חוזרים ללימודים בזמן: בוטלה שביתת המורים שתוכננה למחר. צילום: מוטי קמחי

חוזרים ללימודים בזמן: בוטלה שביתת המורים שתוכננה למחר

שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים, הוסר איום השביתה והלימודים ייתקימו כסדרם, בעקבות פגישה של ארגון המורים עם שר החינוך, נפתלי בנט. "השר בנט גילה עניין רב והבנה בבעיות ובצורך הדחוף בפתרונן"

לאחר איומו של יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האומר שהמורים ישביתו את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים, נפגש עימו שר החינוך, נפתלי בנט. השניים הגיעו להסכמה ואיום השביתה הוסר.כזכור, בשעות הבוקר התקבל איום מרן ארז כי שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח. לטענתו הרפרומות החדשות גורמות לבעיות רבות שמשרד החינוך לא בהם.

"יש בעיות של שכר מורים בתפקידי הדרכה, יש פגיעה בפנסיות של מורים, מנהלים עובדים באופן מפוצל ובכך מנהלים בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה נפגעים בשכרם. ישנן בעיות קשות ברפורמה בבחינות בגרות וכל הנושאים שקשורים ברפורמות. השר הקודם שי פירון רצה להנחיל אותן וההליך לא הסתיים למעשה ובכך נוצרה אנדרלמוסיה גדולה במערכת החינוך". אך כאמור, לאחר שיחה עם בנט, הוחלט לפתוח את שנת הלימודים כסדרה.

© אביהו שפירא

"כשמגלים אחריות, פותרים בעיות. שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה", אמר השר בנט. "לאחר שזימנתי את רן ארז ללשכתי, ניהלנו שיחה מעמיקה בארבע עיניים והשביתה נמנעה".

מארגון המורים נמסר: "השר בנט גילה עניין רב והבנה בבעיות ובצורך הדחוף בפתרונן והבטיח להירתם מיידית למציאת פתרונות כבר בימים הקרובים. איננו רואים בשביתה מטרה, אלא רק אמצעי, ולפיכך - על מנת לאפשר לשר לממש את כוונתיו להביא לידי פתרון הבעיות ולא תחת לחץ - החלטנו להסיר את איום השביתה".

אז איום השביתה הוסר ומחר יתמלאו בתי הספר והגנים ב2,191,004 תלמידים. אנחנו מאחלים לכולם בהצלחה רבה!

תגובות