עיריית תל אביב אישרה: אוטובוסים בשבת . קו 63 בשבת? צילום: ארכיון מערכת פרוגי

עיריית תל אביב אישרה: אוטובוסים בשבת

מועצת עיריית תל אביב אישרה ברוב קולות את הפעלת מערך התחבורה הציבורית גם בשבת, זאת לאחר המאבק של תנועת "ישראל חופשית" שהתנהל לאחרונה. כעת נותר לחכות לאישור הסופי מהממשלה. בינתיים ניתן לשמוע את הביקורות

מועצת עיריית תל אביב אישרה לאחרונה את האפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, כשיוזמת ההחלטה היא חברת המועצה תמר זנדברג (מר"צ) יחד עם תנועת "ישראל חופשית" שלאחרונה שלוחתה בתל אביב ניהלה קמפיין רחב היקף למען קידום הנושא. 

ברוב של 13 תומכים מול 7 מתנגדים אישרה מועצת העירייה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כעת צפויה העירייה לבקש מהמפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אישור להפעיל קווי אוטובוסים או מוניות שירות במהלך השבת. עם ההחלטה לא אחרו לבוא הביקורות כלפי המהלך ומספר חברי כנסת ורבנים שונים שהביעו סלידה עמוקה ואכזבה רבה מההחלטה.

כזכור, המאבק על התחבורה הציבורית בשבת החל להתגבש בקיץ האחרון, אולם נדחק הצידה בשל המחאה החברתית. בנוסף, בחודש ינואר האחרון שלוחתה של "ישראל חופשית" ברעננה, קיימה קמפיין דומה למה שנעשה בתל אביב.

הקמפיין שעשתה "תל אביב חופשית" הורכב מתמונות שבהן ניתן היה לראות את מתנדבי התנועה מצולמים בתחנות אוטובוס שונות ברחבי הארץ, כשהם מחזיקים שלטים עם כיתוב הקורא להפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "מחכה לאוטובוס בשבת".

כתב "פרוגי" יצא לשטח לראות מה הצעירים חושבים: "אני די מסכימה עם ההחלטה" סיפרה אחת הצעירות והוסיפה: "אני בטוחה שישנו ציבור חילוני שצריך את התחבורה הציבורית בשבת ולדעתי הציבור הדתי יצטרך לקבל את זה". בנוסף, כשנשאלה על ההשלכות של המהלך היא אמרה ש"יכול להיות שיהיו מקרים של הפגנות או ריבים בין האזרחים או בין האזרחים לעיריית תל אביב, אבל בסופו של דבר ישנם אנשים שיצטרכו את התחבורה הציבורים לא משנה מה יקרה לאחר מכן".

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות