חוק מכירת האלכוהול לקטינים? בדיחה. מערכת

חוק מכירת האלכוהול לקטינים? בדיחה

תחקיר "פרוגי" מגלה את השיטות המגוונות של בני נוער לרכוש משקאות אלכוהוליים על אף החוק שאוסר מכירה לקטינים מתחת לגיל 18. תעשיית מכירת האלכוהול לקטינים חוגגת. כל הפרטים בפנים

את יום שישי הקרוב יעבירו אלפי נערים ונערות בגנים הציבוריים, חוף הים ושאר מיקומים אטרקטיביים לצד כמויות גדולות של אלכוהול. בשנים האחרונות המשקאות האלכוהוליים עברו מעולמם של המבוגרים לעולמם של הצעירים, והביטוי "העולם שייך לצעירים" נראה רלוונטי יותר מתמיד. מסתבר כי הנערים והנערות מוצאים דרכים מגוונות לעקוף את החוק שנחקק בשנת 2004 ואוסר על מבוגרים מעל גיל 18 למכור אלכוהול לקטינים. אז איך בכל זאת מצליחים החבר'ה הצעירים להשיג את הטיפה המרה?

כמה טוב שיש חברים טובים

לטענת ענבל (17) מאילת, ישנן שיטות מגוונות לעקוף את החוק: "רוב בני הנוער מכירים את כל השיטות ומעבירים אותם לחברים כמו: אח שקונה בירה, זיוף תעודת זהות, מקומות מסוימים שנמצאים רחוק ממרכז העיר שמכורים משקאות והרשימה עוד ארוכה. ברוב המקרים אתה ננעל על שיטה אחת ומקיים אותה כל הזמן. אני ננעלת על השיטה שבה אני קונה משקה דרך ידיד שלי שהוא חייל בן 19".

נראה כי הידיד של ענבל אינו היחיד שעובר על החוק, כמוהו רבים ואחרים. גם חיים (שם בדוי) מפתח תקווה, מצא לעצמו שיטה אסורה מבחינת החוק והיא קניית תעודת זהות מזוייפת: "זה התחיל כשחבר שלי הציע לי לזייף את תעודת הזהות כדי שנוכל ללכת יחד לסרט שמתאים לגיל שלנו. כמובן שזה היה בחינם, אחרי זה די נותק הקשר בינינו, ביקשתי ממנו שיעזור לי עם תעודת זהות חדשה ושילמתי לו עליה מאתיים שקל". בהמשך הציע לו החבר לשעבר, ללמד אותו את השיטה לזיוף תעודות הזהות.

ליטל (15) מצפון הארץ מצאה לעצמה פתרון יצירתי: ידיד שעובד בפיצוציה במרכז המסחרי: "לפני חודש התחלתי גם לשתות כמה כוסות אלכוהול בימי שישי בערב. אצלנו בצפון לכל חבורה יש את הפיצוצייה שלה שמתעלמת מהגיל ונותנת משקה בכל מקרה, כמובן שלא לגילאי 10 או 12 אבל הם יכולים למכור לך אם אתה נראה כבר בגיל 15", מספרת ליטל על העלמת העין של בעלי הפיצוציות באזור הצפון.

ואיך ידעת לאיזה מקום ללכת, מקום שבו ימכרו לך אלכוהול בלי בעיות?

"יש לי ידיד בן 18 וחצי מי"ב שעובד בפיצוציה לפעמים הוא קונה לי ומביא לי ישירות ולפעמים אני באה אליו והוא מביא לי כבר את האלכוהול", היא מספרת ומציינת כי הידיד שלה נזהר ולא נותן את האפשרות לרכוש אלכוהול לכל הקטינים שמגיעים לפיצוצייה: "הוא גם עוטף את האלכוהול בכמה שכבות של שקיות כדי שלא יגלו שהוא מוכר אלכוהול". 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות