זר לנופל: מחלקים זרי פרחים למשפחות השכולות. צילום: עמוד הפייסבוק של הנוער העובד והלומד

זר לנופל: מחלקים זרי פרחים למשפחות השכולות

תנועת הנוער, בשיתוף היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, תחלק למעלה ממיליון זרים. המבצע, המתקיים זאת השנה ה35, הוקם לאחר שהתגלה כי מוכרי פרחים גובים מחירים מופקעים ממשפחות שכולות גם ביום הזיכרון

כבר 34 שנים שתנועת הנוער העובד והלומד מפעילה את מבצע "זר לנופל". מעל 3,000 חניכים מתנועת הנוער העובד והלומד, יהודים דרוזים ובדואים, יתפרסו בכ-100 בתי עלמין ויחלקו זרי פרחים למשפחות השכולות - ללא תשלום. לאחר שסיימו בקנים ובסניפים את הטקסים המסורתיים של ערב יום הזיכרון, התפנו החניכים להכנת המבצע הגדול. בבוקר יום הזיכרון, אלפי חניכים בכל רחבי הארץ יקומו בשעות הבוקר המוקדמות, יפרקו מהמשאיות את עשרות אלפי הפרחים, ויתייצבו מוכנים לבתי העלמין על מנת לאפשר קבלת פרחים לכמה שיותר משפחות שכולות.

עוד בנושא יום הזיכרון בפרוגי:

השנה, בעקבות מבצע "צוק איתן", יקיימו חניכי הנוער העובד והלומד טקסים מיוחדים בכל אחד מבתי העלמין בהם קבורים חללים מהמבצע. בטקסים יציינו את שמות הנופלים ויספרו את סיפורם האישי. 

© צילום מסך עמוד הפייסבוק של הנוער העובד והלומד

שוחחנו עם רימא זאהר מכיתה י', שהיא חניכה בקן עוספיא של התנועה, אחד המקנים הדרוזיים: "זה ממש כבוד בשבילי להשתתף בפרויקט כזה כנערה דרוזית מקן עוספיא. היום הזה ממש חשוב לי ולעדה שלי, והיה לי כיף לקחת חלק בזה ולעודד את המשפחות של החללים שלנו. קיבלנו תגובות מעודדות על המאמצים והשתתפות ביום הזה, וזה עשה לי ממש טוב לראות אנשים שמעריכים ומכבדים אותנו כקן וכבני נוער". 

"כמישהי שכל קרובי המשפחה שלה בצבא, אני מתחברת ליום הזה", היא מוסיפה. "אני כן עצובה על החיילים שרצו לתרום לארצם ונפלו, וזה לא ספציפית לחללים הדרוזים אלא לכל החללים בארץ". 

© צילום מסך עמוד הפייסבוק של הנוער העובד והלומד

לפני כ-30 שנה, נחשף בתוכנית "כולבוטק" כי חלק ממוכרי הפרחים מנסים להרוויח על חשבון המשפחות השכולות, ומוכרים זרים במחירים מופקעים. בעקבות החשיפה הוחלט באותו זמן על מבצע ארצי גדול של חניכי הנוער העובד והלומד יחד עם המשרד להנצחת החייל במשרד הביטחון לחלוקת זרים לכלל המשפחות השכולות.

הפעילות המרכזית של מבצע "זר לנופל" תתקיים בכניסה לבית העלמין בהר הרצל, שם יתייצבו כ-350 חניכים מהנוער העובד והלומד לחלוקת הזרים. החניכים יגיעו לאחר קיום סמינר הכנה מיוחד במושב עמינדב הכולל שיחות במעגלים על יום הזיכרון, עיבוד מבצע "צוק איתן" והיערכות למבצע בבוקר.

© אחיה ראב"ד

בנוסף לחלוקת הזרים בבית העלמין, ביישובים הדרוזיים יתקיימו ביקורי בתים אצל משפחות שכולות ע"י מאות חניכים. בנוסף, כמאה חניכים מהקנים הבדואיים של הנוער העובד והלומד יפקדו את הטקס באנדרטת החייל הבדואי.

במסגרת המבצע יחולקו למעלה ממיליון פרחים שיאוגדו למעל 100,000 זרי פרחים אשר יתנו מענה לכלל המשפחות השכולות וחברים נוספים שירצו לכבד את זכר הנופלים.

תגובות