הסוף לפרויקט "לתת חמש"? מועצת הנוער נגד שר החינוך. באדיבות מועצת התלמידים והנוער הארצית

הסוף לפרויקט "לתת חמש"? מועצת הנוער נגד שר החינוך

פרויקט "לתת בחמש" עורר סערה רבה כבר כשיצא, אך מה למועצת התלמידים והנוער הארצית יש לומר בנושא? ואיזה פרויקט הוציאו כתגובה? כל הפרטים בכתבה

סביר להניח שאין אחד שלא שמע על הפרויקט "לתת חמש" של משרד החינוך, ובכל זאת הנה תזכורת: משרד החינוך החל בפרוייקט לקידום חמש יחידות לימוד במתמטיקה, הפרויקט כמאור הראה את הצדדים החיובים של לעשות חמש יחידות מתמטיקה אלא שבדרך מעט רמס את תלמידי השלוש והארבע יחידות במקצוע.

ההתנגדות לפרויקט באו דיי מהר עם זה מתלמידי השלוש וארבע יחידות ועם זה מצידם של אנשי מקצוע שאמרו כי הדבר מוריד את המוטיבציה למי שאינו מסוגל לחמש יחידות. הפרויקט כלל סרטונים (שכללו גם הופעה של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס) שהראו את הכוח של חמש היחידות ושמי שעושה חמש יחידות בטוח יצליח בעתיד לעות אלו שכנראה לא יצליחו כי לא עושים חמש יחידות. 

© באדיבות מועצת התלמידים והנוער הארצית

"מוצלחים - לא רק בחמש"

אז קצת אחרי הבגרות במתמטיקה, יצאו מועצת התלמידים והנוער הארצית בתגובה לפרויקט של משרד החינוך, הפרויקט החדש מראה כי גם מי שלא בחמש יחידות מצליח. בנוסף, הוציאו סרטון של חברי המועצה הארצית שאומרים "אני מוצלח/ת", הפרויקט ממשיך ברשת הוויראלית במטרה שכל תלמיד בישראל יצטלם עם שלט "מוצלחים - לא רק בחמש" וכך להעלות לסדר היום גם את נושא זה, ואולי אפילו לשנות את הפרויקט של משרד החינוך שאומר בדיוק ההפך. נראה בפרויקט זה כי המועצה הארצית יוצאת נגד משרד החינוך וזהו דבר שלא קורה הרבה, בנוסף הסלוגן של המועצה לא שונה מהסלוגן של משרד החינוך דבר שמוסיף עוד יותר לפרויקט החדש של המועצה. אין ספק שהתגובה של המועצה למשרד החינוך היא נחוצה ומשמעותית ביותר. 

מיד לאחר פרסום הפרויקט בחשבון הפייסבוק של המועצה נראה כי התגובות החיוביות על הפרויקט מיהרו להגיע, "נכון מאוד אפשר להיות מוצלח גם אם אתה לא בחמש יחידות" כתב אחד הגולשים. עוד הוסיף ואמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית אליאב בטיטו כי "אנו מברכים על השאיפה למצויינות במתמטיקה, אך להבדיל משר החינוך - אנו מאמינים כי ניתן להצליח גם בתחומים נוספים ושמצויינות לא נמדדת בהכרח על ידי מקצוע אחד או ציון. במצב הנוכחי בו משרד החינוך יצר "עגל זהב" חדש - 5 יחידות במתמטיקה, איננו יכולים לעמוד מנגד. מדובר כאן בקרב של ממש על אופייה של מערכת החינוך - האם על המערכת לשאוף לערכים ולמימוש יכולות או להישגים בלבד. אפשר ורצוי לשאוף למצויינות אך השאיפה צריכה להיות שכל תלמיד ותלמידה יצליחו בתחום בו הם טובים וימצו את יכולותיהם. ערכים ומצויינות לא סותרים זה את זה, הם יכולים להתקיים יחדיו".

תגובות