סוף עצוב: אמיר פרישר גוטמן נפטר. צילום: רפי דלויה

סוף עצוב: אמיר פרישר גוטמן נפטר

האמן והבמאי המוערך, אמיר פרישר (פיי) גוטמן נפטר היום בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שטבע בים ביום שבת האחרון, בדיוק שנה לאחר שגילה כי הוא לא חולה בסרטן. יהי זכרו ברוך

הזמר, הבמאי והשחקן, אמיר פרישר (פיי) גוטמן נפטר בשעות הצהריים (א') בבית החולים לאחר שטבע בים במהלך חגיגות השנה ליום בו הוא קיבל את חייו בחזרה,"יום הולדתו מחדש" כפי שנהג להגיד. אמיר, בן 41 במותו, הותיר אחריו בעל, ינאי פרישר, וילד - רוי בן ה-4.

במהלך היממה האחרונה נאבקו הרופאים על חייו של אמיר, לאחר שטבע בחוף לא מוכרז ליד עתלית. פרישר גוטמן פונה לבית החולים במצב קשה, ללא דופק וטופל ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. לפני כשעה קלה דובר בית החולים מסר לכלי התקשורת כי הרופאים מיצו את כל יכולות הטיפול וכי סיכויי הישרדותו קלושים. יותר מאוחר הודיעו על פטירתו. 

 

אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו. יהי זכרו ברוך

A post shared by ידיעות אחרונות (@yedioth) on

אמיר שהה בחוף כחלק מחגיגות השנה ליום ההודעה כי הוא אינו חולה בסרטן ואף הגדיר את התאריך כיום ההולדת השני שלו. הוא חגג את המאורע במסיבה מצומצמת עם משפחה וחברים קרובים. במהלך החגיגות נכנס לים ביחד עם אחייניתו בת החמש וחברה נוספת. השלושה נסחפו ואמיר הצליח להציל את אחייניתו אך כוחותיו נגמרו והוא נמשה מהמים כשהוא ללא דופק וללא נשימה. "אמיר החזיק את האחיינית מעל המים, כדי שלא תטבע. הוא הגיע לאפיסת כוחות", כתבה בפייסבוק מיכל אמדורסקי ששהתה בחוף.  

במרס 2016, אובחן גוטמן כחולה בסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין - אך כמה חודשים לאחר מכן, אחרי שאושפז ועבר טיפולים כימותרפיים בבית החולים איכילוב, התבשר כי ייתכן שכלל לא חלה בסרטן, אלא במחלה פחות חמורה. גוטמן ובן זוגו טסו אז לאבחון נוסף בארה"ב, שם איששו את האבחנה כי לא מדובר בסרטן. 

אמיר פרץ לחיינו בשנת 1997 כאשר נבחר להיות חלק מלהקת הבנים "היי פייב" שהייתה להקת הבנים הראשונה בארץ שסחפה אחריה מעריצות רבות. לאחר ארבעה אלבומים מצליחים והשתתפות בפסטיגל, התפרקה הלהקה ואמיר יצא לקריירת סולו. 

בשנת 2002 נבחר לשחק בתפקיד הראשי במחזמר המקורי "מרי לו" לצד יעל בר זוהר, ובשנת 2007 החליט גוטמן לצאת מהארון ולחשוף את נטייתו המינית. באותה השנה אף השתתף בפסטיגל וניצח עם השיר "אל תוותר". בהמשך השנים השתתף פעם נוספת בפסטיגל ולאחר מכן המשיך לכתוב שירים למופע ושישמ לעיתים גם כעוזר במאי וכבמאי משנה.

בשנת 2009 התחתן עם בן זוגו ינאי פרישר ובאותה שנה אף נכנס לבית "האח הגדול" בעונת ה-VIP הראשונה, ושימש כשופט בעונה החמישית של "רוקדים עם כוכבים". בשנת 2013 הנחה את העונה הראשונה של "פרויקט הלהקה" ואף שימש כפרוייקטור (שופט) וכמנהל האומנותי של הלהקה.

בפסטיגל 2009
 
תגובות