הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, נפטר. צילום: GettyImages

הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, נפטר

אחרי שבועות של מאבק על חייו, הלך לעולמו הנשיא וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס בגיל 93 בבית החולים שיבא. פרס היה מזוהה ביותר עם תהליך השלום, והמשיך בפעילות ציבורית עד רגעיו האחרונים. נפרדים מסמל

בוקר עם בשורה עצובה במיוחד: אחד מהנשיאים המוערכים והאהובים בישראל, שמעון פרס, נפטר הלילה בבית החולים בגיל 93. פרס נלחם על חייו במשך שבועיים לאחר שלקה באירועים מוחי, ואתמול חלה התדרדרות נוספת במצבו. 

פרס, היה נשיאה התשיעי של מדינת ישראל ואף כיהן כראש הממשלה בשתי קדנציות (1984, 1995). במהלך כהונותו כנשיא, זכה לקבל תשואות ואהדות רבות מצד הציבור, ואף היה אהוב גם במדינות מסביב לעולם שכן דגל בשלום.

© gettyimages

לפני כשבועיים פונה לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שחש ברע, והתברר כי לקה באירוע מוחי ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. בבדיקת ה-CT שבוצעה כשפרס היה בהכרה אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב ומצבו הוגדר קשה. לאחר שהוא הורדם והונשם נערכה בדיקת CT נוספת, שבה עלה כי לא חל שיפור במצבו.

שמעון פרס נפטר בגיל 93, והיה פעיל עד רגעו האחרון. כמה שעות לפני האשפוז נכח פרס ב"מרכז פרס לשלום" לסרטון לעידוד רכישת מוצרי כחול-לבן בישראל, ובהמשך אף הרצה בפני אנשי הייטק במשך שעה וחצי. בחודשים האחרונים אף המשיך לפעול למען הדברים בהם האמין. לפרס תמיד היה חשוב לנסות להתחבר גם לקהל הצעיר יותר ואף פתח לאחרונה חשבון סנאפצ'אט כדי לפנות לבני הנוער שמבלים בו כיום ולהבין אותם.

© GettyImages

את חייו הפוליטים החל פרס כבר לפני קום המדינה כששימש חבר ב"ההגנה" לצד דוד בן גוריון, בהמשך השתלב בתפקידים צבאיים שונים בצה"ל עד לשלל תפקידים בממשלות ישראל הרבות משם התקדם כאמור לתפקידי ראש ממשלה ונשיא מדינת ישראל. פרס אף קיבל פעמיים את פרס נובל לשלום.

בבתי הספר, יציינו הבוקר את דרכו ופועלו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס ז"ל. בתוך-כך, השעה הראשונה של הלימודים תוקדש לנושא, ואת השיעורים האחרים לדיון בתרומתו הרבה של פרס למדינת ישראל, על מגוון תפקידיו הציבוריים. 

 

תגיות
תגובות