הדור הבא של הזמרים בישראל . בן וצליל בהופעה. צילום פרטי

הדור הבא של הזמרים בישראל

עשרות אלפי צעירים מצטרפים מדי שנה לעולם המוסיקה, בין אם מדובר בשירה או בנגינה. כתב "פרוגי" פגש שני חבר'ה כאלו שמקדישים את כל זמנם במוסיקה וחולמים שאולי יום אחד יזכו לעלות על הבמה בקיסריה

אחד החלומות הגדולים ביותר של צעירים בארץ בפרט ובעולם בכלל, הוא להתפרסם ולא משנה איך. אבל יש את אלו שיעדיפו לעשות זאת דרך המוסיקה. כאלה הם בן וולקוב וצליל דיין שמגיל קטן חולמים על תהילה על הבמה. כתב "פרוגי" נפגש איתם כדי לשמוע איך הם הגיעו לעולם המוסיקה ומה החלומות שלהם.

בן וולקוב בן ה-18 הוא אחד מאותם מאות הנערים שחולמים להגיע לתהילה מגיל צעיר, בימים אלו הוא עובד עם האמרגן והמפיק המוסיקלי של לירן דנינו, רוני קידר ואורי אבני. במוסיקה הוא התחיל לעסוק כבר בגיל 12: "התחלתי לנגן בתזמורת על סקסופון ולהשתתף בשיעורי תאוריה ומשם הכל התחיל בעצם", הוא מספר ומציין כי מיד אחר כך התמכר לנגינה על הגיטרה ולשירה.

אז מה בעצם מושך את וולקוב להתעסק במוסיקה? לדבריו, המשיכה למוסיקה היא חלק ממנו: "אם יש לך את זה אתה לא יכול להתנתק מזה. אתה תמיד רוצה עוד ועוד ועוד להמשיך וליצור וההרגשה הזו אחרי שאתה כתבת והלחנת והפידבקים שמגיעים מהאנשים זו הרגשת סיפוק אדירה".

את צליל דיין בת ה-16 תלמידה בכפר סבא ויוצרת שמושפעת בעיקר מז'אנר הבלוז ומהזמרת אדל, אנחנו פוגשים בתקופה של השראה מוסיקלית: "אני כותבת היום המון חומרים בשאיפה לעשות איתם את הטוב ביותר", היא מספרת ל"פרוגי". דיין אומנם עדיין לא החלה לעבוד עם מפיק או אמרגן, אך כתיבת החומרים והשירה בוערים בשד עצמותייה.

את העיסוק במוסיקה החלה דיין כבר בגיל בית ספר יסודי, כשהשתתפה במקהלה הבית ספרית: "ראיתי את חדר המוסיקה וזה פתח לי את העיניים ואמרתי 'וואו' זה מה שאני הכי אוהבת בעולם. בהמשך גם התחלתי להתלהב מכל מה שקשור בגיטרות ושירה ומאז אני עוסקת בזה כל הזמן". על המשיכה למוסיקה היא מספרת: "מושך אותי כל הנושא של האורות, הבמה והקהל שיושב וצופה ונהנה מכל רגע שלי על הבמה. כמובן שהאדרנלין הוא דבר שגורם לך לרצות להופיע עוד ועוד, וזה כל הזמן רק מתגבר".

אז איפה אתם רואים את עצמכם בעוד עשר שנים?

"אחרי אלבום. על הבמה, עם להקה כשאני שר את השירים שלי והקהל יודע את המילים בעל פה", מפנטז וולקוב ומוסיף: " אני מקווה שאהיה מוערך לפי המוזיקה שאני יוצר ושאוכל להתפרנס מהמוזיקה כי היום זה קשה מאוד להתפרנס מהמקצוע הזה בארץ". דיין דווקא יותר אופטימית: "אני יודעת שתמיד המוסיקה תהיה חלק ממני, אני לא יודעת אם אתפרנס מזה או שזה יהיה משהו שאני עושה במקביל לדברים אחרים. החלום שלי הוא יום אחד להופיע עם הזמרת אדל על אותה הבמה ואני מקווה שאצליח להגשים אותו".

מה אתם רוצים להגיד לאותם הנערים והנערות שחוששים מלהתחיל לעסוק במוסיקה?

וולקוב: "לכולנו יש חלום אחד קטן, שרובנו לא באמת מצליחים להגשים אותו ואז מתעוררים בגיל חמישים ומצטערים על זה שלא הגשמנו אותו ונתנו לו להיעלם ולדעוך. אז זה המסר שלי, תעשו את מה שאתם חולמים ורוצים לעשות". דיין מסכמת: "תסתכלו על המוסיקה כדבר שאפשר ליהנות ממנו מאוד, ולפעמים גם לעשות ממנו כסף". 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות