עצלנים: מוציאים פטורים משיעורי הספורט . מערכת

עצלנים: מוציאים פטורים משיעורי הספורט

בשנים האחרונות יותר ויותר תלמידים מחליטים לפטור את עצמם משיעורי הספורט בבית הספר. מורה לספורט: "באים אליי עם פטורים שמעולם לא הכרתי". החלופה: עבודת חקר במדעי גוף האדם

מה גורם לכל כך הרבה תלמידים להוציא פטורים משיעורי הספורטבתיכון? מסתבר כי בשנים האחרונות חלה גדילה בכמות התלמידים שפונים לרופא המשפחה ורופאים מקצועיים אחרים, כדי להוריד מעצמם את בחינת הבגרות בספורט ואת השיעורים בהם נדרש מאמץ פיזי.

"אני לא חושב שצריכים להכריח תלמידים ללמוד ספורט", אמר ל"פרוגי"טל (17), תלמיד תיכון בירושלים שהוציא לפני כחודשיים פטור משיעורי חינוך גופני בבית ספרו. "יש לנו יותר מדי מקצועות על הראש", הוא הוסיף וציין כי, "אני מעדיף בשיעורים האלו ללמוד לבגרויות ולהשלים חומר שלא הבנתי בכתה".

לדברי יונתן, מורה לספורט כבר למעלה מ-10 שנים במערכת החינוך בישראל, ישנה מגמה של התפתחות ה"עצלנות" כך הוא קורא לה, בשנים האחרונות: "זה הכל מתחיל ונגמר בתרבות האינסטנט שכוללת מזון מהיר, מכשירי סמארטפון שנותנים לך הכל מיידי, בלי להזיז את התחת מהכסא. אם פעם אנשים היו הולכים לקנות פיצה ברגל היום הם מזמינים אותה דרך האייפון. הכל נמצא מתחת ליד ולכן החשיבות של שיעורי החינוך הגופני מצד אותם הנערים הופכת בין לילה לשולית".

יונתן סיפר ל"פרוגי" כי ישנם גם תלמידים שמקפידים על השתתפות מתמדת בשיעורים: "יש את התלמידים שחשובה להם ההכנה לצבא ומגיעים אחר הצהריים גם לקורסים של הכנה ליחידות הקרביות. כמובן שיש את התלמידים שאוהבים מאוד לשחק כדורגל עם החבר'ה ולכן הם יודעים שאם הם יעדרו מהשיעורים, אז הם לא יוכלו להצטרף למשחקים אחר כך".

הפטורים מתחלקים לשניים: פטור זמני לתקופה של מספר ימים מרופא המשפחה או פטור קבוע מכל שיעורי החינוך הגופני מאורטופד או רופא מקצועי אחר. אבל אל דאגה, מי שמוציא פטור מכל השיעורים, נדרש להגיש נכון להיום עבודת חקר בפיזיולוגיה (מדעי הגוף) או על ענף ספורט מסויים. אז לפני שאתם ממהרים להוציא את הפטור, כדאי שתחשבו אם בא לכם לעשות עוד עבודת חקר במקביל לכל הבגרויות. 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות