החל מהשבוע הבא: שביתה נודדת בבתי הספר. צילום: עדן סניור

החל מהשבוע הבא: שביתה נודדת בבתי הספר

מועצת התלמידים והנוער הארצית, שהשהתה את השביתה שהתקיימה ביומיים האחרונים בשל אירועי יום הזיכרון, הכריזה כי החל משבוע הבא תהיה שביתה נודדת בבתי הספר. הפרטים בפנים

השביתה ממשיכה: לאחר הפסקה של יום בשל אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מועצת התלמידים והנוער הארצית החליטה היום על הצעדים הנוספים שינקטו כחלק מהמשך המאבק נגד ביטול הטיולים והטסטים. 

בפועל, החל מהשבוע הבא ישבתו בכל יום 5 רשויות שונות ברחבי הארץ. איך תדעו מתי אתם שובתים? בכל ערב תפורסם רשימת הרשויות בהן ישבתו ביום למחרת. כמו כן, למאבק הצטרף חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, ופורים וועדי ההורים הישוביים.

 יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו נימק את ההחלטה: "על מנת שלא לפגוע בתלמידי ישראל ובסדר התקין של תכנית הלימודים, החלטנו להשבית בכל פעם 5 רשויות שונות ובכך למנוע מצב בו תלמידים יעדרו ימים רבים מבתי הספר. צעד זה נובע מתוך אחריות עמוקה למערכת החינוך ובמטרה שלא לפגוע בבחינות המתכונות והבגרויות אשר מתקיימות כסדרן. כפי שהודענו כבר בעבר, אנו נחושים בדעתנו ולא נהסס לנקוט בכל צעד שיידרש על מנת להפעיל לחץ על הגורמים השונים, להחזיר את הנוער למרכז השיח הציבורי ולפתור את המצוקות עליהן אנו מוחים".

© עידו ארז

 "אנו מברכים על החלטת משרד התחבורה לפנות לבית הדין לעבודה על מנת להכריע בנושא שביתת הבוחנים. חשוב לנו להדגיש כי אנו מקווים שהמאבק הכוחני בין ועד בוחני הנהיגה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, יסתיים על ידי פשרה ושיח ולא על ידי כפייה ואיומים". 

כזכור, שביתת התלמידים בבית הספר היסודיים החלה ביום שלישי האחרון ונמשכה יומיים, עד אתמול. היום כאמור, הושהתה השביתה בשל טקסי הזיכרון בבתי הספר. היות ולא הושגה התקדמות משמעותית, השביתה תימשך גם בשבוע הבא במתכונת החדשה. 

זוהי לא הפעם הראשונה בה מתקיימת שביתה אותה יוזמים התלמידים. בשנה שעברה, השביתו התלמידים את הלימודים גם כן במחאה על ביטול הטיולים בידי ארגון המורים. גם אז התקיימו טיולים אלטרנטיביים ביום השביתה, ואחרי יום אחד של שביתה בלבד הסתיימו עיצומי המורים והטיולים חזרו למסלולם.

ברשויות מסוימות לא תראו את הסיטואציה הזאת
ברשויות מסוימות לא תראו את הסיטואציה הזאת © shutterstock
תגובות