הנשיא לשעבר, שמעון פרס נאבק על חייו בבית החולים. צילום: GettyImages

הנשיא לשעבר, שמעון פרס נאבק על חייו בבית החולים

הנשיא לשעבר שמעון פרס נאבק על חייו: פרס, בן 93, סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב לאחר שלקה באירוע מוחי. מביה"ח שיבא נמסר כי הוא מורדם ומונשם, ומצבו קשה. בנו חמי אמר: "אלו שעות לא קלות"

נאבקים על חייו של הנשיא התשיעי: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס פונה בצהריים (יום ג') לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שחש ברע, ובשעות הערב לקה באירוע מוחי ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. בבדיקת ה-CT שבוצעה כשפרס היה בהכרה אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב ומצבו מוגדר קשה. לאחר שהוא הורדם והונשם נערכה בדיקת CT נוספת, שבה עלה כי לא חל שיפור במצבו.

מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, עדכן על מצבו של פרס: "הנשיא התשיעי של מדינת ישראל עבר אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם. הוא מטופל על ידי מיטב הרופאים של שיבא, הועבר כמה הדמיות וכעת הוא מורדם ומונשם. הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ ואנחנו משגיחים עליו באופן רציף".

© gettyimages

חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר, אמר כי "אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי. אבא שלי עבר היום כמו ששמעתם אירוע לא פשוט, ואני רוצה להודות לצוות הרופאים של תל השומר שבודק אותו ומתייעץ בעומק רב, יחד עם בני המשפחה, נידרש לקבל החלטות בהמשך, הכול תלוי כמובן לאן הדברים יתפתחו".

הבן אמר עוד כי "אנחנו מקבלים הרבה הודעות מהארץ ומחו"ל מכל האנשים שמכירים ויודעים על האיש והם רבים ועוטפים אותנו בדאגה ואני רוצה למסור לכל מי ששולח לנו הודעות, לא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל, מהאנשים, אני מאמין. אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני שומר על אופטימיות. השעות האלה לא פשוטות, שכל מי שמתפלל שימשיך להתפלל איתנו, אנחנו מודים לכולם על האהבה".

© gettyimages

הנשיא לשעבר הצטלם בשעות הבוקר במרכז פרס לשלום לסרטון לעידוד רכישת מוצרי כחול-לבן בישראל, ובהמשך אף הרצה בפני אנשי הייטק במשך שעה וחצי. בשעות הצהריים הוא התלונן על כך שאינו חש בטוב. "אני מרגיש קצת חלש", אמר למקורביו. הרופא של פרס ביקש ממנו להתפנות לבית החולים, ולאחר כמה בדיקות ביקש פרס להשתחרר מבית החולים. בהמשך הוא לקה כאמור באירוע המוחי.  

תגיות
תגובות