ועל החזרת הפעילויות החוץ בית ספריות והטיולים השנתיים

בית הדין הארצי לעבודה החליט היום (א') בשעות הערב על הפסקת העיצומים עליהם הכריז ארגון המורים, זאת לאחר שהשלטון המקומי וארגון ההורים, יחד עם מועצת התלמידים והנוער הארצית, הגישו עתירה לבית הדין. העיצומים המתוכננים היו אמורים למנוע יציאת בתי ספר אל טיולי שנתיים, זאת במחאה על כך שמנכ"לית משרד החינוך לא נפגשה עם ארגון המורים בנוגע למינוי קב"טים. ביטול העיצומים אומר החזרת הטיולים השנתיים, בבתי הספר שבהם ניתן לעשות זאת.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

טור דעה
ארגון המורים, נמאס מהניצול הציני שלכם
עומרי גורן
ארגון המורים הודיע על ביטול הטיולים השנתיים, שוב. עומרי גורן חושב שהסיבה הפעם היא שטותית מתמיד, שנמאס שמנצלים את התלמידים בצורה צינית כדי להשיג מטרות פוליטיות ושהסיפור יסתיים רק בבית המשפט. טור דעה

כזכור, לפני עשרה ימים פרסם יו"ר ארגון המורים רן ארז איגרת, בה הוא טען כי סיכם עם משרד החינוך שבתוך חודש ימים יתקיים איתם דיון בנושא כדי להגיע להפשטת נהלי הבטיחות, צמצום ספר הנהלים והפשטת שפתו. כמו כן, סוכם לנהל תוך חודש ימים מו"מ בדבר מינוי קציני בטיחות בביה"ס, האחראים על בטיחותם של התלמידים והמורים בכל מצב הדורש אמצעי בטיחות. המו"מ לא התרחש לטענתו של ארז, ועל כן הוחלט להשבית את הטיולים. זאת, למרות שבפועל כבר פועלים בבתי הספר קב"טים האחראים על ההתנהלות במקרי חירום.

מועצת התלמידים והנוער הארצית פרסמה בדף הפייסבוק שלה: "אנו מברכים על המהלך של השלטון המקומי וארגון ההורים להוצאת צווי מניעה בנושא הטיולים והיציאות מבתי הספר, ומודים להם ולמנכ״לית משרד החינוך, מיכל כהן, על המאמצים וההשתפות במאבק להסרת העול במשא ומתן מגב התלמידים."

"אנחנו רוצים לקוות שמקרים דומים לזה לא יקרו שוב ועיצומים יתבטאו בדרכים נאותות ומכבדות ולא על גבם של התלמידים."

תגובות