בפעם השנייה: שביתה בתיכונים ברחבי הארץ. המחאה בשנה שעברה. צילום: מועצת התלמידים והנוער מחוז צפון

בפעם השנייה: שביתה בתיכונים ברחבי הארץ

רוב תלמידי התיכון השתתפו בשביתה ולא הגיעו לבתי הספר הבוקר (ג') במחאה על ביטול הטיולים ועיצומי הטסטרים. בנוסף, התקיימו ברחבי הארץ שלושה טיולים אלטרנטייבים. השביתה עלולה להימשך גם מחר, אם עיצומי המורים ושביתת הטסטרים לא יגיעו לסיומם

בפעם השנייה בשנתיים האחרונות מתקיימת שביתה הבוקר בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ, שעלולה להמשיך גם מחר (ד').

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כזכור, בתחילת השבוע התקיימה מסיבת העיתונאים, בה הזכיר אליאב בטיטו, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, את כל הניסיונות אותם קיימו במועצת התלמידים הארצית בנסיון לפתור את מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים ועל מנת לבטל את הנחייתו של יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האוסרת על קיום פעילויות מחוץ לבית הספר, אך הגעה להסכמות נכשלה ולכן הוחלט במועצה על השביתה. בנוסף התרעם בטיטו על התנהלות שר התחבורה ואנשי משרדו בנושא מצוקת הטסטים ואמר כי "בזמן שאנחנו התרענו פעם אחר פעם, העדיף השר כ"ץ להצטלם ליד עוד איזשהו מחלף תנועה במקום לטפל במצוקת מבחני הנהיגה המעשיים".

בשל העובדה כי חודש מאי עמוס בחינות בגרות ומתכונות, במועצה הבהירו כי יש לנסות לדחות מבחנים ומתכונות, אך במידה ובית הספר מקשה על התלמידים כדאי להגיע לבחינה ואחר כך ללכת הביתה. רוב התלמידים שהגיעו לבתי הספר היום עשו זאת בשל עבודת גמר או תגבורים לקראת מתכונות. 

מחאת הטסטים בינואר
מחאת הטסטים בינואר © דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

ומה חושבים המורים על המאבק? המורה לספרות אוריאלה ענבר מתיכון עירוני ד' בתל אביב אמרה ל- ynet: "הרעיון החשוב בעיניי זה שאנחנו מעודדים לחשיבה ביקורתית ושולחים מסר לתלמידים שחשוב להתאגד ולהביע סולידריות. לכן אני גאה בהם. כל הזמן מדברים על האדישות שלהם - ופתאום הם מתאחדים ואכפת להם. אבל אני חושבת שהם צריכים ללכת להפגין מול משרד האוצר, החינוך, התחבורה".

 

מנהל בית הספר נתי שטרן חושב אחרת: "השביתה הזו ספציפית מיותרת. התלמידים הלכו צעד אחד מיותר. לא בטוח שהם יודעים בכלל על מה הם שובתים. התלמידים ששובתים יצאו לטיולים שנתיים בנובמבר ברוב בתי הספר. הקשקוש של הטסטים והחיבור המאולץ הזה הוא לא לעניין. בסופו של דבר הם בעיקר יורים לעצמם ברגל ובסוף יגידו שהם לא עומדים בעומס הלימודי".

אליאב בטיטו במסיבת העיתונאים © עדן סניור

ואכן, ישנם בתי ספר המערימים קשיים על התלמידים. באחד מבתי הספר באזור המרכז קיבלו אתמול (ב') התלמידים הודעה ממנהלת בית הספר כי: ״כל תלמיד יצטרך לבחור להגיע ללימודים או שהוא שומע לגוף המיצג אותו ומשלם מחיר על אי הגעתו. כל אחד מבין שכאשר הוא מקבל החלטה לשבות הוא ישלם מחיר. גם לנו מורידים שכר בשביתה ולתלמידים מורידים מנות. אנחנו נלמד מחר כרגיל לא משנה כמה יגיעו".

במידה ובית הספר בוחר להעניש אתכם עקב כך שלא הגעתם לבית הספר בימי השביתה, דעו שזה לא חוקי. למועצת הנוער יש מרכז פניות בעמוד הפייסבוק שלה, שם יכולים לעזור לכם ולהימנע מהעונש.

כיתות ריקות
כיתות ריקות © עידו ארז

במועצת התלמידים והנוער הארצית החליטו לא להסתפק רק בשביתה, ודאגו להוציא גם 3 טיולים אלטרטיביים ברחבי הארץ. 

זוהי לא הפעם הראשונה בה מתקיימת שביתה אותה יוזמים התלמידים. בשנה שעברה, השביתו התלמידים את הלימודים גם כן במחאה על ביטול הטיולים בידי ארגון המורים. גם אז התקיימו טיולים אלטרנטיביים ביום השביתה, ואחרי יום אחד של שביתה בלבד הסתיימו עיצומי המורים והטיולים חזרו למסלולם. 

הטיולים האלטרנטיביים שהתקיימו בשנה שעברה
הטיולים האלטרנטיביים שהתקיימו בשנה שעברה © שובל עלי
תגובות