מיוחד: איך זה לחיות בגיל 15 בפנימייה? . מערכת

מיוחד: איך זה לחיות בגיל 15 בפנימייה?

אם המחשבה לעבור לפנימייה עבר לכם בראש, אז בואו תשמעו איך זה לחיות מחוץ לבית כבר בגיל 15. כתב "פרוגי" פגש שלושה חבר'ה אמיצים שהחליטו לעשות את זה. האם זה דומה לסדרה "אליפים"? תקראו ותגלו

אם בעבר המשפט: "אני אשלח אותך לפנימייה" היה נחשב לסוג של איום אצל הורים שמתוסכלים מילדיהם, הרי שהיום יותר ויותר חבר'ה בגיל חטיבת ביניים מחליטים לאזור אומץ ולעשות מעבר מהחיים בבית, לחיים עצמאיים (כמעט) לגמריי בפנימייה. כתב"פרוגי" שגר בעצמו כבר כמעט שנה בפנימיית שטיינברג בכפר סבא, פגש את שלושה מחבריו לפנימייה לראיון שמגלה איך מתמודדים עם המרחק מהבית והאם עלילת הסדרה "אליפים" משקפת בכלל את מה שקורה בין כותלי הפנימיות בארץ.

אז לפני הכל, איך אתם מתמודדים עם המרחק מהבית? ההורים לא נמצאים ליידכם ויוצא לכם לראות אותם רק בשבתות ובחגים.

"מתחברים תכלס לסיטוצאיה עם הזמן והחברים הופכים להיות הבית שלך", מספר ל"פרוגי" מושיקו שמוסיף כי, "לפעמים בא לך להעיף את כולם מסביבך אבל בסופו של דבר כשאתה מגיע הביתה אתה מתגעגע לחברים מהפנימייה".

לירדן אליהו, תלמידת הפנימייה הפרידה מההורים הייתה קשה בהתחלה: "רק אחרי התקופה ההתחלתית לומדים להסתדר ולומדים להיות יותר עצמאיים. לאט לאט מבינים שיש מרחק וכדי לשמור על קשר עם ההורים והמשפחה משתמשים המון בטלפון".תלמידת הפנימייה, לירז אלמליח מסכמת: "הפנימייה הפכה לבית השני שלי".

לא מזמן הופיעה על המסך הסדרה "אליפים" שמתארת מערכות יחסים עכורות בין תלמידי הפנימייה בשכבות הגיל השונות. זה משקף את המציאות? 

"זה ממש לא משקף את מה שקורה בפנימיות" מספר מושיקו ומנמק: "זה מעמיק יותר הסטיגמה שפנימיות הן מקום רק לילדים בעייתיים, שמרביצים לחלשים. וזה ממש לא משקף את הפנימייה שאני מגיע ממנה. אצלנו האווירה של המשפחה הרבה יותר חזקה בכל הפנימייה ולא משנה באיזה פערי גיל אנחנו נמצאים".

אם אני נער או נערה שמתלבט או מתלבטת לעבור בחטיבת הביניים לפנימייה, למה הייתם ממליצים לי לעשות את זה

מושיקו עונה: "אתה נחשף לאנשים שבתכלס בחיים לא היית מסתכל עליהם אם היית גר בבית, ואתה זוכה לחברים מדהימים . המגורים בבית מצד אחד מאוד נוחים להרבה ילדים אבל בסוף לחיות בפנימייה זה דבר שגורם לך לדאוג לעצמך ולדעת להעריך יותר כסף ולהתמודד לבד במקרים שבבית רוב הסיכויים שהיו פותרים לך או עוזרים".

לירז מוסיפה: "אתה מכיר חברים תוך כדי זה שאתה ישן איתם, אוכל איתם, לומד איתם והם בסוף הופכים להיות החברים הכי טובים שלך לכל החיים". ירדן מציינת כי, "יש מגוון רחב יותר של מגמות ותחומי עניין, כל אחד יכול למצוא את עצמו מבחינת רמת הלימוד". 

מה עושים אחר הצהריים?

ירדן: "יש לנו בפנימיה פעילויות מגוונות אחרי הצהריים החל בשיעוריים פרטיים ועד לחוגי צורפות ונגינה", לירז מוסיפה: "אם אין חוגים או שיעורים פרטיים מהפנימייה אז יוצאים לקניון". כן, הפנימייה היא לא אגף סגור שאסור לצאת ממנה. 

איך הרמה הלימודית בפנימייה? 

"מי שבא לטיול שנתי ארוך יכול לשכוח מלימודים מצטיינים" עונה מושיקו ומוסיף כי, "מי שבאמת הבין שבפנימייה אחת המטרות החשובות זה ללמוד אז הוא יוכל להצליח בענק. במיוחד שרוב המורים שלך אחרי הלימודים כנראה יהיו החברים הכי טובים שלך, משהו שיגרום לך באמת להקשיב להם. זה לא בית ספר רגיל שבסוף השיעור המורה נעלם". 

אז מה אתם אומרים? עשינו לכם חשק לעבור וללמוד בפנימייה? רק שתדעו, שבחלק מהפנימיות יש אפשרות להשתלב בלימודי הבוקר תחילה ובמידה ואתם מתאקלמים במקום תוכלו להמשיך ולהתגורר בפנימייה במגורי קבע. אז שיהיה בהצלחה בבגרויות. 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות