לתת מעצמי: "חמש יחידות מתמטיקה זה לא מתאים לכולם". צילום פרטי

לתת מעצמי: "חמש יחידות מתמטיקה זה לא מתאים לכולם"

לנועם גולדשטיין ורומי סגל נמאס מקמפיין "לתת 5" של משרד החינוך והם החליטו להקים בתגובה עמוד פייסבוק מצליח "לתת מעצמי". שם, מוצגים הכישרונות וההצלחות של בני הנוער ללא קשר למספר יחידות המתמטיקה שעשו. ראיון מיוחד

בחודשים האחרונים יזם משרד החינוך את התוכנית - "לתת 5" שמטרתה להכפיל את מספר לומדי חמש יחידות במתמטיקה. כתגובה לכך פתחו נועם גולדשטיין ורומי סגל את עמוד הפייסבוק "לתת מעצמי". "המטרה שלנו היא להראות לעולם את מי שאתם באמת. עם הייחוד שלכם והתשוקות שלכם, ללא קשר לציונים שלכם או למספר היחידות שאתן לומדים. אנחנו מאמינים שלכל אחד ואחת מאיתנו יש את דרך החיים ותחומי העניין המרתקים, הייחודיים ומדהימים שלו, ואנחנו כאן כדי לשים אותם במרכז הבמה", נכתב בקבוצת הפייסבוק. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

"הקמפיין יוצר תמונה מאוד מוטעה של מהי הצלחה"

שוחחנו עם נועם ורומי בני ה17: "הקמפיין של משרד החינוך בעיתי כי הוא יוצר תמונה מאוד מוטעה של "מהי הצלחה" ומה צריך לעשות כדי להגיע אליה. למשל, בפרסומות הוא מציג אנשים שהצליחו בתחומים שונים בחיים ומקשר את הצלחתם ישירות לחמש היחידות מתמטיקה שעשו בתיכון". 

נועם ורומי
נועם ורומי © צילום פרטי

"אנחנו מאמינים שזה משנה משהו באמונה העצמית אצל תלמידי 3 ו-4, גם אם זה לא פוגע בהם באופן אישי" הם מוסיפים, "זה פוגע בתודעה שלהם ושל כולנו. התוכנית נותנת במה רק לפן אחד של עשייה וזה גורם להמון תלמידים שלא מתמחים בפן הזה להרגיש שהעשייה שלהם לא שווה או מספיקה בשביל להצליח בחיים". 

מטרת דף הפייסבוק היא לא להתנגד לעשיית חמש מציינים נועם ורומי אלה לעודד למידה, התפתחות ועשייה בתחומים שמעניינים אותך. " הם ממשיכים ואומרים כי "הרעיון הוא להפיץ עשייה, להראות אנשים שפועלים כדי להצליח או כאלה שמצליחים בלי לשים את ה-5 או בכלל את היחידות במרכז".

הדף מציג בני נוער שטובים, כל אחד בתחומו, ללא קשר למספר יחידות המתמטיקה שהם עושים. אם גם אתם רוצים לקחת חלק בקמפיין "לתת מעצמי", מנהלי הדף מסבירים מה עליכם לעשות: "כל מי שרוצה לעזור ולהשתתף בקמפיין שלנו, ניתן לצלם את עצמך\חבר מעורר השראה שיש לך ,לתת לו לענות על השאלות שפרסמנו או להוסיף משלכם, ולשלוח לנו, העריכה עלינו!  ניתן גם לכתוב פסקה קצרה שמתארת את האג'נדה או תחום העניין שלכם ומעוררת השראה, בצירוף תמונה שלכם עושים את תחום העניין שלכם". 

"לא מעט אנשים שעושים 5 יחידות גם חושבים כמונו"

מאיפה התחילה היוזמה?

נועם: "היוזמה הזו התחילה כשניסתי לצלם כמה מהחברים שלי ושאלתי אותם מה מעניין אותם. הופתעתי לגלות שלא לכולם היו תשובות לשאלות. ואז הבנתי שאולי ביישוב שלי אין את כמות האנשים המספקת שאפשר להגיע איתה לשינוי. כשהתייעצתי עם רומי פתאום עלה לנו רעיון - אולי אנשים מכל הארץ יעשו את זה? זאת כמות די מספקת של אנשים כדי לעשות שינוי". 

איך היו התגובות שקיבלתם על עמוד הפייסבוק?

"אנשים ממש מעודדים אותנו ומזדהים, הלייקים עולים מיום ליום ואנחנו שואפים להגיע לעוד הרבה יותר. לא מעט אנשים כבר הבטיחו שיצלמו סרטונים ואנחנו בטוחים שבקרוב תראו את כולם בעמוד שלנו. אפילו לא מעט אנשים שעושים 5 יחידות ממש מזדהים עם הקמפיין וחושבים כמונו."

© צילום מסך מהפייסבוק

השניים מזכירים כי הצלחה היא קודם כל דבר אישי: "כל אחד בוחן את ההצלחה לפי הערכים שלו, היכולות שלו, והמוטיבציה שלו. להציב מטרה ולהשיג אותה יכולה להיות הצלחה, הגשמת חלום יכולה להיות הצלחה. זה מאוד תלוי בכל אחד ואיך שהוא מגדיר הצלחה. כשעושים משהו שאוהבים ומתמידים בו, בדרך כלל גם מצליחים בו. אנחנו מאוד מאמינים באמירה הזו. לכן לעשות חמש יחידות מתמטיקה זה לא מתאים לכולם". 

 

תגובות